Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

wat kost een dagje zandvoort met de auto?? Gewoon 5x 20 minuten vrij rijden?? Met de motor is het 150-200 op zandvoort, auto ook zoiets?

Ja zoiets moet je wel op rekenen ja.
Plus een set nieuwe banden en remblokken haha.
Nadeel van vrij rijden vind ik altijd dat er vaak van die slome standaard auto's bij rijden.. Levensgevaarlijk tussen de snellere auto's.

Op de dijk zo hard rijden is buitengewoon gevaarlijk.
Buiten dat kan het niet anders zijn dat diegene te hoog denkt van zichzelf en waarschijnlijk gewoon een origineel onderstel had.
Geloof me, een dijk is zoveel anders dan een circuit.

Er is nogal een verschil tussen 100 op de dijk en met 180 door een bocht op het circuit.
Als je dat met een originele auto zou doen, lijkt het net of je uit het raam vliegt zo hard moet je tegenwerken.
Bovendien is de kans dat je gaat spinnen vele malen groter dan wanneer je een stijf onderstel hebt.

Conclusie:

Wil je hard rijden? Koop een auto die er voor gemaakt is en ga het circuit op.
Op straat is het risico veel te groot en nog onnodig ook.

Risico? Enig risico is dat ik de dijk af vlieg en Bertha 38 dood rij.

Overigens rij ik wel harder dan 100 op de dijk :roflol:

En een Audi A4 Quattro heeft redelijk sportief afgesteld onderstel, je kan hem flink hard de bocht door gooien. Ben wel 1x met 140 weg gegleden (lees: praktisch dwars op de weg) in een bocht waar 80 advies was alleen omdat ik, in tegenstelling tot wat jij vermoed, wel degelijk met auto's overweg kan had ik hem vrijwel gelijk weer onder controle.

Daarnaast heb ik wel een paar x het genot gehad om op een circuit te rijden. Neemt niet weg dat het behoorlijk duur is en ik niet bepaald in de buurt woon.

Ja zoiets moet je wel op rekenen ja.
Plus een set nieuwe banden en remblokken haha.
Nadeel van vrij rijden vind ik altijd dat er vaak van die slome standaard auto's bij rijden.. Levensgevaarlijk tussen de snellere auto's.

worden niet ingedeeld op tijden?? Bij motoren heb je meestal 4 groepen, groep 4 is dan 2:30+, groep 3 2:15 - 2:30 etc.

(en voor de mierenneukers ja ik weet dat groep 4 eigenlijk de snelste is)

Risico? Enig risico is dat ik de dijk af vlieg en Bertha 38 dood rij.

Overigens rij ik wel harder dan 100 op de dijk :roflol:

En een Audi A4 Quattro heeft redelijk sportief afgesteld onderstel, je kan hem flink hard de bocht door gooien. Ben wel 1x met 140 weg gegleden (lees: praktisch dwars op de weg) in een bocht waar 80 advies was alleen omdat ik, in tegenstelling tot wat jij vermoed, wel degelijk met auto's overweg kan had ik hem vrijwel gelijk weer onder controle.

Daarnaast heb ik wel een paar x het genot gehad om op een circuit te rijden. Neemt niet weg dat het behoorlijk duur is en ik niet bepaald in de buurt woon.
Heb je geluk dat je quatro had en weer grip pakte:p
Met achterwiel aandrijving was het wel anders afgelopen..

En idd Audi a4 quattro kan je echt wel hard door de bochten gooien, zelfs met m'n a6 ( zwaar slachtschip ) heb ik bochten gemaakt wat ik met veel auto's niet voor elkaar kreeg.

En idd Audi a4 quattro kan je echt wel hard door de bochten gooien, zelfs met m'n a6 ( zwaar slachtschip ) heb ik bochten gemaakt wat ik met veel auto's niet voor elkaar kreeg.

Haha was vrij makkelijk weer onder controle, gas los, mee sturen, had iets overgecorrigeerd maar even bijsturen en weer verder gassen zoals een echte baas t beaamd :roflol:

Je moet ook niet op de weg zo hard rijden, bovendien kan iedereen hard rijden rechtdoor.
Kom naar circuit en laat zien wat je Audi kan. ;)

Als je er zelf voor hebt gewerkt dan neem ik mijn woorden terug.

Kan gewoon echt niet tegen die gastjes die wijs lopen te doen met auto die ze van pappie hebben gekregen terwijl ik me de pl**ris in werk om de motor van die golf te kunnen herbouwen.

Cicuit rijden moet je ook liggen.
Zelf heb ik dan een compleet opnieuw opgebouwde peugeot 309 waarvan dus echt alles is aangepast.
De vorige eigenaar heeft het meeste gedaan en ging er ook daadwerkelijk het circuit mee op.
Zelf vind ik het wel amusant om er een keer een stoplichtsprintje mee te doen, maar het circuit zal de auto bij mij niet zien.

worden niet ingedeeld op tijden?? Bij motoren heb je meestal 4 groepen, groep 4 is dan 2:30+, groep 3 2:15 - 2:30 etc.

