AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.901
Goeie spot.

Ik zou me niet meer blind staren op het aan cilinders eerlijk gezegd. 't Lijkt er toch sterk op dat motoren steeds effectiever, en zuiniger, worden. Het uitlaatgeluid valt sowieso vrij gemakkelijk aan te passen als het echt zo'n probleem is.

2012-16 4 Cilinder 528i

@ 0:46

Zelfs het motorgeluid manipuleren fabrikanten tegenwoordig. :dunno:

Ik zou me niet meer blind staren op het aan cilinders eerlijk gezegd. 't Lijkt er toch sterk op dat motoren steeds effectiever, en zuiniger, worden. Het uitlaatgeluid valt sowieso vrij gemakkelijk aan te passen als het echt zo'n probleem is.

2012-16 4 Cilinder 528i

@ 0:46

Met alle respect, Maar dat klinkt toch bij lange na niet zoals een 6 of 8 cilinder (of hoeveel dan ook) ??? Dat een 4 cilinder qua prestaties niet meer onder doet ben ik volkomen met je eens. Maar zoals een 3 cilinder altijd als een brommer zal klinken zo zal een 4 cilinder altijd als een 4 cilinder blijven klinken. (daarom ben ik ook zo blij met mijn 5 cilinder :p )

Tja, fabrikanten moeten tegenwoordig de regels volgen die van bovenaf worden opgelegd. :emo:

• #10.905
Uit de speakers komt tegenwoordig toch het v6 geluid???

Uit de speakers komt tegenwoordig toch het v6 geluid???
Manipulatie is de orde van de dag!

Dit is een i8 met een nieuwe uitlaat:

c0WHiSz.jpg

(kan wel gechipt worden, maar niet erg veel)

Laatst bewerkt:
Tja, fabrikanten moeten tegenwoordig de regels volgen die van bovenaf worden opgelegd. :emo:

Klopt helemaal, om aan de uitstoot normen te kunnen voldoen moet de efficiëntie zo hoog mogelijk zijn. Aangezien meer cilinders zorgen voor meer wrijving en warmte zullen ze terug moeten vallen op minder cilinders. Nu is dat natuurlijk voor de prestaties tegenwoordig al lang geen probleem meer maar mis het geluid wel hoor van de dikke 6 cilinders van BMW. Ze hebben ze nog wel maar worden er steeds minder.

Tegenwoordig gebruiken ze behoorlijk wat 3 cilinders bij de BMW Groep. Tot dusver wel niet in een RR.

BMW B38

Ruiqcg8.jpg

It's a new fucking day!

• #10.911
Great car for transporting manure

landscape-1475001746-p90236472-highres-the-bmw-m3-pickup-co.jpg

Het is ook nooit goed. :(

Don't try this at home.

• #10.914
Pleur er meteen een W16 in. zijn we meteen klaar

• #10.918
Ik raak in de war. Marcel post over 335i maar tipt in de link 535i.

• #10.920
Waarom? Ik vind het verbruik van de 6-cilinder 528i prima.
Als ik beetje vergelijk verschilt het niet zoveel beiden gecombineerd ong. 1 op 12.5 die 6 cilinders.

Dacht dat je het had over die nieuwere 528i met vier cilinders omdat je liever geen oudere had. (Die er nog modern uitziet trouwens)

Terug
Naar boven