MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Wat wil je eigenlijk. Er is van alles langs gekomen inmiddels. Heb je een lijstje met prioriteiten/ voorkeuren en wensen? Kan mij herinneren dat <20k/ ruimte voor kids en spullen/ enigszins sportief en van suv tot coupe?

Ik weet het zelf eigenlijk niet meer en mijn vrouw wil er niets meer over horen zo vaak verander ik van ideeën. Eigenlijk is het best simpel, sinds de jongste uit de maxicosi is is de Mini groot genoeg gebleken, maar motorisch gezien is hij in slechte staat, was dat niet het geval dan was ik er mee blijven rijden. Een motorrevisie kost 5-5,5k en dat is best veel geld voor een auto uit 2011 waar ik de komende jaren weinig km’s mee ga maken. Dus zit ik constant te dubben of ik de motor moet laten reviseren of iets anders moet kopen, maar dat anders moet dan leuker zijn dan mijn Mini. Een Toyota GT86 is een optie, heel praktisch is het niet, maar het gaat net. Een BMW 330 of 328 oid is ook een optie (of een Alpina) ik heb iets tegen een 1 serie, behalve de coupé, dus en 125 coupe is ook een optie die denk ik net iets praktischer is dan een GT86. Wat BMW betreft ben ik ook heel huiverig voor alle 1.6 turbo blokken omdat die in de basis gelijk zijn aan mijn olieslurpende mini blok.

Of ik ga voor safe en kies voor een Volvo V40, die ziet er imo goed uit, stuurt boven verwachting goed en is te chippen naar 210pk.

maar dat anders moet dan leuker zijn dan mijn Mini.
Probeer dat "leuker" eens te verduidelijken voor jezelf dan kan je gerichter zoeken.
Een BMW 330 of 328 oid is ook een optie
Of ik ga voor safe en kies voor een Volvo V40
Prima toch. En Audi? Zit er min of meer tussenin denk ik. Qua interieur en afwerking goed voor elkaar en rijden doet het zeker niet verkeerd. Kan je thuis ook nog eens verkopen met AWD.

Probeer dat "leuker" eens te verduidelijken voor jezelf dan kan je gerichter zoeken.

Leuker is voor mij vooral rijgedrag en dat is best lastig aangezien ik nu een (iets) verlaagd sportonderstel heb en er super fijne Recaro kuipstoelen inzitten, als er geen mini logo in geborduurd zou staan dan nam ik ze mee naar een volgend auto. En leuker is ook een bepaalde exclusiviteit, met de Volvo kan je dat doen door een polestar blauw exemplaar te kiezen.

Nog een optie waar ik telkens bij terug kom is een Mitsubishi Lancer Ralliart, Ik heb iets tegen VAG al vind ik een A3 sedan ook nog wel te doen.

https://www.autowereld.nl/mitsubish...-nieuwstaat-30901156/foto.html#foto-375561808

Een Toyota GT86 is een optie, heel praktisch is het niet
Heb je er eens ingezeten? Lukte het om een goede zit af te stellen? Dan heb je geluk. Verder zit het enorm laag en dat is natuurlijk lekker sportief maar kan ook vervelend worden. Achterkant breekt bijna op zeker uit (helemaal als je sportief rijdt), er zit geloof ik maar een 40l tank in en het koppel is erg beperkt. Je moet je heel goed afvragen waarom je een GT86 zou willen rijden. Als dat puur en alleen voor vermaak is, paar duizend per jaar prima. Is het ook voor dagelijkse andere zaken zou ik er wel goed over nadenken. Er zijn er volgens mij relatief veel in de lease terechtgekomen dus de prijzen zullen wel onder de 20 gezakt zijn inmiddels. Laat bij dergelijke auto's wel alles goed nakijken. Er rijden doorgaans niet de meeste zuinig rijdende bestuurders in natuurlijk.

