MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Liefst onder de 100.000 km nog. Diesel of benzine,mmm...Als leek zijnde kijk ik dan enkel naar de prijs aan de pomp, dusja diesel dan maar. Leeftijd maakt niet echt uit.

Dan lijkt die Astra mij geen slechte keuze.
Focus II eventueel of een Golf V.

Liefst onder de 100.000 km nog. Diesel of benzine,mmm...Als leek zijnde kijk ik dan enkel naar de prijs aan de pomp, dusja diesel dan maar. Leeftijd maakt niet echt uit.

Yaris t sport, niet echt voor de hand liggend maar is een verbazingwekkend leuk autootje om mee rond te scheuren. Zuinig, goedkoop in belasting en verzekering en onderhoud is naargenoeg niets.

Iets meer of aanzienlijk meer pk's? :p
Tja, wat kan je voor dat budget krijgen? Moet nog wel betaalbaar blijven aan verzekering natuurlijk. Denk dat ik met 100 pk al tevreden zal zijn.

Yaris t sport, niet echt voor de hand liggend maar is een verbazingwekkend leuk autootje om mee rond te scheuren. Zuinig, goedkoop in belasting en verzekering en onderhoud is naargenoeg niets.
Maar 't ziet er niet uit.

Tja, wat kan je voor dat budget krijgen? Moet nog wel betaalbaar blijven aan verzekering natuurlijk. Denk dat ik met 100 pk al tevreden zal zijn.

Ja weet je, er is zo veel keus. Wat voor carrosseriesoort zou je willen?

1.0l,60pk. krijg je zowiezo spijt van :rolleyes:

Nou, het zal je verbazen hoe goed dat rijdt! Wij hebben er meerdere op de zaak en het heeft me echt positief verrast. Alleen onder de 8k heb je geen leuke citigo met rij-klaarmaak kosten ed.. Dan heb je ook echt een kaal hok met helemaal niks. Hou voor een leuke citigo rekening met een kleine 10k.

Ja weet je, er is zo veel keus. Wat voor carrosseriesoort zou je willen?
Zoals vermeld vind ik zo'n astra gtc wel leuk. Ook de pro cee'd van kia ziet er vet uit, al ligt dat wat buiten het budget. Maar dat soort model dus, met van die lage ruiten.

Zoals vermeld vind ik zo'n astra gtc wel leuk. Ook de pro cee'd van kia ziet er vet uit, al ligt dat wat buiten het budget. Maar dat soort model dus, met van die lage ruiten.

Ah oke oke.. Misschien nog een 1 serie bmw of een Audi A3? Anders zou ik zeggen, Golf, Leon of Astra.

Vind de meeste auto filmpjés maar saai maar deze is toch wel n holy shit!!?!

1.25 is het onboard.

Maar 't ziet er niet uit.

In t zwart zien ze er nog best ok uit..

En t trekt niet echt politie aan

Blijkbaar zijn er hier heel wat mensen die wat van auto's kennen, dus hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Ben al een tijdje aan het denken om een nieuwe wagen te kopen en ben nu aan het twijfelen tussen een range rover evoque of een mercedes a (de nieuwe versie).

Twee compleet verschillende auto's aangezien de evoque een grote auto is met veel plaats en de merc A een kleinere wagen is. Ik ben niet echt op zoek naar iets speciaal, ik vind beide gewoon mooie auto's en weet niet echt te kiezen.

Dus dacht ik de vraag hier te stellen, omdat jullie me misschien kunnen helpen met meer technische dingen van beide wagens? verbruik, onderhoud, kwaliteit, welke ik later misschien beter verkocht krijg, enz.

Zo een cee'd is zeker aan te raden, master betrouwbaarheid :thumbs:

BMW 1 reeks is budget te laag voor een propere te hebben. Oud model Audi A3 kan maar (al werk ik zelf voor Audi) daar zou ik niet in investeren. Dan koop je beter een Golf of Seat Leon of iets in die aard. Skoda Fabia misschien?

---------- Post toegevoegd 18 August 2013 om 15:15 ----------

Blijkbaar zijn er hier heel wat mensen die wat van auto's kennen, dus hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Ben al een tijdje aan het denken om een nieuwe wagen te kopen en ben nu aan het twijfelen tussen een range rover evoque of een mercedes a (de nieuwe versie).

Twee compleet verschillende auto's aangezien de evoque een grote auto is met veel plaats en de merc A een kleinere wagen is. Ik ben niet echt op zoek naar iets speciaal, ik vind beide gewoon mooie auto's en weet niet echt te kiezen.

Dus dacht ik de vraag hier te stellen, omdat jullie me misschien kunnen helpen met meer technische dingen van beide wagens? verbruik, onderhoud, kwaliteit, welke ik later misschien beter verkocht krijg, enz.

