MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

- E63s Estate
- Murcielago LP640
- Focus RS mk2

In een Ford GT40 zou het niet snel gaan vervelen denk ik.

message-editor_1528925133127-1966-ford-gt40_4.jpg

In werkelijkheid zal het een bak van 10-20k gaan worden voor de weekenden, ook daar kan je veel plezier voor kopen en het blijft altijd zijn waarde behouden, handig voor Corona tijden.

Opzich is 180 natuurlijk prima, maar lijkt me toch een stom gevoel dat iemand in een 1990 civic zonder mods je voorbij kan gaan.
Haha, ja. Alhoewel ik echt zelden zo hard heb gereden. alleen in Duitsland.

In Nederland vind ik het (even los van risico voor je rijbewijs) echt te gevaarlijk hard.

Heb inmiddels best veel kilometers gereden, en word wel wat rustiger. Te vaak nare ongelukken zien gebeuren. De ergste een Kettingbotsing met meerdere vrachtwagens (en auto’s er tussen:eek2:). Dus rechts tussen de vrachtwagens rijd ik ook nooit. Gewoon links beetje doorrijden.

Ja, er zijn plaatsen en momenten zat op de snelwegen in Nederland waar je prima en veilig 200km/u kunt rijden.

Gemiddeld genomen veel op- en afritten, ander verkeer dat er geen rekening mee houdt. Het is ook vaak best druk. Nu helemaal met de maximum snelheid van 100 word thet verschil overdag nog groter. In de nacht is het rustiger maar zie je stukken minder. Er zullen best een paar stukken zijn waar het zou kunnen, maar gemiddeld genomen vind ik nederlandse snelwegen niet echt geschikt om hard te rijden

Gemiddeld genomen veel op- en afritten, ander verkeer dat er geen rekening mee houdt. Het is ook vaak best druk. Nu helemaal met de maximum snelheid van 100 word thet verschil overdag nog groter. In de nacht is het rustiger maar zie je stukken minder. Er zullen best een paar stukken zijn waar het zou kunnen, maar gemiddeld genomen vind ik nederlandse snelwegen niet echt geschikt om hard te rijden

Hier in het Noorden echt een andere situatie. Als ik eerder van werk terug reed op vrijdagavond, was het bij wijze van spreken nog veilig om 300 aan te tikken. Regelmatig gas erop gehad en voor mn eigen veiligheid mbt het rijbewijs niet boven de 180 uitgekomen, natuurlijk.

Je kan hier prima 300 knallen, liever hier dan die slechte wegen in Duitsland.
Kreeg laatst nog op mn fl**ker dat ik met 200 voorbij mijn huis knalde (50 weg). Maar dat ging ook wat te ver.

Motor, mijn auto red dat nooit op die paar meter. Heb maar 190 pk.

Wel knap, 4x de toegestane snelheid.

Voordat er overal flitsers stonden en er haast geen verkeersdrempels en rotondes waren, vonden we 3x niet zo bijzonder, eigenlijk wel normaal in de zin van alledaags. Moet er nog steeds aan wennen dat er nu 30km zones zijn waar je met 60 zwaar in overtreding bent.

Maar voor 200km moest je rond 1980 ook met de motor een flinke aanloop nemen, nu gaat dat binnen de 10 seconde met een beetje motor.

Je kan hier prima 300 knallen, liever hier dan die slechte wegen in Duitsland.
Kreeg laatst nog op mn fl**ker dat ik met 200 voorbij mijn huis knalde (50 weg). Maar dat ging ook wat te ver.

De wegen zijn prima, maar met de auto moet je je best doen om op de gemiddelde 50km weg 200 te halen. Ik vind het te gevaarlijk. Ik ben zo'n type die gewoon net iets harder dan de max rijdt maar nooit meer dan 20-30 te hard. Ik heb zat gevaarlijke dingen gedaan, bergen beklommen in de winter en zomer, kamperen bij -25, wrakken in kruipen met wrakduiken....canyoning, raften, noem maar op. Maar snelheid in een auto oid heeft mij nooit echt aangetrokken.

De wegen zijn prima, maar met de auto moet je je best doen om op de gemiddelde 50km weg 200 te halen. Ik vind het te gevaarlijk. Ik ben zo'n type die gewoon net iets harder dan de max rijdt maar nooit meer dan 20-30 te hard. Ik heb zat gevaarlijke dingen gedaan, bergen beklommen in de winter en zomer, kamperen bij -25, wrakken in kruipen met wrakduiken....canyoning, raften, noem maar op. Maar snelheid in een auto oid heeft mij nooit echt aangetrokken.

Ik vind het heerlijk, juist vanwege het riscico wat zorgt voor een flinke adrelinekick. Maar ik zou het mijzelf nooit vergeven wanneer iemand dood rij, dus dat soort fratsen moet ik achterwege laten.

Wel knap, 4x de toegestane snelheid.

Voordat er overal flitsers stonden en er haast geen verkeersdrempels en rotondes waren, vonden we 3x niet zo bijzonder, eigenlijk wel normaal in de zin van alledaags. Moet er nog steeds aan wennen dat er nu 30km zones zijn waar je met 60 zwaar in overtreding bent.

Maar voor 200km moest je rond 1980 ook met de motor een flinke aanloop nemen, nu gaat dat binnen de 10 seconde met een beetje motor.

Is een rechte weg, enige wat je daar hebt zijn van die wegversmallers, denk dat ik de 240 op dat stukje wel red maar de 200 is al best idioot. Meestal doe ik dit soort dingen alleen op wegen waar het 'kan' maar dit was even showen voor een maatje die stond te kijken. Hij had net op mijn bike gereden, had zelf pas 4 rijlessen gehad. Stapte met trillende handjes af terwijl hij meen ik niet eens boven de 7000 toeren uit was gekomen. Dusja, moest natuurlijk even laten zien wat hij kon...

Ik vind het heerlijk, juist vanwege het riscico wat zorgt voor een flinke adrelinekick. Maar ik zou het mijzelf nooit vergeven wanneer iemand dood rij, dus dat soort fratsen moet ik achterwege laten.
Snap de kick en adrenaline heel goed. Maar inderdaad, de risico's zijn best groot. En met bergbeklimmen oid is het risico vooral voor jezelf. Al heb ik ook wel eens bedacht dat verzuipen ergens in een wrak uit de tweede wereldoorlog nou niet echt een tof einde zou zijn.

Ik vind in de meeste auto's 130-150 km/u gewoon prettig rijden op een relatief rustige snelweg.

Terug
Naar boven