XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.362
IouZgt6mSFatDVS1WCqq.jpg

Gewoon dikke ouwe afgetrapte m5 kopen, ook mooi

Ziet er goed uit. Mooie positie van uitlaat.

Wat een mong**l dat die niet snapt dat ze dat leer daar doen omdat alcantara op het stuur ziek snel slijt:

En dat noemt zich een autokenner :roflol:

Hoeveel sturen met alcantara heb jij al versleten dan? Wat hij zegt klopt gewoon. Normaal is het hele stuur alcantara. En dat slijt sneller dan leer maar het smoelt goed en houdt prima vast. En dan vervang je het toch gewoon? Als snellere slijtage een reden is om iets niet te nemen kan je beter geen sportauto kopen.

Laatst bewerkt:
Hoeveel sturen met alcantara heb jij al versleten dan? Wat hij zegt klopt gewoon. Normaal is het hele stuur alcantara. En dat slijt sneller dan leer maar het smoelt goed en houdt prima vast. En dan vervang je het toch gewoon? Als snellere slijtage een reden is om iets niet te nemen kan je beter geen sportauto kopen.

Lol wat denk je dat het vervangen van een Audi rs6 stuur bijvoorbeeld kost? Dat zijn geen goedkope geintjes.

En na 50k km gaat het er al lelijk uit zien, ik snap de logica er tenminste nog achter. Leer slijt gewoon praktisch niet.

Als je je druk maakt over dergelijke kosten dan koop je beter geen RS6. Je moet het zien in de gedachte van de auto. Een Megane RS is redelijk hardcore, zeker de cup versie. Om de vraag op te werpen waarom het stuur niet volledig alcantara is, is opzich geen onlogische gedachte. Zo interpreteer ik het comment van die journalist. Om hem dan gelijk af te doen als een mong**l en dit dat, beetje over. Alsof hij niet weet dat leer minder slijtage gevoelig is.

Hij zegt dat hij het niet snapt, ik snap het wel. Al helemaal in een Renault, want die ‘cup versies’ hou je met een 2.0 TDI Audi A3 nog bij.

Vriend van me heeft een twingo rs trophy edition en zijn broer een Clio rs trophy edition. Leuke auto’s maar zeer zeker niet imponerend laat staan echt ‘sportief’ te noemen.

Dat is geen concurrent, als je nou de Audi S3 (300PK) genoemd had. Dat is namelijk het aantal PK dat die cupversie Trophy krijgt.

Wat betreft de RS, zal eerder gekeken worden naar Focus ST/ Cupra 300. Wellicht de GTI Performance ook.

Dat is geen concurrent, als je nou de Audi S3 (300PK) genoemd had. Dat is namelijk het aantal PK dat die cupversie Trophy krijgt.

Wat betreft de RS, zal eerder gekeken worden naar Focus ST/ Cupra 300. Wellicht de GTI Performance ook.

Nouja die twingo en Clio rs hou ik met mijn 150 pk diesel nog bij.

Nouja die Clio heeft wel een motor storing..

..terwijl zijn vader eigenaar is van Renault dealer..

..:roflol:

'18 RS versie: 280 PK/ 390 Nm.
'18 RS Trophy (cup versie noem ik die): 300 PK/ 400 Nm.

De RS versie wordt optioneel met cup chassis te koop geloof ik.

............
Audi 2.0 TDI A3: 150 PK/ 340 Nm - weegt meer en is duurder dan de RS 280. Jij hebt het kennelijk over andere modellen want ik zie dit zelfs met een roze bril op niet als "concurrent".

De Audi is uit 2013, Clio uit 2015, Megane uit 2011, Twingo geen idee denk ook de laatste. Rare vergelijkingen en er zijn geen rondetijden bekend, wie test nou een A3 op een circuit maar het zegt in ieder geval iets voor de petjes bij het stoplicht.
kg8ULDEl.jpg

Xbp6Ga3l.jpg

vdj35izl.jpg

Dit is de A3 2.0 TDI tegen de Clio RS 200 uit 2013:
LCxsoyAl.jpg

Dit is de S3 periode '13-'16 met de Megane uit 2014:
UmSou3Cl.jpg

Dit is de S3 tegen Clio uit 2015:
aeY2psjl.jpg

Vind de verschillen op het circuit meevallen gelet op vermogen en koppel.
Al met al kan je zeggen op basis van bovenstaande tests dat jouw uitspraken genuanceerder liggen.
Als er een dweil achter het stuur zit kunnen de zaken anders liggen maar op basis van tests zijn de trophy's (clio & megane) sneller.

Laatst bewerkt:
Ja die Clio heeft gewoon een dikke motor storing er in zitten dat vermogen tussen de 2 en 4K toeren ofzo inkakt. :o

Ach ik vind het geen bijzondere auto’s ieder geval.

Dat kan. En dat mag. Wat vind jij wel bijzonder in die prijsklasse? <35k.

Polo gti heeft de 2.0 motor van een golf. Met andere uitlaat kun je daar zo 350 pk uit persen met 550 nm torque.

En ik vind op een tijd van 1:25 een verschil van 2 seconde echt zeer minimaal. Verwaarloosbaar als je het mij vraagt :roflol: en dan is die nog niet eens gechipt (tuurlijk kan bij de Clio ook maar ik zou Renault blokken niet gaan chippen).

En ik vind op een tijd van 1:25 een verschil van 2 seconde echt zeer minimaal. Verwaarloosbaar als je het mij vraagt :roflol:
Dat is geen RS Trophy waar jij het telkens over hebt. Die heb ik er juist bij gedaan zodat je dat kon zien. Net als de verschillen tussen S3 en Trophy niet echt groot zijn maar de Trophy wint wel van de S3, iets anders als een 2.0 TDI die jij telkens als voorbeeld noemde.

M'n pa krijgt een Renault Megané van het werk. Zal binnenkort eens testen hoe het met Renault gesteld is.

Met andere uitlaat kun je daar zo 350 pk uit persen met 550 nm torque.
Succes daarmee zonder het differentieel van zijn grote broer. Zou dan wachten op een evt. clubsport Polo.
ik vind op een tijd van 1:25 een verschil van 2 seconde echt zeer minimaal. Verwaarloosbaar als je het mij vraagt
Een paar seconden vind ik niet verwaarloosbaar op een circuit. Dit zat er nog tussen:

JqYXBbu7_o.png

Ik doel er meer op dat je op geen enkel moment binnen dagelijks gebruik dat zal merken.

Daarnaast is 2 seconde niet het verschil wat een onwijs goede coureur goed kan rijden op een boven gemiddelde coureur.

En ik dacht dat zowel de golf als de polo op het mqb (ofzo) platform stonden, lijkt me dat ze dan het zelfde differentieel er op gezet hebben.

Terug
Naar boven