AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Hoe zit het met de Audi A3 blokken, 1.9 en 2.0 TDI? Lees allerlei horror verhalen over de 2.0 blokken.

Re: Het Auto Topic

Eerste jaren schijnen er in sommige 2.0 tdi blokken haarscheurtjes in de cilinder te komen

Re: Het Auto Topic

Maar sommigen roepen erover dat ze er nooit problemen mee hebben gehad en het goed rijd. Jammer aan de nieuwe blokken is wel het vliegwiel wat wel eens kapot wil gaan.
Had dat bij mijn 1.9 tdi en dan moet je wel diep de knip in.

Een vast vliegwiel zou beter zijn

Het was een leuke dag op Assen. Dankzij de gratis app RaceChrono kon ik mooi mijn rondetijden en sectortijden bijhouden. Ik ben begonnen in de toerklasse waar ik een snelste ronde van 2:19 neerzette. Helaas waren de banden niet echt goed want ik gleed alle kanten uit, dit ging gepaard met veel gejank van de banden. Toen heb ik de voorste banden, toen ze nog warm waren, op 2.2~ bar gezet. Dit resulteerde erin dat ik in de sportklasse iets meer grip had, met een snelste tijd van 2:16. Topsnelheid 179 km/h

Maar het gevoel was nog steeds niet optimaal helaas, volgende keer nog wat meer uittesten met luchtdruk in de banden. Ook merkte ik dat de standaard remmen al dit geweld niet echt leuk vinden. Een serieuze rem-upgrade zal me ook veel tijd opleveren.

2lxb4vt.jpg

23lmkcz.jpg

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met een mini cooper JCW? Sta op het punt er eentje te kopen uit 2003 met 125dkm.

Iemand ervaring met een mini cooper JCW? Sta op het punt er eentje te kopen uit 2003 met 125dkm.

Gigantisch leuk scheurbakkie, zit wel krap maar goed te doen. Achterin is niet te doen voor volwassenen :roflol:

Verbruik valt wel tegen

Kwa onderhoud geen ervaring maar rijplezier is zeker aanwezig.

Wat voor tijd doet een hobbyracer met bijv. Een M3 die in de snelste groep rijdt??

Wat voor tijd doet een hobbyracer met bijv. Een M3 die in de snelste groep rijdt??

Lastig te zeggen, hangt van veel dingen af maar vooral ook bestuurder.
Bij time attack is het ongeveer zo:

Semi pro street : 2:15 en daarboven
Pro street : 2:05 - 2:10
Super pro street: < 2:05

Nogmaals, dit zijn richtlijnen en wat ik heb gezien.

Laatst bewerkt:
Golf update! :D

We hebben de motor startklaar, dus net geprobeerd te starten maar helaas heb ik geen vonk.. :(
Dus nog even uitzoeken wat er is.

Dashboard zit ook weer met schakelaars.

2ev3u5c.jpg

Pro sport meters werken ook, alleen de waardes kloppen nog niet.

t05dfd.jpg

Waarom die tellers daar? Had ze dan bovenop je dashboard gedaan (bestuurder kant).

Waarom die tellers daar? Had ze dan bovenop je dashboard gedaan (bestuurder kant).

Dan vond ik ze te veel in het zicht zitten en dat lijd me af op het circuit.
Ik hoef er niet constant op te kijken dus vandaar de keuze om ze daar te plaatsen.

Het was een leuke dag op Assen. Dankzij de gratis app RaceChrono kon ik mooi mijn rondetijden en sectortijden bijhouden. Ik ben begonnen in de toerklasse waar ik een snelste ronde van 2:19 neerzette. Helaas waren de banden niet echt goed want ik gleed alle kanten uit, dit ging gepaard met veel gejank van de banden. Toen heb ik de voorste banden, toen ze nog warm waren, op 2.2~ bar gezet. Dit resulteerde erin dat ik in de sportklasse iets meer grip had, met een snelste tijd van 2:16. Topsnelheid 179 km/h

Maar het gevoel was nog steeds niet optimaal helaas, volgende keer nog wat meer uittesten met luchtdruk in de banden. Ook merkte ik dat de standaard remmen al dit geweld niet echt leuk vinden. Een serieuze rem-upgrade zal me ook veel tijd opleveren.

2lxb4vt.jpg

23lmkcz.jpg

je banden nog minder druk geven gaat resulteren in het rollen van je band. In ergste geval lopen je banden eraf.......heb dit meerdere keren zien gebeuren. Wij zijn eigenlijk na 1 circuitdag overstapt op slicks. Remmen is idd een groot probleem. Wij reden met een peugeot gti, ding zat niets meer in, plastic ramen enz. Woog nog maar iets van 700kg en ondanks dat gingen er meerdere blokken door heen op 1 dag.

Nu rijd ik eigenlijk alleen nog maar met de motor op circuits. Gaat een stukkie harder allemaal :D

Hier nog een foto van 2001 op zandvoort

d6b1ddf97243f000a96c97fb08b1f5cc.jpg

je banden nog minder druk geven gaat resulteren in het rollen van je band. In ergste geval lopen je banden eraf.......heb dit meerdere keren zien gebeuren. Wij zijn eigenlijk na 1 circuitdag overstapt op slicks. Remmen is idd een groot probleem. Wij reden met een peugeot gti, ding zat niets meer in, plastic ramen enz. Woog nog maar iets van 700kg en ondanks dat gingen er meerdere blokken door heen op 1 dag.

Nu rijd ik eigenlijk alleen nog maar met de motor op circuits. Gaat een stukkie harder allemaal :D

Hier nog een foto van 2001 op zandvoort

d6b1ddf97243f000a96c97fb08b1f5cc.jpg

Nice! Maar wat voor remmen en blokken had je dan? Want goeie blokken rij je er niet zo snel meerdere van op per dag.

Wat voor tijd rij je nu met de motor op Zandvoort?

Dit. Dacht ik dus.

Hangt sowieso van zoveel factoren af.
Distributieriem meestal 100-150k km.
Better safe than sorry zeg ik dan: slijtage onderdelen die je nu kan vervangen doe je beter.

Weet je trouwens bij welke leeftijd de riem zou moeten worden vervangen?
Ik ben niet bang dat ik kwa kilometers er boven kom, maar het verouderen van de riem is waar ik op moet letten.

De S8 heb ik gisteren opgehaald en heeft er nu dus een nieuwe distributieriem, waterpomp, oliefilter, benzinefilter en luchtfilter op zitten.
De multiriem was de verkeerde van binnen gekomen, deze word vervangen zodra deze binnen is :)

Weet je trouwens bij welke leeftijd de riem zou moeten worden vervangen?
Ik ben niet bang dat ik kwa kilometers er boven kom, maar het verouderen van de riem is waar ik op moet letten.

De S8 heb ik gisteren opgehaald en heeft er nu dus een nieuwe distributieriem, waterpomp, oliefilter, benzinefilter en luchtfilter op zitten.
De multiriem was de verkeerde van binnen gekomen, deze word vervangen zodra deze binnen is :)

Als de riem er niet heel best meer uit ziet zou ik hem gewoon vervangen.
Mocht de riem wel oud zijn en toch knappen heb je een groter probleem.

Terug
Naar boven