Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Wou eigenlijk vanmiddag bij bmw gaan kijken voor een Z4. Dacht later beter rond november doen ivm cabrioinflatie

Met een softtop kan dat nog iets schelen misschien, met een hardtop niet, een kennis van mij heeft in 4 jaar tijd een Z3 softtop, Z4 softtop en Z4 hardtop gekocht, maar hij heeft weinig tot geen fluctuaties in prijs gezien.

Vandaag voor de Mini redelijk wat km’s gemaakt en als ik eerlijk moet zijn zou ik als hij geen hoog olieverbruik heeft op dit moment eigenlijk geen andere auto overwegen. Vanavond hebben we er thuis nog even over gesproken en als het lukt ga ik maandag een proefrit maken in deze Lancer Ralliart omdat ik die of een EVO-X al jaren een geweldige auto vind.
https://www.autowereld.nl/mitsubish...rt-241pk-aut-nieuwstaat-30901156/details.html

Als die imo ook minder is dan een Cooper S dan moet ik gewoon realistisch zijn dat er voor mij met mijn budget eigenlijk niets beters er koop is. Een GT86 is net iets te duur, maar als ik het echt wil dan is daar geld voor vrij te maken, maar ik zie me nu aal klooien en kutten met twee kids en aardig wat boodschappen, die wagen is gewoon niet praktisch genoeg. @Roethof, ik heb ook nog even gekeken naar een nieuwere Cooper S, maar de huidige modellen (vanaf ‘15) spreken mij niet aan en op alles wat er nu te koop staat wil ik mijn huidige niet inruilen dus zal ik eens gaan bespreken wat een revisie precies gaat kosten, opleveren en wat de (garantie)voorwaarden zijn.

Vandaag voor de Mini redelijk wat km’s gemaakt en als ik eerlijk moet zijn zou ik als hij geen hoog olieverbruik heeft op dit moment eigenlijk geen andere auto overwegen. Vanavond hebben we er thuis nog even over gesproken en als het lukt ga ik maandag een proefrit maken in deze Lancer Ralliart omdat ik die of een EVO-X al jaren een geweldige auto vind.
https://www.autowereld.nl/mitsubish...rt-241pk-aut-nieuwstaat-30901156/details.html

Als die imo ook minder is dan een Cooper S dan moet ik gewoon realistisch zijn dat er voor mij met mijn budget eigenlijk niets beters er koop is. Een GT86 is net iets te duur, maar als ik het echt wil dan is daar geld voor vrij te maken, maar ik zie me nu aal klooien en kutten met twee kids en aardig wat boodschappen, die wagen is gewoon niet praktisch genoeg. @Roethof, ik heb ook nog even gekeken naar een nieuwere Cooper S, maar de huidige modellen (vanaf ‘15) spreken mij niet aan en op alles wat er nu te koop staat wil ik mijn huidige niet inruilen dus zal ik eens gaan bespreken wat een revisie precies gaat kosten, opleveren en wat de (garantie)voorwaarden zijn.
Je had iets tegen VAG auto’s toch? Misschien gewoon eens een proefrit doen in een Seat leon Cupra? Schijnen prima auto’s te zijn

:rolleyes:

Welk model? Tot ‘13 is best lelijk, vanaf ‘13 best duur, maar een FR is voor mij denk ik al rap genoeg. Ik heb nog nooit in de laatste generaties gekeken, ik zal er eens naar kijken.

@Kieft heb je buiten een automaat en een budget van 10k nog andere eisen? Wel of geen achterbank, sportief, veel laadruimte?

Wss ook nog voordeliger als je zoiets laat importeren maar weet daar het fijne ook niet van, als je het allemaal zelf doet kan het je zo 1 a 1,5k besparen geloof ik :p

Eerst maar een kijken of het wat is, maandag kan ik het misschien combineren met de Lancer, er staat namelijk ook een Leon in Breda.

@Kieft heb je buiten een automaat en een budget van 10k nog andere eisen? Wel of geen achterbank, sportief, veel laadruimte?

Een achterbank is wel een plus maar geen must als we iets heel leuks tegenkomen zonder. Ik rij 90% van de tijd in mijn Peugeot Boxer dus aan laadruimte hebben we deze al voor. Daarom wil ik vooral een sportieve auto en zou veel pk een echte plus geven, in elk geval niet traag.

Mijn lijstje bestaat nu uit
scirocco, wel een met 200pk,
Alfa Spider, staan maar 11 automaten in DE dus betaal ik wel de hoofdprijs voor een oudere auto en ga geen 500km rijden om te kijken.
Peugeot RCZ
Audi TT maar niet te oud, of een Audi cabrio. Veel keuze in Duitsland.
Veloster valt af vanwege pk gebrek.
Kia Sportage vonden we erg leuk en praktischer maar schijnt ook de 163pk er niet lekker uit te krijgen. Wel zeer ruim aanbod.

De RCZ en Scirocco hebben de voorkeur. De lijnen van de Scirocco doen mij erg terug denken aan de Honda Civic uit 92-95 en geeft een heerlijk deja vu gevoel van mijn eerste auto destijds. Oude liefde roest niet.

Dit is wat Wouter er van vindt.

Sirocco =petjesmagneet

RCZ = drool: (wel in het wit)

Ja, in de Scirocco zal ik wat minder serieus worden genomen maar heb daar over het algemeen wel maling aan. Met de bulldog er naast is het plaatje compleet, zie de Volvo rijders al lekker oordelen.

Ja, in de Scirocco zal ik wat minder serieus worden genomen maar heb daar over het algemeen wel maling aan. Met de bulldog er naast is het plaatje compleet, zie de Volvo rijders al lekker oordelen.

die Volvo rijders van tegenwoordig zijn in Nederland de Marokkanen van de ochtendspits ,

zelfde als die subsidie kakkers in hun Tesla

Terug
Naar boven