Het grootste nadeel van een GT86 is nog wel dat mijn vrouw er ook wel eens in zou moeten rijden naar haar werk in hartje Rotterdam als ik een wat grotere auto nodig heb. Ze vind dat met de Mini al een drama, ik weet zeker dat ze de GT86 helemaal niets vind. Ik heb er zelf uitgebreid naar gekeken en er ingezeten en ik kon er prima in zitten. De kinderstoelen pasten ook, een ritje heb ik nog niet gemaakt omdat ik dan bang ben dat ik het me daarmee alleen maar nog moeilijker maak.

Een auto een maatje groter is groot genoeg dat mijn vrouw er nooit in zou hoeven te rijden tenzij ik weet eens de halve huisraad naar de gemeentewerf moet brengen.

Je moet je heel goed afvragen waarom je een GT86 zou willen rijden. Als dat puur en alleen voor vermaak is, paar duizend per jaar prima. Is het ook voor dagelijkse andere zaken zou ik er wel goed over nadenken.

Ik rijd niet veel km’s en eigenlijk helemaal niet voor vermaak. Beide kids moeten er een paar keer per week in en ook moet ik er boodschappen mee kunnen doen. :D

Ik rijd niet veel km’s en eigenlijk helemaal niet voor vermaak. Beide kids moeten er een paar keer per week in en ook moet ik er boodschappen mee kunnen doen. :D
Wel de GT86 heeft minder bagageruimte dan de huidige mini. Verder zijn ze beide niet zo breed dus dat komt aardig overeen denk ik, mini is wel hoger dus meer ruimte achterin.

Als ik goed probeer te lezen wat je nodig hebt en/ of wilt kom ik verdacht vaak uit bij Volvo.
  • S60 T4 180PK
  • V40 T4 180PK (R design)

Of je waarom niet iets zoals je nu hebt, een Cooper S met 185PK.

Of zoiets (al had je volgens mij al eens een focus bekeken):
https://www.mebu.nl/showroom/occasions/ford-fiesta-1-6-ecoboost-st200/
https://www.mebu.nl/showroom/occasions/ford-focus-2-0-ecoboost-st-2-demo/

De rest wat je tegenkomt is vaak of veel groter, of veel ouder, of minder praktisch.

Ik kom ook telkens op hetzelfde uit, een V40 R design is echt een goede optie. Een Focus ST had ik heel graag een fijne auto gevonden, maar een proefrit viel heel erg tegen. In een Fiesta ST heb ik 4 jaar gelden ook gereden, maar die kwam niet in de buurt van de mini.

Ik denk dat ik maandag tijd probeer vrij te maken om in die Lancer Ralliart te rijden, dan weet ik of dat iets is of niet, BMW hoef ik niet te rijden om over te beslissen ik heb al vaak genoeg in een 1 en 3 serie gereden om te weten dat dat wel ok rijd, maar imo niet beter dan de V40 en dan gaat mijn voorkeur (vreemd genoeg] uit naar de Volvo, vooral het interieur van de nieuwere BMW’s vind ik niets.

Volgende maand kan de Mini weer gekeurd worden, ik ga dan maar weer eens babbelen over een motorrevisie, doe ik dat niet dan moet hij echt weg.

Okay nu ben ik om!

/neegrapje

One last try ;)
271E3862-2DDD-43AB-903C-182629C8DCE0.jpeg

Ja mooie auto ansich, alleen de associatie die mijn brein ermee heeft niet :p

Zolang je ze blijft afwegen ten opzichte van eventuele voor- en nadelen.. yes sure!

Maar een zwart kentekenstickertje tov de originele blauwe vind ik eigenlijk net zoiets als een crimineel die aan de kant wordt gehaald door oom agent met een kapot achterlicht en vervolgens aangehouden wordt omdat hij 7 ton cash bij zich heeft of 14kg meth :rolleyes:

AE86drool:

Ik moest nog ff wat uit de auto halen.

C733B3B2-D782-4372-A7A3-735CCECB5198.jpeg

Die plastic skirts hebben me nooit echt kunnen bekoren op geen enkele auto :dunno: goedkope meuk :trollface:

Terug
Naar boven