- Waardering
- 2.952
wat denk je dat ik bedoel met "zwakkeren van geest"
Elk mens heeft zijn breekpunt,hangt er vanaf hoe zwaar je ziekte is.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat is waar, maar ik weet dat mijn "gelukkigheidsgevoel" bij de heroine toch nog steeds vele malen hoger zal liggen dan de satisfaction die ik krijg om jouw ongelijk te bewijzen, en toch zou ik dan kiezen voor de kleinere hoeveelheid serotinine.
je komt nu over alsof je de heroine links laat liggen omdat je bewust die intelligente keuze maakt, maar in feite is het gewoon onbewuste angst die voor jou beslist
Geen tijd om het hele topic te lezen maar is het 'doel' van het menselijk lichaam niet DNA te dragen, te verspreiden en haar voortbestaan te garanderen?

Een genetisch tekort aan serotonine heeft niks met een zwakke geest te maken.
ik kan mis zijn, maar zulke mensen zijn meestal zowieso al niet degenen die sterk in hun schoenen staan?
ik kan mis zijn, maar zulke mensen zijn meestal zowieso al niet degenen die sterk in hun schoenen staan?

Als dat zo was klaaswitz dan waren onze armen puddingbuksen en was de vrouw 1 grote baarmoeder.
Denk eens na jonguh!![]()
Geen tijd om het hele topic te lezen maar is het 'doel' van het menselijk lichaam niet DNA te dragen, te verspreiden en haar voortbestaan te garanderen?

let me knowIs heel verschillend, ik heb verhalen gelezen van mensen die uit het niets in echt diepe depresses weggezakt zijn omdat ze zo een tekort hadden.
Maargoed ik weet er het fijne ook niet van, ga dat nog wel eens een keer googlen.![]()

houd gij niet van pleonasmes? ik denk ik benadruk het maar even zodat men niet gaat beweren er controle over te hebben. Angst is enigzins te rela......nm
Mijn gedachte is dat het doel van de mens serotonine is,bewust en onbewust.
Elk ding dat we willen doen leid tot een beloning van je lichaam,serotonine.
Zonder dit hormoon kan je je niet goed voelen en zal er ook geen zin zijn om iets te doen,vanwege afwezigheid van die beloning.
Wat is jullie mening hierover?
Lees het juist.
Het is dus amfetamine die op dopamine werkt en xtc op serotonine.
Maar xtc beinvloed je dopamine aanmaak na veelvuldig gebruik(werkt slechter)
En serotonine gaat je dopamine ook wel beinvloeden.
Adrenaline is belangrijk,maar niet een doel.
Serotonine is geen precursor van dopamine maar kan wel dopamine verhogen in belangrijke regiones die betrekken hebben bij het voelen van "reward". Serotonine op zichzelf is geen belonende neurotransmitter.![]()
Dus jij zegt nu dat serotonine een precursor is van dopamine?
Hoe kom je daar bij?
![]()
Komt er dopamine vrij door xtc gebruik?
Hoe kom je daar bij?
OT;
Ik zou zeggen dat adrenaline een veel belangrijker neurotransmitter is dan serotonine; door adrenaline heeft kan de mens in levensbedreigende situaties overleven.
Is heel verschillend, ik heb verhalen gelezen van mensen die uit het niets in echt diepe depresses weggezakt zijn omdat ze zo een tekort hadden.
Maargoed ik weet er het fijne ook niet van, ga dat nog wel eens een keer googlen.![]()
Endorphines en opiaten spelen de grootste rol in je welzijn, dat serotonine verhaaltje is belachelijk en achterhaald.
---------- Toegevoegd om 21:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:15 ----------
XTC werkt op beide dopamine en serotonine, MDMA is gewoon amphetamine met een methylenedioxy groep op de 3 en 4de positieve, wat dus serotonine release vrijmaakt bovenop de dopamine.
---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------
Serotonine is geen precursor van dopamine maar kan wel dopamine verhogen in belangrijke regiones die betrekken hebben bij het voelen van "reward". Serotonine op zichzelf is geen belonende neurotransmitter.
---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------
Wat we weten: Dopamine in de nucleus accumbens speelt een hoofdrol bij het "willen" de drijfveer om iets te doen word veroorzaakt door dopamine.
Genetische gemanipuleerde ratten zonder dopamine hebben geen zin om te eten, maar eens ze gevoed worden "genieten" ze toch van hun eten, dit word voornamelijke veroorzaakt de opiaat receptoren.
---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------
Tekort? Depressie kan veroorzaakt worden door chronische stres wat ervoor zorgt dat BDNF vermindert en doordaar neurogenesis afzwakt, antidepressiva verhogen de BDNF expressie wat zorgt voor neurogenesis en dat proces omdraait.
Nu is het wel ingewikkelder dan dat, maar BDNF expressie is essentieel voor het werken van antidepressiva.
Ok,en als ze bij die ratten serotonine zouden wegnemen?
Overall, though, the biggest finding here was a non-finding: this patient wasn't depressed, despite having much reduced serotonin levels. This is further evidence that serotonin isn't the "happy chemical" in any simple sense.
Het is verschrikkelijk ingewikkeld, er zijn namenlijk verschillende serotonine receptoren.Serotonine is geen belonende neurotransmitter,maar deze beinvloed de processen toch?
Er is zelfs een voorbeeld van geen serotonine bij mensen:
http://neuroskeptic.blogspot.com/2010/03/life-without-serotonin.html
Voor intresse lees het hele artikel maar.