Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Oeh ja dan is het weer hoog tijd!

Met wat rij je dan?

@xyxyxy: mooi model, zit zelf te denken om volgend jaar een A4 avant te kopen als daily en die slammen.

De auto die ik niet mag noemen omdat ik dan stoer kom doen, waar de discussie over ging enkele pagina's terug :D
Laatste waarmee ik op de ring was: 335i en E39 M5.

Oeh ja dan is het weer hoog tijd!

Met wat rij je dan?

@xyxyxy: mooi model, zit zelf te denken om volgend jaar een A4 avant te kopen als daily en die slammen.

Ik ga hem weg doen omdat hij gewoon te duur is voor de hoeveelheid dat ik hem gebruik. Audi is echt voor lange afstanden.. Voor t zelfde geld zijn er wel leukere dingen te koop.

Zit serieus de A1 of de Polo gti te overwegen, beide zijn door mtm naar net over de 200 pk te kietelen wat gewoon genoeg vermogen is om vooruit te komen. Wegenbelasting, verzekering enz zijn allemaal een stuk lager dan de A4 en kan de Audi voor een goede prijs inruilen op beide auto's. Maar hij is onder voorbehoud verkocht dus als dat door gaat dan neem ik komend jaar geen eigen auto denk ik. Zit er ook niet op te wachten met een nieuwe auto naar school te rijden..

oh diesel, maar ik zie nergens een berekening ofzo of dat wel daadwerkelijk rendabel is

neemt niet weg dat een st alles behalve zuinig is

wel hoge funfactor

Kijk dat zie ik graag! Heel erg gaaf! Ze hebben hem ook aardig onder handen genomen haha!
Die stoplicht sprintjes zijn af en toe wel eens leuk inderdaad, niemand verwacht dat zo'n "oude" auto zo snel kan zijn. Geweldig om die gezichten te zien als ze het niet kunnen winnen met hun nieuwe autootjes.

Leuk dat er meer mensen zijn die liefhebbers zijn van wat minder nieuwe auto's.

Ik zag trouwens dat je bij Audi werkt een paar pagina's terug.
Ik heb zojuist een Audi S8 model D2 gekocht met automaat om langs de 309 turbo te rijden, wat is jouw ervaring met dit type auto?

Ik heb zojuist een Audi S8 model D2 gekocht met automaat om langs de 309 turbo te rijden, wat is jouw ervaring met dit type auto?

Dikke wagen! Collega van me heeft ook dat type s8 en is er erg tevreden mee.
Voor zo ver ik weet geen veel voorkomende problemen bij die types.

De S8 D2 als daily dan?
Motor is bulletproof zeg maar. Er zijn er genoeg die overleven op LPG.
Gewoon zorgen dat je zeker bent dat het een goed onderhouden exemplaar is. De wagen is 15j oud natuurlijk, dan kan er al eens iets van ophanging en versnellingsbak gaan verslijten.

Verder gewoon weten dat voornamelijk onderhoudskosten wat kunnen oplopen. Banden, remmen (brembo dacht ik), vloeistoffen, filters,... Deze zou ik vervangen voor je er mee gaat rijden (tenzij je zeker bent dat de vorige eigenaar het recent gedaan heeft).

Veel plezier met je maffia kist :thumbs:

Iemand ervaringen met dergelijke replica's? Qua inverkeersstelling en door de keuring raken etc.
Staat meestal geen info bij over welk chassis ze gebruiken (ik vermoed een kever of Karmann Ghia ofzo) en wat voor blok ze daarin gelepeld hebben.
http://suchen.mobile.de/auto-insera...earchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

Iemand ervaringen met dergelijke replica's? Qua inverkeersstelling en door de keuring raken etc.
Staat meestal geen info bij over welk chassis ze gebruiken (ik vermoed een kever of Karmann Ghia ofzo) en wat voor blok ze daarin gelepeld hebben.
http://suchen.mobile.de/auto-insera...earchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

Collega van me heeft een replica. Is inderdaad op basis van kever chassis.
Hij vertelde dat het niet heel lastig was om hem gekeurd te krijgen.
Er zijn standaard regels waar een auto aan moet voldoen, als dat zo is wordt hij goedgekeurd.

Er zijn standaard regels waar een auto aan moet voldoen, als dat zo is wordt hij goedgekeurd.

Als het op een standaard chassis gebouwd wordt is het inderdaad heel makkelijk omdat het feitelijk gewoon nog, in t geval van je collega, een kever is.

Wanneer je een eigen chassis gaat maken is het een heel ander verhaal

BMW 123d 'Sporthatch' 3-deurs, chipped en powerbox, -+ 248 pk & 510nm koppel
Mijn dagelijkse vervoersmiddel, wat een straf zeg ;)

Laatst bewerkt:
Dikke wagen! Collega van me heeft ook dat type s8 en is er erg tevreden mee.
Voor zo ver ik weet geen veel voorkomende problemen bij die types.

Bedankt dat is fijn om te horen dat er geen veel voorkomende problemen zijn bij dit type auto :)

---------- Post toegevoegd 28 August 2013 om 15:47 ----------

De S8 D2 als daily dan?
Motor is bulletproof zeg maar. Er zijn er genoeg die overleven op LPG.
Gewoon zorgen dat je zeker bent dat het een goed onderhouden exemplaar is. De wagen is 15j oud natuurlijk, dan kan er al eens iets van ophanging en versnellingsbak gaan verslijten.

Verder gewoon weten dat voornamelijk onderhoudskosten wat kunnen oplopen. Banden, remmen (brembo dacht ik), vloeistoffen, filters,... Deze zou ik vervangen voor je er mee gaat rijden (tenzij je zeker bent dat de vorige eigenaar het recent gedaan heeft).

Veel plezier met je maffia kist :thumbs:

De audi word idd als daily driver gebruikt.
Ik moet alleen de distributieriem nog laten vervangen, deze zou er al 90.000 km op liggen en ik weet niet bij hoeveel km's deze dient te worden vervangen?

Jij bent dus ook bekent met dit type auto?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt dat is fijn om te horen dat er geen veel voorkomende problemen zijn bij dit type auto :)

Ik moet alleen de distributieriem nog laten vervangen, deze zou er al 90.000 km op liggen en ik weet niet bij hoeveel km's deze dient te worden vervangen?

Weet nog wel dat ik die auto verschrikkelijk tof vond in de film Ronin :p

Als het op een standaard chassis gebouwd wordt is het inderdaad heel makkelijk omdat het feitelijk gewoon nog, in t geval van je collega, een kever is.

Wanneer je een eigen chassis gaat maken is het een heel ander verhaal
Dit. Dacht ik dus.

Hangt sowieso van zoveel factoren af.
Distributieriem meestal 100-150k km.
Better safe than sorry zeg ik dan: slijtage onderdelen die je nu kan vervangen doe je beter.

Als de auto word weg gebracht voor een nieuwe riem, wat zou ik dan het beste meteen erbij laten doen?
Bij mijn 309 laat ik ook meteen de waterpomp vervangen aangezien die erdoor word aangedreven.

Altijd waterpomp tegelijk vervangen zeg ik altijd.

Terug
Naar boven