XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

[afbeelding niet meer beschikbaar]

De rode ja, gt2 rs is toch de snelste 911 op de Ring?
Ja en nee.
Dit is nummer 1 met 5:19.55, overall.
Nummer 1 qua productie auto's is de Aventador SVJ, op de voet gevolgd door de GT2 RS en nummer 3 is de Huracan Performante.
Er is onlangs een aangepaste GT2 RS (GT2 RS MR) geweest en die staat weer op 1.
Er zijn ook nog auto's zoals de Radical SR8 LM welke een heel snelle tijd zetten maar die vind ik niet echt een productie auto.

Ja en nee.
Dit is nummer 1 met 5:19.55, overall.
Nummer 1 qua productie auto's is de Aventador SVJ, op de voet gevolgd door de GT2 RS en nummer 3 is de Huracan Performante.
Er is onlangs een aangepaste GT2 RS (GT2 RS MR) geweest en die staat weer op 1.
Er zijn ook nog auto's zoals de Radical SR8 LM welke een heel snelle tijd zetten maar die vind ik niet echt een productie auto.

HUF Porsche deed het een paar jaar terug ook goed op de ring

Is er met zo’n gt2 ra nog wel normaal mee te rijden?

Is er met zo’n gt2 ra nog wel normaal mee te rijden?
Hangt er vanaf hoe je normaal definieert. Maar is relatief comfortabel en goed te gebruiken als daily driver. De motor is echter wel luid, er is minder isolatie, ramen zijn dunner en voelt veel stijver dan bijvoorbeeld een 911 Turbo S. Niet zo gek, de RS weegt 160kg minder en heeft 120pk meer. Een Turbo S maakt amper geluid, dat is bij de RS wel dik voor elkaar.

Ik bedoel meer, hoe houd je je rechter voet in het gareel.

Dat is een kwestie van wennen. Is wel lekker om tunnels mee te pakken, "prive wegen" en bergweggetjes. Als je relatief normaal rijdt waar dat gevraagd wordt zal er geen haan naar kraaien in de omgeving van de auto's. De eigenaar had in NL meer moeite, drie keer rijbewijs ingeleverd en een EMG.

Als iets echt niet handig is als daily driver is het een aventador. Raakt relatief gauw overhit, heeft single clutch en veroorzaakt giga klappen (even is wel leuk natuurlijk) en een V12 rijdt gewoon minder soepel met stadse en korte ritten. Huracan V10 rijdt daarentegen comfortabeler dan een M6 V10, en zuiniger. Performante wel stugger, maar ook zuiniger. M6, wel opgekieteld, rijdt in deze omgeving 1 op 1-2.

Het ging mij niet om wel of niet handig, het ging mij om het roze pasje.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #10.615
Al jaren ben ik fan van hot hatches en het plan was om volgend jaar mijn Mini Cooper S te vervangen door (waarschijnlijk) een Clio RS, maar misschien is het toch wel verstandig om een wat minder sportieve auto te gaan rijden. Ik heb alleen geen idee wat dan, het is onze “tweede auto”, waar niet eens 10k per jaar mee wordt gereden en ik ben benieuwd of er iets leuks te koop is voor 15 tot 20k. Veel eisen heb ik niet, hij moet een achterbank en een kofferbak(je) hebben ivm kleine kinderen, op benzine (of gas) rijden, geen 13 in een dozijn wagen, maar wel van deze eeuw zijn en geen softtop hebben. Op dit moment schiet een Jeep Wrangler me te binnen en verder alleen maar saaie zooi. Wie heeft een paar leuke ideeën?
https://www.autoweek.nl/occasions/lexus/is/347265150/c-25-v6-a-t-6-mnd-bovag/

Voor mijzelf ook trouwens wel overweegbaar.

30niue0.gif

Ik vind de Senna wel heel bruut maar niet zo mooi, dan vind ik de McLaren MSO HS mooi en bruut.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bubs

• Like
Waarderingen: Bubs
Terug
Naar boven