MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Ik zeg niks verkeerd, jij hanteert een andere definitie bij milieu. Al die groene rakkers die denken dat de elektrische auto zo goed is. Diesels verbannen en volledig overgaan op waterstof en tot die tijd niet zeiken wanneer ik gas geef met mijn benzine motor.

Gelukkig kosten benzine stations geen geld om te onderhouden, wordt de brandstof daar in de tanks getoverd en is een brandstof auto 100% efficiënt.

Al die pro-brandstof lui vergelijken ook een tesla model s met een Toyota aygo en berekenen de milieu schade van zo’n accu met nieuwe grondstoffen terwijl die accu’s prima te recyclen zijn.

Pittig veel van verkocht.

Wel vierwielaandrijving... Wat moet je daarmee? Niet... Laten voor wat het is.

:lol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.045
Stel je voor je komt met sneeuw niet over een drempel in je woonerf :eek:

Ligt hier anders een goede 3 cm :roflol:

Gelukkig kosten benzine stations geen geld om te onderhouden, wordt de brandstof daar in de tanks getoverd en is een brandstof auto 100% efficiënt.

Al die pro-brandstof lui vergelijken ook een tesla model s met een Toyota aygo en berekenen de milieu schade van zo’n accu met nieuwe grondstoffen terwijl die accu’s prima te recyclen zijn.
Ga gras eten man!

Lol jij bent niet gevoelig voor argumenten met je accu's kun je prima recyclen. We recyclen wel even alle bestaande accu's ter wereld bij elkaar voor het vervangen van het volledige wereldwijde wagenpark! :lol:

Lol jij bent niet gevoelig voor argumenten met je accu's kun je prima recyclen. We recyclen wel even alle bestaande accu's ter wereld bij elkaar voor het vervangen van het volledige wereldwijde wagenpark! :lol:

Ben je nou echt zo achterlijk? :roflol:

Een tesla die een gemiddeld aantal kilometers rijdt stoot ongeveer net zoveel CO2 uit in totaal als een auto die 1:14 rijdt.

En dan heb je meer vermogen dan een bmw m5 en ik weet niet of je daar ooit in gereden hebt maar die zuipt wel meer als 1:14.

En dat is in het slechtste geval :roflol:

En dan stoten centrales heel wat minder schadelijke stoffen uit verhoudingsgewijs en daarnaast verbeterd de luchtkwaliteit in steden (geen smog)

Ik zeg niet dat electriciteit beter is, er valt nog genoeg aan te verbeteren, maar de stupiditeit van jouw argumenten slaat gewoon alles.

Nogmaals.. Het hele wagenpark hoeft niet, maar elek hebben zeker een plek.

Nee want waterstof heeft ook een plaats.

Waterstof is lastig veilig op te slaan... het enige voordeel is dat het minder zwaar is dan lucht dus niet blijft hangen (zoals lpg) maar daar houd het ook bij op...

Neemt niet weg dat in theorie je een waterstof centrale ter grootte van Texas nodig hebt om de hele wereld van energie te voorzien. Dus zie wel de potentie eventueel..

Wie zal waterstofauto's op de markt brengen? Erg rooskleurig ziet het er voorlopig niet uit voor die technologie.

Waterstof is lastig veilig op te slaan... het enige voordeel is dat het minder zwaar is dan lucht dus niet blijft hangen (zoals lpg) maar daar houd het ook bij op...

Neemt niet weg dat in theorie je een waterstof centrale ter grootte van Texas nodig hebt om de hele wereld van energie te voorzien. Dus zie wel de potentie eventueel..

Wat is er lastig aan het veilig opslaan van waterstof?

Klopt dat het lastig is om op te slaan, maar de techniek staat op dat vlak niet stil. Voordat er daadwerkelijk een vloot waterstofauto’s rond rijden is dat probleem allang getackeld.

Onzichtbare verbrandig, dat is wel een probleem, maar de kans op een explosie is weer kleiner dan bij benzine.

Tegen de tijd dat waterstof een serieuze brandstof wordt voor auto’s zal het waarschijnlijk “opgeslagen” worden als mierenzuur, of m.b.v. een andere techiniek.

Het mooie van waterstof is dat je het kan maken met elektriciteit (elektrolyse). Dit is daarom een perfecte buffer om pieken op te slaan bij hernieuwbare energie. Opslag is imo niet veel moeilijker dan bijv gas.

Op mijn werk (aannemer) hebben we een met de installatietak een waterstof aggregaat en opslag ontwikkeld. Dan kunnen we zonne-energie opslaan om een volledig energieneutrale bouwplaats te hebben (ipv salderen).

Opslag in auto’s is misschien ietsje lastiger.

Terug
Naar boven