AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Om tot zijn conclusie te komen gebruikte Ernst wetenschappelijke literatuur om de verschillende variabelen te bepalen.
We noemen enkele elementen: de energie die het kost om de accu's te maken: 18.696 kg CO2.
Het Europees gemiddelde van CO2-emissies per kWh: 11 kg CO2/100 km en de CO2-uitstoot van het benzinevoertuig: 13,68 kg CO2/100 km.

Ben ik nou debiel nemen ze de energie die nodig is om een motorblok voor een benzineauto niet mee in de berekening?
En veel andere factoren die niet in de berekening zijn meegenomen.

De benzine auto's die momenteel rijden zijn al gemaakt... De meeste mensen met hele groene gedachten stappen over op een nieuwe elektrische die daarvoor geproduceerd dient te worden.... Als mensen echt groen willen zijn moeten ze stoppen met de drang te hebben omdat altijd nieuwer, mooier en beter te willen en leren tevreden te zijn met wat ze hebben... Daarmee bereik je naar mijn mening de grootste besparing op gebied van uitstoot onder aan de streep.

De benzine auto's die momenteel rijden zijn al gemaakt... De meeste mensen met hele groene gedachten stappen over op een nieuwe elektrische die daarvoor geproduceerd dient te worden.... Als mensen echt groen willen zijn moeten ze stoppen met de drang te hebben omdat altijd nieuwer, mooier en beter te willen en leren tevreden te zijn met wat ze hebben... Daarmee bereik je naar mijn mening de grootste besparing op gebied van uitstoot onder aan de streep.

Beetje een kul argument. Die motoren worden nog steeds gemaakt natuurlijk en dat brengt nog steeds uitstoot met zich mee. Ook de motoren die al gemaakt zijn hebben ooit uitstoot gehad.
Tuurlijk is het verstandig om al geproduceerde motoren zo lang mogelijk op te rijden, maar dat houdt ook ergens op.
In deze berekening wordt de vergelijking gemaakt tussen een nieuw geproduceerde electrische auto en een benzine auto die magisch gemanifesteerd is.

De techniek is nog niet zo ver, maar waterstof, electriciteit en dat soort gein is wel de toekomst. Daar kan je niet omheen.
Verder koopt men een Tesla om er mee te showen, niet omdat het goed voor het milieu is. Net alsof die gasten zich daar wat van aantrekken.

Om tot zijn conclusie te komen gebruikte Ernst wetenschappelijke literatuur om de verschillende variabelen te bepalen.
We noemen enkele elementen: de energie die het kost om de accu's te maken: 18.696 kg CO2.
Het Europees gemiddelde van CO2-emissies per kWh: 11 kg CO2/100 km en de CO2-uitstoot van het benzinevoertuig: 13,68 kg CO2/100 km.

Ben ik nou debiel nemen ze de energie die nodig is om een motorblok voor een benzineauto niet mee in de berekening?
En veel andere factoren die niet in de berekening zijn meegenomen.

Er staat toch "We noemen enkele elementen"? Ik neem aan dat ook de productie van motorblokken van een benzienauto is meegenomen.

Er staat toch "We noemen enkele elementen"? Ik neem aan dat ook de productie van motorblokken van een benzienauto is meegenomen.
Nee, het enige wat bij benzine-auto genoemd wordt is 13,68kg co2/100km. Als je een middenklasse sportwagen hebt zit je (Afhankelijk van in NL en buitenland) tussen de 170-300 gram co2 per kilometer.
Dat *100/1000 = 17kg co2/100km of 30kg co2/100km. En dan heb je nog niet eens de co2 uitstoot van de productie mee gerekend. Het artikel klopt dus van geen kant.

Een Toyota Aygo heeft een uitstoot van 109 gr / kilometer, dus dan kom je inderdaad wel aan de 10.9 kg co2/100km..
Dat zou incl. productie van het motorblok misschien wel bij de 13-15kg co2/100km gemiddeld bij levensduur kunnen komen. Maarja, dat is een behoorlijk scheve verhouding.

Geen idee, hij is een ZZP-er, met een vreemde zakelijke zonnepanelen constructie. En het moet een A5 ipv een A4 zijn.