Je hebt met beide nog niet gereden vermoed ik. Evoque is klein vanbinnen, zeker achteraan. De nieuwe A klasse daarentegen is zeer ruim vanbinnen en echt fantastisch afgewerkt.

Technische dingen: A klasse is splinternieuw, Evoque bestaat al even. Verbruik: relatief oude motor en versnellingsbak in de Evoque + gewicht + aerodynamica, reken op een sterk hoger verbruik.
Onderhoud: dat kan je zelf wel raden dat je bij Range Rover astronomisch teveel gaat betalen.
Kwaliteit: afwerking en styling is persoonsgebonden.

Restwaarde bij verkoop: heb onlangs een Evoque moeten overnemen (de eigenaar was niet te spreken over de betrouwbaarheid, en hij kreeg teveel commentaar van vrienden dat het eigenlijk een vrouwenauto is). Ik heb er een prijs opgeplakt (onderbouwd door prijzen die ik kon krijgen van een vast netwerk handelaars, vergeleken met particuliere internetprijzen) waar de man allesbehalve tevreden mee was (zijn Evoque was anderhalf jaar oud).

Mercedes: restwaarde zal sowieso al iets beter liggen omdat het een populair model aan het worden is.

Met zekerheid kan ik het natuurlijk niet zeggen maar ik denk dat je de A-klasse beter verkocht krijgt later en dat deze ook zuiniger is.

Het zijn natuurlijk 2 auto's die niet echt te vergelijken zijn..

Wat zoek je in een auto? Hoe veel ruimte heb je nodig?

Je hebt met beide nog niet gereden vermoed ik. Evoque is klein vanbinnen, zeker achteraan. De nieuwe A klasse daarentegen is zeer ruim vanbinnen en echt fantastisch afgewerkt.

Technische dingen: A klasse is splinternieuw, Evoque bestaat al even. Verbruik: relatief oude motor en versnellingsbak in de Evoque + gewicht + aerodynamica, reken op een sterk hoger verbruik.
Onderhoud: dat kan je zelf wel raden dat je bij Range Rover astronomisch teveel gaat betalen.
Kwaliteit: afwerking en styling is persoonsgebonden.

Restwaarde bij verkoop: heb onlangs een Evoque moeten overnemen (de eigenaar was niet te spreken over de betrouwbaarheid, en hij kreeg teveel commentaar van vrienden dat het eigenlijk een vrouwenauto is). Ik heb er een prijs opgeplakt (onderbouwd door prijzen die ik kon krijgen van een vast netwerk handelaars, vergeleken met particuliere internetprijzen) waar de man allesbehalve tevreden mee was (zijn Evoque was anderhalf jaar oud).

Mercedes: restwaarde zal sowieso al iets beter liggen omdat het een populair model aan het worden is.

Heb inderdaad met geen van beide gereden, met grootte bedoelde ik meer de grootte van de auto zelf. De evoque gaat toch al meer richting jeep en de merc A is dan toch vrij compact.

Afwerking en styling is spijtig genoeg bij de evoque niet zo goed, waar ik eigenlijk wel veel waarde aan hecht en daar is merc altijd wel heel goed in, alhoewel het soms wel bij mercedes iets te klassiek is maar daar is bij de nieuwe A toch wel rekening mee gehouden.

Ik zei in mijn eerste post wel dat ik niet echt rekening moest houden met iets, maar heb wel een hond en die moet ik wel kunnen vervoeren. Het is een sint bernard en het gaat al meer richting een klein paard dus de koffer ruimte moet wel groot genoeg zijn maar ik denk dat de evoque zijn koffer niet veel groter is dan die van de mercedes A als het al niet kleiner is.

---------- Post toegevoegd 18 August 2013 om 15:29 ----------

Met zekerheid kan ik het natuurlijk niet zeggen maar ik denk dat je de A-klasse beter verkocht krijgt later en dat deze ook zuiniger is.

Het zijn natuurlijk 2 auto's die niet echt te vergelijken zijn..

Wat zoek je in een auto? Hoe veel ruimte heb je nodig?

Ik zoek in principe eigenlijk niks in een auto, ik moet met niet veel rekening houden alleen dat er een hond in moet kunnen af en toe.

Voor de rest koop ik meer een auto omdat ik het een mooie auto vind en als het binnen het budget past natuurlijk. Want een porsche 911 vind ik ook mooi of een bmw 6 reeks maar dat is niet echt binnen het budget :cool:

Mercedes a klasse, by far.

Range rovers zijn leuk als je t geld er voor hebt. Gebaseerd op wat ik gehoord heb van eigenaars is zelfs een m5 goedkoper in onderhoud dan een range rover.

Terug
Naar boven