AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.481

• #11.482
Gruwelijke bak die zwarte amg station .

Levertijd van de MB A Limousine inmiddels opgelopen tot 8-9 maanden i.v.m. productie problemen in Mexico. Ze hebben de gehele productie daar gestaakt, alle geproduceerde voertuigen in Mexico worden zelfs vernietigd.. Productie is verplaatst naar Zuid Afrika en deels Duitsland... Lekker bezig :o

Levertijd van de MB A Limousine inmiddels opgelopen tot 8-9 maanden i.v.m. productie problemen in Mexico. Ze hebben de gehele productie daar gestaakt, alle geproduceerde voertuigen in Mexico worden zelfs vernietigd.. Productie is verplaatst naar Zuid Afrika en deels Duitsland... Lekker bezig :o

Niet gevolgd, maar heb je die besteld?

Nee nog niet besteld, huidige auto loopt er begin oktober uit, maar gezien deze ontwikkeling moet ik wel rap een keuze gaan maken als ik hem nog dit jaar op kenteken wil hebben. Heb nu finale offerte uitstaan voor de A Limousine en de CLA nieuwe model. Wordt dan de keuze tussen de A Limousine 200 DCT Business Solutions AMG en de CLA Coupé 180 DCT Business Solutions AMG, met respectievelijk een prijskaartje van 42.500 en 45.000. Denk dat ik er wel uit ben, maar dat valt of staat even met het leasetarief waarvoor ze te krijgen zijn :)

Nee nog niet besteld, huidige auto loopt er begin oktober uit, maar gezien deze ontwikkeling moet ik wel rap een keuze gaan maken als ik hem nog dit jaar op kenteken wil hebben. Heb nu finale offerte uitstaan voor de A Limousine en de CLA nieuwe model. Wordt dan de keuze tussen de A Limousine 200 DCT Business Solutions AMG en de CLA Coupé 180 DCT Business Solutions AMG, met respectievelijk een prijskaartje van 42.500 en 45.000. Denk dat ik er wel uit ben, maar dat valt of staat even met het leasetarief waarvoor ze te krijgen zijn :)

Al met al vette auto's. Snel bestellen inderdaad :-)
Ik heb ooit ook een keer 12 maanden op een a3 moeten wachten. Echt bizar.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja gaat helemaal nergens over, maar dat heeft meer te maken met de positie van de Nederlandse markt. Zo verkoopt de MB Dealer in Berlijn zo'n 20.000 auto's per jaar.. Wij doen er in heel Nederland 18.000 ongeveer... Tja dan kom je natuurlijk onderaan de stapel te liggen. Waanzin is het natuurlijk wel, helemaal als je ziet hoeveel productie locaties MB heeft wereldwijd.

744aa46e-43f5-11e9-b727-4c5c58a399a8_web_scale_0.079023_0.079023__.jpg

Op de E40 tussen Walhorn en Eynatten, in de Oostkantons, heeft een Brit zondagavond een bocht gemist. Zijn peperdure Lamborghini kwam op zijn dak terecht en is rijp voor de schroothoop.

Zo, vandaag "officieel" goedkeuring gekregen van de vrouw om te gaan shoppen voor een ander auto. De geplande uitgaven voor komend jaar zijn in kaart gebracht, een reserve potje besproken, een schatting gemaakt van de inruilwaarde van de Mini en dan kom ik op budget van 20k. Mijn vrouw gaf nogmaals aan dat ze het wel een prettig idee vind om een formaat aan te schaffen die in principe ook als eerste gezinsauto kan fungeren als de LR ineens nergens meer mag komen omdat het een diesel is.

Dus zoals iemand anders zei:

Nee, ik ben niet zo makkelijk, over een week of 3 maak ik even een proefritje in een Volvo V40 van een kennis en ik ga sowieso ook nog in een Clio RS rijden. En als ik binnenkort tijd heb en hij staat er nog ook in deze wagen denk ik:
https://www.autotrader.nl/auto/voer..._medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Niets zo veranderlijk als Elon :D

Binnenkort maar nog voorzichtiger Belgie doorkruisen... Stelletje gekken daar :mad:

https://www.vanmossel.nl/autolease/nieuws/algemeen-nieuws/verkeersboetes-in-belgie

In België is vorig jaar een wetswijziging in de wegverkeerwet doorgevoerd (art. 67ter van de WPW) waardoor de kentekenhouder (leasemaatschappij) van een (lease)auto waarmee een verkeersovertreding is begaan, verplicht is om binnen 15 dagen de naam van de bestuurder kenbaar te maken aan de Belgische justitie. Dit betekent dat wij niet langer de verkeersboete mogen betalen om vervolgens het bedrag aan de berijders door te belasten, maar dat wij de gegevens van de vaste berijder van de auto moeten doorgeven. Als er geen vaste bestuurder bij ons bekend is, geven wij de NAW-gegevens van het bedrijf door. De Belgisch justitie zal dan contact met het bedrijf opnemen.

Het doorgeven van deze persoonsgegevens lijkt strijdig met de nieuwe Privacy wetgeving (AVG/GDPR). Maar er is hier sprake van de regel “Noodzakelijk voor de vervulling van een taak van algemeen belang of uitoefening van openbaar gezag”. En dan mag het.

Zo, vandaag "officieel" goedkeuring gekregen van de vrouw om te gaan shoppen voor een ander auto. De geplande uitgaven voor komend jaar zijn in kaart gebracht, een reserve potje besproken, een schatting gemaakt van de inruilwaarde van de Mini en dan kom ik op budget van 20k. Mijn vrouw gaf nogmaals aan dat ze het wel een prettig idee vind om een formaat aan te schaffen die in principe ook als eerste gezinsauto kan fungeren als de LR ineens nergens meer mag komen omdat het een diesel is.

Dus zoals iemand anders zei:

Nee, ik ben niet zo makkelijk, over een week of 3 maak ik even een proefritje in een Volvo V40 van een kennis en ik ga sowieso ook nog in een Clio RS rijden. En als ik binnenkort tijd heb en hij staat er nog ook in deze wagen denk ik:
https://www.autotrader.nl/auto/voer..._medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Haha, 3 uitersten. Van de 3 die je opnoemt lijkt me de Lexus de beste allrounder, de Clio RS de leukste en de Volvo.... nou ja, is een Volvo :o

• Like
Waarderingen: Bubs
De V40 heeft een doorontwikkeld onderstel van de vorige (of vorige vorige) Ford Focus en ik heb goede herinneringen aan een C30 T5 dus ik ben benieuwd.

Heb ook een Volvo gehad (V60 T6) met alle poespas erop. Ding ging als de brandweer, maar totaal gevoel- en emotieloos.
Zelfs met electronisch onderstel bleef het een dweil met gevoelloze besturing. Snel de deur weer uitgeschopt.

T5 was een prima blok, maar kwam veel beter in een Ford tot zijn recht (Mondeo) vanwege de betere rij-eigenschappen van Fordjes.

• #11.500
Die 'zijspiegels' van audi zoiets zat ook al op die rare vw van een paar jaar terug. Ben de naam ff kwijt.

Terug
Naar boven