Nee, het enige wat bij benzine-auto genoemd wordt is 13,68kg co2/100km. Als je een middenklasse sportwagen hebt zit je (Afhankelijk van in NL en buitenland) tussen de 170-300 gram co2 per kilometer.
Dat *100/1000 = 17kg co2/100km of 30kg co2/100km. En dan heb je nog niet eens de co2 uitstoot van de productie mee gerekend. Het artikel klopt dus van geen kant.

Een Toyota Aygo heeft een uitstoot van 109 gr / kilometer, dus dan kom je inderdaad wel aan de 10.9 kg co2/100km..
Dat zou incl. productie van het motorblok misschien wel bij de 13-15kg co2/100km gemiddeld bij levensduur kunnen komen. Maarja, dat is een behoorlijk scheve verhouding.

Is dat zo? Ik zal morgen eens kijken of ik door dat onderzoek kan scrollen.

Maar het gemiddelde is toch ook niet een middenklasse sportwagen?

Het artikel klopt dus van geen kant.
Waarom zou een hoogleraar zijn naam te grabbel gooien, als het zo makkelijk onderuit gehaald kan worden. Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt maar ik stel mijzelf wel die vraag.

Edit.
Bij die berekeningen zijn een hoop kanttekeningen te plaatsen. "Heel flauw", zegt hoogleraar Marnix Wagemaker van de TU Delft. "700.000 is wel een beetje veel", reageert Martien Visser, lector Energietransitie aan de Hanzehogeschool.

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4635486/elektrische-auto-pas-na-700000-km-groen-wat-flauw

Ja, en een Tesla iets van 85K?

Hij kan ook uit zijn nek lullen natuurlijk, of een domme accountant hebben. :D

Is dat zo? Ik zal morgen eens kijken of ik door dat onderzoek kan scrollen.
Wat verder ook nog ratelt is dat ze in het bron de 'Gemiddelde CO2 uitstoot van nieuwverkochte personenauto's' gebruiken. Dat is incl. nulemissie, hybrids, ultrazuinig (1-50g/km)
De gemiddelde uitstoot daalt sterk door inbreng van electrische wagens, vervolgens gebruiken ze de gegevens die dankzij de nul emissie wagens tot stand zijn gekomen om benzine aan te prijzen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja, en een Tesla iets van 85K?

Hij kan ook uit zijn nek lullen natuurlijk, of een domme accountant hebben. :D

Ja om en nabij in 2015.. Het zal hem puur om de bijtelling zijn gegaan gok ik? Weet niet exact de regels meer uit 2015, maar volgens mij 0% bijtelling op volledig elektrisch.

Wat verder ook nog ratelt is dat ze in het bron de 'Gemiddelde CO2 uitstoot van nieuwverkochte personenauto's' gebruiken. Dat is incl. nulemissie, hybrids, ultrazuinig (1-50g/km)

De gemiddelde uitstoot daalt sterk door inbreng van electrische wagens, vervolgens gebruiken ze de gegevens die dankzij de nul emissie wagens tot stand zijn gekomen om benzine aan te prijzen.

Wel vindingrijk :D

Dat dan weer wel.
De gemiddelde emissie per auto is juist weer aan het stijgen;
zg0LHs1.png

Vier jaar winst door plug-in-hybrids verloren gegaan door de dalende verkoop daarvan en stijgende verkoop van SUV's.
Al zijn die plug-in-hybrids natuurlijk dikke bullshit. Dat is gemiddelde emissie op het papiertje maar in werkelijkheid rijden die lui toch 100% op benzine.

Ja om en nabij in 2015.. Het zal hem puur om de bijtelling zijn gegaan gok ik? Weet niet exact de regels meer uit 2015, maar volgens mij 0% bijtelling op volledig elektrisch.

Ja, de bijtelling was toen 0%, en hij laadt voornamelijk bij met zonnepanelen die op een vrijstaande schuur zijn geplaatst, die konden zakelijk aangeschaft worden. Daarnaast laad t hij 9/10 op bij de klant, hij verhuurt zich voornamelijk aan gemeentes.

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven