Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

mtm levert volgens mij alleen maar een chip 170pk hoor. Had die mtm dan ook een andere turbo etc?
Want ik zit volgens mij met hooguit 6,5 sec op de 100

Oh ik ging uit van golf 7 :o

---------- Post added at 16:51 ---------- Previous post was at 16:46 ----------

Beter je geld in je eigen auto stoppen en die sneller maken.
Of andere kopen en die sneller maken.

Als ik weer een auto koop dan koop ik wel een langzame auto, t is dat hier weinig controles zijn anders had ik allang geen rijbewijs meer :roflol:

Ben overigens niet echt van t tunen en morrelen aan auto's, moet standaard snel zijn of makkelijk snel te maken zonder in te leveren aan integriteit van de auto.

Oh ik ging uit van golf 7 :o

---------- Post added at 16:51 ---------- Previous post was at 16:46 ----------

Als ik weer een auto koop dan koop ik wel een langzame auto, t is dat hier weinig controles zijn anders had ik allang geen rijbewijs meer :roflol:

Ben overigens niet echt van t tunen en morrelen aan auto's, moet standaard snel zijn of makkelijk snel te maken zonder in te leveren aan integriteit van de auto.

Hangt samen met de rest als je verstandig bent.

Maak je hem sneller, zul je ook het onderstel moeten aanpassen, de remmerij en andere veiligheidsfactoren.

Hangt samen met de rest als je verstandig bent.

Maak je hem sneller, zul je ook het onderstel moeten aanpassen, de remmerij en andere veiligheidsfactoren.

Remmen zou je standaard gewoon goed op orde moeten hebben..

Net als mensen die in de winter op zomermaanden rijden, zouden ze gewoon bij een aanrijding achter slot en grendel moeten zetten. :o

Net als mensen die in de winter op zomermaanden rijden, zouden ze gewoon bij een aanrijding achter slot en grendel moeten zetten. :o

Eens, maar als je een auto sneller maakt zijn je remmen niet meer goed.
Bovendien zijn betere remmen nooit verkeerd, behalve voor je portemonnee dan haha.

Zijn winterbanden dan echt zoveel beter dan zomerbanden? Heb nog steeds het idee dat het geld klopperij is

Zijn winterbanden dan echt zoveel beter dan zomerbanden? Heb nog steeds het idee dat het geld klopperij is

Probeer t zelf uit zou ik zeggen, waarschijnlijk ren je gelijk naar de winkel voor winter banden.

Zelfs verschil tussen zomerbanden en zomerbanden is enorm. Besparen op banden is t meest stupide wat je kan doen.

---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:39 ----------

Ik heb het even over originele remmen. :p

Ligt er natuurlijk ook aan of je alleen chipje doet of volledige motor bouwt.

Haha je hebt meerdere soorten standaard remmen he :p

Ja is echt zo.

Ik heb het zelf niet eerlijk gezegd afgelopen jaren.
Gaat nog steeds prima op wat glijden na, maar dat ben ik wel gewend.

Feit is gewoon dat je met winterbanden veel sneller stilstaat als je moet remmen.

---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 17:41 ----------

Probeer t zelf uit zou ik zeggen, waarschijnlijk ren je gelijk naar de winkel voor winter banden.

Zelfs verschil tussen zomerbanden en zomerbanden is enorm. Besparen op banden is t meest stupide wat je kan doen.

---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:39 ----------

Haha je hebt meerdere soorten standaard remmen he :p

Haha je blijft doorgaan he. :p

Originele remmen gaan het nooit redden bij bijv Alcon's.

Maargoed die kosten ook +7k per set.

Ja is echt zo.

Ik heb het zelf niet eerlijk gezegd afgelopen jaren.
Gaat nog steeds prima op wat glijden na, maar dat ben ik wel gewend.

Feit is gewoon dat je met winterbanden veel sneller stilstaat als je moet remmen.

---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 17:41 ----------

Haha je blijft doorgaan he. :p

Originele remmen gaan het nooit redden bij bijv Alcon's.

Maargoed die kosten ook +7k per set.

Op een gegeven moment dan remmen ze onder normale omstandigheden niet beter maar dan is t puur voor race doeleinde. :p

Op een gegeven moment dan remmen ze onder normale omstandigheden niet beter maar dan is t puur voor race doeleinde. :p

Correct.

Dit zijn de remmen van de ex skyline van een maat van me: (tevens ook de auto die je daar ziet)

nissan-r32-r33-r34-brakes-alcon-advantage-extreme-front-2.jpg

365mm, velgen zijn 19 inch. :p (past alleen op eeen R32 V-spec, zijn eigenlijk R34 remmen)

Ik blijf het altijd prachtig vinden om te zien, weet niet waarom.

Correct.

Dit zijn de remmen van de ex skyline van een maat van me: (tevens ook de auto die je daar ziet)

nissan-r32-r33-r34-brakes-alcon-advantage-extreme-front-2.jpg

365mm, velgen zijn 19 inch. :p (past alleen op eeen R32 V-spec, zijn eigenlijk R34 remmen)

Ik blijf het altijd prachtig vinden om te zien, weet niet waarom.

Grote schijven zijn wel wreed ja :p

Een vriend van me had velgen met speciale vinnen die extra lucht over de remmen blies

Kon van max snelheid (330+) naar stilstand gaan en remmen werden maar paar graden warmer

Je moet voor de gein eens kijken naar de remmen van een standaard ram srt10

Grote schijven zijn wel wreed ja :p

Een vriend van me had velgen met speciale vinnen die extra lucht over de remmen blies

Kon van max snelheid (330+) naar stilstand gaan en remmen werden maar paar graden warmer

Je moet voor de gein eens kijken naar de remmen van een standaard ram srt10

Ja dat is Nice!

We keken na 2 races en de remmen waren helemaal blauw haha.

:roflol: Ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat standaard gti sneller is

En mtm gtd met 220 pk zit boven de 7 sec naar de 100

Edit: 7.2 naar 100 voor gtd en 6.5 voor standaard gti

---------- Post added at 15:53 ---------- Previous post was at 15:51 ----------

Hoeveel zet je in? Dan wil ik wel moeite doen om de 220 pk gtd en een standaard gti te regelen.

Voor de duidelijkheid: Ik heb het nu over een MK5 GT TDI 2.0 (motorcode BKD). 'GTD' bestaat officieel niet, pas vanaf de MK6 is dat type weer ingevoerd. Enkel met een standaard chip zit je al op zo'n 175pk. Als je al die aanpassingen doet die Sniezel noemde zit je rond de 225-235pk. Kan zelfs nog gekker, o.a. VVT en JD (chip op maat) kunnen er zo'n 265pk uit persen, incl. alle eerder genoemde extra modificaties (en downpipe, uitlaat op maat etc.). Maar daar betaal je natuurlijk ook wel aardig voor. Daarmee ben je echt wel sneller als een GTI, in ieder geval qua verbruik/pk verhouding een stuk beter.. Persoonlijk zou ik dat geld liever steken in een benzine turbo blok of R32+chip op maat :D

Voor de duidelijkheid: Ik heb het nu over een MK5 GT TDI 2.0 (motorcode BKD). 'GTD' bestaat officieel niet, pas vanaf de MK6 is dat type weer ingevoerd. Enkel met een standaard chip zit je al op zo'n 175pk. Als je al die aanpassingen doet die Sniezel noemde zit je rond de 225-235pk. Kan zelfs nog gekker, o.a. VVT en JD (chip op maat) kunnen er zo'n 265pk uit persen, incl. alle eerder genoemde extra modificaties (en downpipe, uitlaat op maat etc.). Maar daar betaal je natuurlijk ook wel aardig voor. Daarmee ben je echt wel sneller als een GTI, in ieder geval qua verbruik/pk verhouding een stuk beter.. Persoonlijk zou ik dat geld liever steken in een benzine turbo blok of R32+chip op maat :D

Ja ik had t over de nieuwste, in een golf die ouder is dan de laatste of voorlaatste versie zou ik niet eens dood gevonden willen worden :o

Ja geheim van die winterbanden zit in die lamellen die er in zitten. Echt een wereld van verschil.

JD heeft de mijnes ook gedaan. En indd ik kan ook zo naar die 265pk, maar vond t zo wel mal zat :D

Terug
Naar boven