Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

In welke cat. leeftijd val je? Ik vind zo'n auto mooi maar als je >40 bent wordt het al gauw een beetje tja..

• Like
Waarderingen: Vonk
In welke cat. leeftijd val je? Ik vind zo'n auto mooi maar als je >40 bent wordt het al gauw een beetje tja..

Sluit ik me wel een beetje bij aan, doch zou het natuurlijk niets uit moeten maken wat de perceptie van het overgrote deel van het volk daarvan is. Als jij daar op je 50e gewoon dikke plezier van beleeft, zou ik me lekker niet laten beïnvloeden. Toch gebeurt het wel vaak, want het past niet bij het beeld van een wat oudere man. Ik zie er nog uit als 18, dus ik kan nog decades rond blijven rijden in sportievere auto's van de categorie 40-50K.

Ik ben 40 :p

Het is wel iets te opzichtige dat geef ik toe, in het grijs gaat het nog wel.
https://www.broekhuis.nl/auto/ford-...non--camera--performance-pack-2017/389349450/

Maar eerlijk is eerlijk als ik 35-40k aan een tweedehands C-segment auto uit zou geven, zou het denk ik geen Ford worden.

Vind het ook veel geld, ik sta op het punt om 42K uit te geven aan een C segmenter nieuw.. Nouja ik zelf niet, maar mijn baas :p

Tweedehands zou ik niet zo snel gaan voor die bedragen voor een Ford.. Daar heb je ook een M140i voor of een RS3.

Sluit ik me wel een beetje bij aan, doch zou het natuurlijk niets uit moeten maken wat de perceptie van het overgrote deel van het volk daarvan is. Als jij daar op je 50e gewoon dikke plezier van beleeft, zou ik me lekker niet laten beïnvloeden. Toch gebeurt het wel vaak, want het past niet bij het beeld van een wat oudere man. Ik zie er nog uit als 18, dus ik kan nog decades rond blijven rijden in sportievere auto's van de categorie 40-50K.
Je kunt prima sportief rijden. Alleen, als ik voor mijzelf spreek, iets minder "in your face" >40. Wat meer wolf in schaapskleren. Al moet iedereen dat helemaal lekker voor zichzelf weten hoor. Ik denk dat mede daarom de RS/M/AMG modellen het ook bij wat ouder publiek het goed doet, een normaal persoon ziet het niet direct. Voelt je minder bekeken als je gewoon rustig wilt toeren. De kleur maakt ook idd uit, het grijs dat Steks liet zien past dan al beter dan het mooie blauw van eerder.

In het hoger segment zie je het ook terug. Lamborghini rijders zijn denk ik doorgaans wat jonger als Ferrari rijders. Lamborghini is toch meer schreeuwerig/ brutaler/ in your face.

• Like
Je kunt prima sportief rijden. Alleen, als ik voor mijzelf spreek, iets minder "in your face" >40. Wat meer wolf in schaapskleren. Al moet iedereen dat helemaal lekker voor zichzelf weten hoor. Ik denk dat RS/M/AMG modellen ook wat bij ouder publiek het goed doet, een normaal persoon ziet het niet direct.

Ja, maar ik vind het onzin dat het dan altijd maar grijs moet worden. Dat zie je zoveel bij die genoemde wolven in schaapskleren, echt zonde. Maar schreeuwend oranje of blauw is idd net zo erg :D

Ja, maar ik vind het onzin dat het dan altijd maar grijs moet worden. Dat zie je zoveel bij die genoemde wolven in schaapskleren, echt zonde. Maar schreeuwend oranje of blauw is idd net zo erg :D
Hangt ook van klimaat af. En mentaliteit NL. We willen ons onderscheiden maar niet te opzichtig.

Klopt daarom heb ik nu ook gekozen voor digitaal wit, dit heeft wat weg van parelmoer :cool:

Het blijft raar dat mensen anderen lichtelijk veroordelen a.d.h.v. de auto waar ze in rijden. Ik ken twee mannen van ca 55 jaar, de ene rijd al zeker 15 jaar in de oer Impreza, in het blauw met gouden velgen, gewoon netjes origineel gehouden en de ander rijdt in de laatste softtop Z4 (ik dacht de 28i). Nou de vent met de Impreza wordt vaak voor gek verklaard, of men vraagt of hij nooit volwassen is geworden, die met Z4 krijgt vaak complimenten over zijn auto.

