MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #18.442
Muizig bekkie?

bmw-m1-hommage-concept-schuinvoor-109190-640.jpg

Wie denk je dat er juist de standen zal terug draaien als de boekjes er de ruimte voor geven? Niet die particulier die 'm inruilt. :D

Vooral handelaren in NL die een Duitse auto op een nieuw geel kenteken hebben gezet zou ik ver van uit de buurt blijven. Dat is vragen om een terug gedraaide teller.
Hoe controleer je dan of het klopt of niet?

Bedoel autos in die in Nederland geïmporteerd zijn

Het ging toch over geïmporteerde auto’s uit Duitsland? Bij het afmelden daar zal er heus wel ergens een kilometerstand geregistreerd worden. Dmv de VIN zou je dat (denk ik) kunnen achterhalen.

Het ging toch over geïmporteerde auto’s uit Duitsland? Bij het afmelden daar zal er heus wel ergens een kilometerstand geregistreerd worden. Dmv de VIN zou je dat (denk ik) kunnen achterhalen.

Lijkt makkelijker dan het is denk ik..

Mijn auto-ongeluk werd geseponeerd.

Michael Jordan Lol GIF by ESPN

Op de Belgische staat

Great Gatsby Movie GIF by Sony

Ik hoor dus van mensen dat als je een verkeersboete pakt in duitsland, je het niet hoeft te betalen in Nederland? De ene zegt van wel de ander zegt van niet

Ik hoor dus van mensen dat als je een verkeersboete pakt in duitsland, je het niet hoeft te betalen in Nederland? De ene zegt van wel de ander zegt van niet

Je kan hem niet betalen, ja. Maar de kans bestaat wel dat je ooit bij een random verkeerscontrole daar alsnog mee geconfronteerd wordt. En dan heb je waarschijnlijk best een probleem.

Ik heb verschillende boetes uit Duitsland niet betaald waaronder een voor zwartrijden in Berlijn. Verschillende aanmaningen gehad maar ik lees geen Duits.

Laatse boete heb ik wel betaald, was geloof ik 20 euro voor te hard rijden, een boete die in Nederland het 4 dubbele had gekost. Zie het als mn race contributie.

Wat Spambod zegt: Ik had verschillende boetes niet betaald waaronder een die inmiddels opgelopen was tot een euro of 800. Ik werd bij een grensovergang tussen Zwitserland en Duitsland aan de Duitse kant bijna gestripsearched waarbij ze ook mn paspoort binnen gingen natrekken. Na afstand te hebben gedaan van de 2 miljoen Frank die in mijn kofferbak zat kon ik gewoon mijn weg vervolgen (openstaande boetes geen opmerking over gehad)

Ik heb verschillende boetes uit Duitsland niet betaald waaronder een voor zwartrijden in Berlijn. Verschillende aanmaningen gehad maar ik lees geen Duits.

Laatse boete heb ik wel betaald, was geloof ik 20 euro voor te hard rijden, een boete die in Nederland het 4 dubbele had gekost. Zie het als mn race contributie.

Wat Spambod zegt: Ik had verschillende boetes niet betaald waaronder een die inmiddels opgelopen was tot een euro of 800. Ik werd bij een grensovergang tussen Zwitserland en Duitsland aan de Duitse kant bijna gestripsearched waarbij ze ook mn paspoort binnen gingen natrekken. Na afstand te hebben gedaan van de 2 miljoen Frank die in mijn kofferbak zat kon ik gewoon mijn weg vervolgen (openstaande boetes geen opmerking over gehad)
Dit kon 10 jaar geleden nog wel, maar sinds een aantal jaar werkt cjib samen met de duitse variant en kom je absoluut niet meer weg met een boete die je in duitsland oploopt

Laatst bewerkt:
Dit kon 10 jaar geleden nog wel, maar sinds een aantal jaar week cjib samen met de duitse variant en kom je absoluut niet meer weg met een boete die je in duitsland oploopt
3 jaar geleden.

Ik adviseer niet mij na te doen, consulteer eerst een dokter of psychiater. Ik deel slechts mijn ervaring.

Enige vasteland (om ons heen in EU) waar je ontkomt aan "reguliere boetes" is Monaco (geen EU land), deze geven de identiteit niet aan NL. Zolang je niet staande wordt gehouden in NL is er niks aan de hand of je moet iemand dood rijden o.i.d.

"EU-lidstaten kunnen over en weer de inning van een boete overdragen aan Nederland. Voorwaarde is dat deze mogelijkheid in de nationale wetgeving van de lidstaten is opgenomen. Deze wetgeving is in alle EU-landen opgenomen in de nationale wetgeving, behalve in Griekenland en Ierland.

Alleen boetes die onherroepelijk zijn opgelegd, kunnen worden overgedragen. Een boete is onherroepelijk als alle termijnen zijn verstreken en beroep tegen de boete niet meer mogelijk is."

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #18.460

Terug
Naar boven