(en voor de mierenneukers ja ik weet dat groep 4 eigenlijk de snelste is)

Ja je hebt inderdaad wel verschillende klasses, dat scheelt al iets.
Toch rij ik liever gewoon time attack, tenminste niet van die irritante gasten die niet aan de kant gaan.
Dan kun je je tenminste fatsoenlijk concentreren op een snelle tijd.

Maar met motor op et circuit lijkt me ook nog steeds heel gaaf!

---------- Post toegevoegd 20 August 2013 om 07:27 ----------

Scheelt al dat het Quattro is inderdaad, kun je er nog enigszins mee spelen.

En xyxyxyxyxy: Ik heb niet het vermoeden dat je slecht rijdt, ik heb het vermoeden dat je onverantwoord rijdt als ik al je verhalen lees.

@avg: gaaf! Leuk dat het opnieuw is opgebouwd.
Inderdaad, je moet het wel leuk vinden om te doen inderdaad.
Is je motor ook aangepast? Zo ja, wat heb je er allemaal in liggen?

Mensen hier die de Nürburgring af en toe eens bezoeken? :)

Ja je hebt inderdaad wel verschillende klasses, dat scheelt al iets.
Toch rij ik liever gewoon time attack, tenminste niet van die irritante gasten die niet aan de kant gaan.
Dan kun je je tenminste fatsoenlijk concentreren op een snelle tijd.

Maar met motor op et circuit lijkt me ook nog steeds heel gaaf!

---------- Post toegevoegd 20 August 2013 om 07:27 ----------

Scheelt al dat het Quattro is inderdaad, kun je er nog enigszins mee spelen.

En xyxyxyxyxy: Ik heb niet het vermoeden dat je slecht rijdt, ik heb het vermoeden dat je onverantwoord rijdt als ik al je verhalen lees.

@avg: gaaf! Leuk dat het opnieuw is opgebouwd.
Inderdaad, je moet het wel leuk vinden om te doen inderdaad.
Is je motor ook aangepast? Zo ja, wat heb je er allemaal in liggen?

De originele 1.6 liter motor is vervangen voor een 2 liter turboblok, welke wat gekieteld is.
Het hele onderstel is aangepast, grotere remmen voor en achter, achteras met wat camber, andere versnellingsbak met kortere overbrengingen in de 1ste 2 versnellingen, sportkoppeling, FMIC, mechanische boostcontroller, veerpootbrug.
Het enigste originele nog aan de auto is het carroserie :D
Uiteraard ook een RDW keuring laten ondergaan, zodat de auto legaal de weg op kan.

Grappig is het als er dan iemand bij het verkeerslicht je wil gaan uitdagen, die ziet enkel een normale auto :p

Ook leuk is dat de auto doet vermoeden alsof ik dus wel houd van hard rijden, echter daar geef ik dan weer weinig om
Ik heb de auto een jaar of 7/8 nu in bezit en het is op 1 hand te tellen waarbij ik het vermogen van de auto echt heb gebruikt.
Ik heb zelfs nog geen een snelheidsbekeuring ermee gekregen. :)
Bij mij is het echt pure liefhebberij om zo'n soort auto te rijden, je zult me dan ook echt niet op het circuit ermee aantreffen.
En tijdens de gladde wintermaanden staat de auto braaf op stal en voor de booschappen of andere standaard ritjes heb ik een 2de auto als daily driver.
Op dit moment zelfs een 3de auto omdat ik nog een 309 heb gekocht en daarvan het dashboard wil laten overzetten, ik kreeg geen losse dashboard gevonden dus dan maar een complete gekocht :)

De originele 1.6 liter motor is vervangen voor een 2 liter turboblok, welke wat gekieteld is.
Het hele onderstel is aangepast, grotere remmen voor en achter, achteras met wat camber, andere versnellingsbak met kortere overbrengingen in de 1ste 2 versnellingen, sportkoppeling, FMIC, mechanische boostcontroller, veerpootbrug.
Het enigste originele nog aan de auto is het carroserie :D
Uiteraard ook een RDW keuring laten ondergaan, zodat de auto legaal de weg op kan.

Grappig is het als er dan iemand bij het verkeerslicht je wil gaan uitdagen, die ziet enkel een normale auto :p

Ook leuk is dat de auto doet vermoeden alsof ik dus wel houd van hard rijden, echter daar geef ik dan weer weinig om
Ik heb de auto een jaar of 7/8 nu in bezit en het is op 1 hand te tellen waarbij ik het vermogen van de auto echt heb gebruikt.
Ik heb zelfs nog geen een snelheidsbekeuring ermee gekregen. :)
Bij mij is het echt pure liefhebberij om zo'n soort auto te rijden, je zult me dan ook echt niet op het circuit ermee aantreffen.
En tijdens de gladde wintermaanden staat de auto braaf op stal en voor de booschappen of andere standaard ritjes heb ik een 2de auto als daily driver.
Op dit moment zelfs een 3de auto omdat ik nog een 309 heb gekocht en daarvan het dashboard wil laten overzetten, ik kreeg geen losse dashboard gevonden dus dan maar een complete gekocht :)

Kijk dat zie ik graag! Heel erg gaaf! Ze hebben hem ook aardig onder handen genomen haha!
Die stoplicht sprintjes zijn af en toe wel eens leuk inderdaad, niemand verwacht dat zo'n "oude" auto zo snel kan zijn. Geweldig om die gezichten te zien als ze het niet kunnen winnen met hun nieuwe autootjes.

Leuk dat er meer mensen zijn die liefhebbers zijn van wat minder nieuwe auto's.

Onverantwoord valt mee, rij vaak zat te hard maar enkel wanneer er geen ander verkeer is. Mij zul je ook niet met 250+ langs andere mensen zien vliegen op de snelweg.

Heb ook nog nooit gehoord van mensen dat ik gevaarlijk reed. Maar goed, ik rij vaak vaste routes dus dan weet je wel waar verkeer vandaan kan komen, wat onoverzichtelijk is enz. Neemt niet weg dat het hier een stuk rustiger is dan in de westelijke provincies waar op de dijk een enorm brede 80 km/h weg ligt in plaats van een relatief smal 60km/h weggetje waar iedereen 80-100 rijd

Onverantwoord valt mee, rij vaak zat te hard maar enkel wanneer er geen ander verkeer is. Mij zul je ook niet met 250+ langs andere mensen zien vliegen op de snelweg.

Heb ook nog nooit gehoord van mensen dat ik gevaarlijk reed. Maar goed, ik rij vaak vaste routes dus dan weet je wel waar verkeer vandaan kan komen, wat onoverzichtelijk is enz. Neemt niet weg dat het hier een stuk rustiger is dan in de westelijke provincies waar op de dijk een enorm brede 80 km/h weg ligt in plaats van een relatief smal 60km/h weggetje waar iedereen 80-100 rijd

Ik ging inderdaad even uit van de dijken die wij hier hebben waar je nog maar net langs elkaar heen kan en waar mensen alsnog 100 rijden. Hard rijden is opzich niks mis mee imo, zolang er inderdaad maar niet mensen van moeten schrikken omdat er weer 1 of andere idioot niet uitkijkt.

Welk bouwjaar is je A4 eigenlijk?

Ik ging inderdaad even uit van de dijken die wij hier hebben waar je nog maar net langs elkaar heen kan en waar mensen alsnog 100 rijden. Hard rijden is opzich niks mis mee imo, zolang er inderdaad maar niet mensen van moeten schrikken omdat er weer 1 of andere idioot niet uitkijkt.

Welk bouwjaar is je A4 eigenlijk?

2008, niet t facelift model

Oh ja dan zijn de dijken wel t zelfde, hier is het ook redelijk krap, maar gewoon remmen, 60 rijden langs andere auto's en dan weer gas er op. Hier heb je ook een 80 km/h weg in de middle of nowhere waar ik ook echt geen 80 ga rijden :o

Of een 30 km/h weg zo breed als een landingsbaan midden in t bos, wie verzint het

Of een 30 km/h weg zo breed als een landingsbaan midden in t bos, wie verzint het

Twee jaar geleden sprong er een bambi voor mijn auto, je schrikt je kapot in het bos. Beest was opslag dood, voorkant van de auto in stukken. Alles bij elkaar zoeken met het lampje van mijn iphone alles in de kofferbak gegooid. Verder gereden met amper licht in het pikkedonker. Ik pas nu wel op, 2k schade aan de auto. Gelukkig sprong dat beest zo achter een boom weg en had ik geen tijd om in een reflex te ontwijken. Had anders zo tegen een boom gezeten, was een weg van niks. 30 is wel langzaam op een uitgestorven weg maar ik houd me wel in nu.

Twee jaar geleden sprong er een bambi voor mijn auto, je schrikt je kapot in het bos. Beest was opslag dood, voorkant van de auto in stukken. Alles bij elkaar zoeken met het lampje van mijn iphone alles in de kofferbak gegooid. Verder gereden met amper licht in het pikkedonker. Ik pas nu wel op, 2k schade aan de auto. Gelukkig sprong dat beest zo achter een boom weg en had ik geen tijd om in een reflex te ontwijken. Had anders zo tegen een boom gezeten, was een weg van niks. 30 is wel langzaam op een uitgestorven weg maar ik houd me wel in nu.

T is niet echt bos-bos. Stuk bos binnen de bebouwde kom...

Verwacht niet dat daar een bambi zal lopen

foto_zpse08b5459.jpg

Is 1.5 km lang en daar rechts zie je de enige zijweg die er is en daar zit een gebouw waar je opslag ruimtes kan huren :o

Zeker doen!

Ga regelmatig ja. Laatste keer is wel bijna een jaar geleden nu :( De nood is hoog!

Oeh ja dan is het weer hoog tijd!

Met wat rij je dan?

@xyxyxy: mooi model, zit zelf te denken om volgend jaar een A4 avant te kopen als daily en die slammen.

Volgende week donderdag is t weer vrij rijden op Assen, ik ben er iig bij. www.vrijrijden.nl

Terug
Naar boven