Het blijft raar dat mensen anderen lichtelijk veroordelen a.d.h.v. de auto waar ze in rijden. Ik ken twee mannen van ca 55 jaar, de ene rijd al zeker 15 jaar in de oer Impreza, in het blauw met gouden velgen, gewoon netjes origineel gehouden en de ander rijdt in de laatste softtop Z4 (ik dacht de 28i). Nou de vent met de Impreza wordt vaak voor gek verklaard, of men vraagt of hij nooit volwassen is geworden, die met Z4 krijgt vaak complimenten over zijn auto.
Het is wat het is. Of je je daar iets van wilt aantrekken bepaalt de betaler. We zijn wel in NL. Het land waar je krassen op je auto mag verwachten als het net even mooier en duurder is dan het gemiddelde. Waar je soms niet wordt voorgelaten, waar men het soms leuk vindt om je te sarren etc. Want als je maximaal 130 mag, dan hoef jij niet met je dikke patserbak 150 of wel soms? Dus lekker de weg blokkeren. Schering en inslag in bepaalde regio's. Kampers, Turken en motorrijders zijn eigenlijk altijd wel cool.

Ik vind beiden wel passen in de midlife crisis categorie :p

Z4 vind ik een beetje een midlife crisis auto, of die van een goedbetaalde kapper....
Als die Impreza een keer voor een studentenprijs verkocht gaat worden, hit me up!

Het is wat het is. Of je je daar iets van wilt aantrekken bepaalt de betaler. We zijn wel in NL. Het land waar je krassen op je auto mag verwachten als het net even mooier en duurder is dan het gemiddelde. Waar je soms niet wordt voorgelaten, waar men het soms leuk vindt om je te sarren etc. Want als je maximaal 130 mag, dan hoef jij niet met je dikke patserbak 150 of wel soms? Dus lekker de weg blokkeren. Schering en inslag in bepaalde regio's. Kampers, Turken en motorrijders zijn eigenlijk altijd wel cool.

Klopt een vriend van mij heeft zo’n 10 jaar geleden rond zijn 30ste een paar jaar een BMW 630 gehad, de afgunst van onbekenden is eigenlijk beschamend.

Zoals een collega eens tegen me zei, vaak als je jong bent heb je de kop voor zo'n auto maar het geld niet en als je ouder bent hebben sommige het geld er wel voor maar de kop eigenlijk niet meer.... Dat valt me ook vaak op als ik die iets te oude mannen in bijvoorbeeld een Porsche cabrio ofsow zie rijden :p

Klopt een vriend van mij heeft zo’n 10 jaar geleden rond zijn 30ste een paar jaar een BMW 630 gehad, de afgunst van onbekenden is eigenlijk beschamend.

Dat is wat jaloezie met mensen doet ;)

Aan de andere kant gebied de eerlijkheid me wel te zeggen dat als ik een jong iemand in een dergelijke auto zie rijden mijn eerste gedachte ook is dat het OF een dik gefinancierde auto is of er flink door de ouders bij gesprongen. Dit heeft niks met jaloezie te maken hoor en ik gun het ze van harte...

Ik verdien totaal niet slecht met m'n onregelmatige diensten maar ik kan me er werkelijk geen voorstelling bij maken dat sommige zoveel geld aan een auto kunnen uitgeven... Zoveel geld heb ik nog nooit bij elkaar gezien :eek:

Idd. Dat je over de tong gaat is een feit, alleen vrijwel niemand die het je rechtstreeks zal vragen. Kan zelfs zover gaan dat men de politie/ belasting gaat bellen en het liefst wilt dat alles tot op de bodem wordt uitgezocht.

Laatst bewerkt:
Idd. Dat je over de tong gaat is een feit, alleen vrijwel niemand die het je rechtstreeks zal vragen. Kan zelfs zover gaan dat men de politie/ belasting gaat bellen en het liefst wilt dat alles tot op de bodem wordt uitgezocht.

https://www.autoblog.nl/nieuws/nederbelg-met-dikke-bmw-heeft-boodschap-voor-politie-121686

6-serie-bmw-35991.jpg

Dat is herkenbaar. Is wel een goed initiatief overigens. Maar het kan door slaan. Overigens kunnen ze dat wel zien in het computertje dat velen bij zich hebben, dan zie je ze typen en druk doen en laten ze je vervolgens met rust. Checken ze wie de eigenaar is, of belasting klopt, waar je woont en of je al vaker bent gecontroleerd. Maar agenten zijn net mensen, zo nieuwsgierig als de pest. Dus als ze dan alsnog controleren willen ze ook even aandacht.

• Like

Dude filmt wel meer.

Greet zit toch maar mooi in 760LI V12.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven