Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Leaseauto's krijgen doorgaans beter hun onderhoud en grote beurten en daarbij worden mankementen direct opgelost. Dat is bij een privé eigendom altijd nog maar de vraag natuurlijk.
Dat is waar, maar bij private lease heb je denk ik wel veel te maken met mensen die niets geven om hun auto. Bij zakelijke lease ligt dat wel iets anders omdat je dan gewoon door je werkgever "gedwongen" wordt om te leasen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dat is waar, maar bij private lease heb je denk ik wel veel te maken met mensen die niets geven om hun auto. Bij zakelijke lease ligt dat wel iets anders omdat je dan gewoon door je werkgever "gedwongen" wordt om te leasen.
Niet helemaal waar. Wil zelf gaan private leasen en daarbij kun je dus zeker niet als een dwaas met je auto omgaan. Er zitten eigen risico's op die auto's van circa 300-500euro. Ik ben in ieder geval van plan zeer netjes om te gaan met die auto.
Zakelijke lease mensen zijn imo makkelijker..een maat van me heeft er bij 2 werkgevers al 2 Total loss gereden.. Krijg je gewoon weer een nieuwe:roflol:

Ik bedoel ook niet dat je er minder zuinig op zou zijn oid. Ik ben zelf eigenlijk ook niet echt zuinig op mijn eigen auto's maar ik zie het een beetje zoals bij een huis. Bij een huurhuis zou ik ook minder besteden aan zaken als de tuin, badkamer en keuken t.o.v. koopwoning. Maw, als ik een auto zou leasen zou ik voor een redelijk kale uitvoering gaan met een karige motorisering.

Ik bedoel ook niet dat je er minder zuinig op zou zijn oid. Ik ben zelf eigenlijk ook niet echt zuinig op mijn eigen auto's maar ik zie het een beetje zoals bij een huis. Bij een huurhuis zou ik ook minder besteden aan zaken als de tuin, badkamer en keuken t.o.v. koopwoning. Maw, als ik een auto zou leasen zou ik voor een redelijk kale uitvoering gaan met een karige motorisering.
True, al moet ik zeggen dat ik nu wel ongeveer 15a20euro per maand meer ga betalen voor de kleur die ik wil en wat extra opties..dat is op 5jaar lease toch 900-1200euro.:roflol:.

OjpJmbvl.jpg

Geen geld!

:emo:

Precies deze heb ik geleased..

4500euro per maand:roflol:
Denk eerder 50k per maand (4 jaar lang). ;) En een aanbetaling van een paar ton. Zal waarschijnlijk exclusief onderhoud zijn. Heb weleens bedragen voorbij horen komen van een One:1 Koenigsegg en dat was redelijk absurd.

Denk eerder 50k per maand (4 jaar lang). ;) En een aanbetaling van een paar ton. Zal waarschijnlijk exclusief onderhoud zijn.
Denk niet dat het zoveel gaat kosten. Weet niet precies welke auto het is. Ben niet zo een auto liefhebber.

Maar voor een Lamborghini Aventador roadster betaal je ongeveer 7000euro per maand bij 10.000km per jaar en 60 maanden..

https://www.xllease.nl/merk/lamborghini/lamborghini-aventador-roadster/?nMerkID[]=69&nMerkID[]=67&nMerkID[]=66

Denk niet dat het zoveel gaat kosten. Weet niet precies welke auto het is. Ben niet zo een auto liefhebber.

Maar voor een Lamborghini Aventador roadster betaal je ongeveer 7000euro per maand bij 10.000km per jaar en 60 maanden..

https://www.xllease.nl/merk/lamborghini/lamborghini-aventador-roadster/?nMerkID[]=69&nMerkID[]=67&nMerkID[]=66
No way dat je voor een schamele 7k een roadster kan leasen. En al helemaal geen Koenigsegg Regera van een paar miljoen.

Die lambo kost maar 5 ton. Die Koeniggsegg veel meer dan 1 miljoen.

No way dat je voor een schamele 7k een roadster kan leasen. En al helemaal geen Koenigsegg Regera van een paar miljoen.
True, dat is andere koek zie ik..

https://jbrcapital.com/car-finance-calculator/

Maar die lambo kan serieus voor dat geld. Bessef wel dat je na 60 maanden met slecht 10.000km per jaar eindstand 60x7043 = 422.580euro hebt betaald. Daarna kunnen ze hem nog doodleuk doorverkopen met slecht 50.000km op de teller + goed onderhouden

Maar die lambo kan serieus voor dat geld. Bessef wel dat je na 60 maanden met slecht 10.000km per jaar eindstand 60x7043 = 422.580euro hebt betaald. Daarna kunnen ze hem nog doodleuk doorverkopen met slecht 50.000km op de teller + goed onderhouden

Grote kans dat een of andere pauper hem total los heeft gespind tegen een vangrail nog voor einde leasetijd :roflol:

Ik vraag me af of bijvoorbeeld voetballers, die daadwerkelijk in dat soort auto's rijden, deze ook leasen voor tientallen K's per maand of gewoon kopen?

Volgens mij is het wel ex btw en vanaf 7k. Bij Lambo is het nog niet zo gek als bij Ferrari maar een beetje opties aanvinken gaat je zeker >50k kosten. Anyway, goed gevonden. Wel pauper als je dergelijke auto's gaat leasen.
Ik vraag me af of bijvoorbeeld voetballers, die daadwerkelijk in dat soort auto's rijden, deze ook leasen voor tientallen K's per maand of gewoon kopen?
Vaak lease. Als je Vd Gijp mag geloven. Of ze kopen de auto aan via een holding en "huren" 'm dan via de (eigen) holding terug. Afrojack doet of deed dat ook volgens mij. Zelfde met huizen en ander speelgoed.

Kopen denk. Veel profs verdienden gerust een lambo per maand..en leasen is gewoonweg veel duurder.

Een nieuwe auto schrijft natuurlijk vrij veel af de eerste jaren, maar ook het onderhoud zal goed meevallen.

Volgens mij is het wel ex btw en vanaf 7k. Bij Lambo is het nog niet zo gek als bij Ferrari maar een beetje opties aanvinken gaat je zeker >50k kosten.
Die opties zijn zeker een addertje.

Dat zag ik al bij de Aygo die ik wil gaan leasen:roflol:

Die opties zijn zeker een addertje.

Dat zag ik al bij de Aygo die ik wil gaan leasen:roflol:
Daar verdienen ze lekker op. Paar keer meegeweest met configureren van een Lambo in de showroom. Alleen al een lak was 25k. En je wilt gewoon geen kale Lambo rijden. Dat past niet. Zelfde geldt voor al die andere merken. Ferrari spant denk ik wel de kroon. Paar mooie velgen + hifi was al 15k. En dan zit je net.

Daar verdienen ze lekker op. Paar keer meegeweest met configureren van een Lambo in de showroom. Alleen al een lak was 25k. En je wilt gewoon geen kale Lambo rijden. Dat past niet. Zelfde geldt voor al die andere merken. Ferrari spant denk ik wel de kroon. Paar mooie velgen + hifi was al 15k. En dan zit je net.

Ik heb destijds wel gekozen voor een kale Giulietta, de goedkoopste snelste "gewone" uitvoering (niet de QV maar de 1.4TMA 170PK). Daarmee paste hij net in mijn leasebudget. Nooit geen moment spijt van gehad, wat een heerlijke auto was dat. Is nog altijd treurnis om in de Leon FR te moeten gaan dieselen in vergelijking tot wat de Giulietta aan rijplezier met zich meebracht :treuren: Maar het einde is nabij, nog maar 202 dagen als het aan Mercedes ligt :emo:

gisteren in frankrijk voorbij geblazen door een X6 Dirt Edition. Later weer eens tegengekomen en wat een dik ding is dat, niet normaal man...

Terug
Naar boven