Fitness Seller

Het doel van het menselijk lichaam

mm,dat is heel intressant.
Maar het is maar 1 artikel.
Maar het gaat om een genetische mutatie.Dus bij die persoon kan het zijn dat het lichaam zichzelf aangepast heeft aan dit zodat hij zich toch goed kan voelen via andere wegen.

Serotonine speelt een rol in geluk maar is verre van het belangrijkste en speelt maar een minieme rol, serotonine receptoren die een antidepressief effect hebben verhogen de hoeveelheid dopamine is bepaalde hersenregio's.

De hersenen hebben serotonine niet nodig om gelukkige te zijn, wat je nodig hebt is dopamine en endorphines.

Dacht dat er 500 keer meer dopamine werd vrijgelaten bij gebruik van xtc.

Had het in discovery science gelezen.
Op internet vind ik niet direct wetenschappelijke onderzoeken ervan.
Zal eens zien dat ik het boekje terugvind.
Mss dat er mensen hier zijn die het kunnnen bevestigen en onderbouwen.
Dacht dat het algemeen geweten was.

Ik kan het alleen tegenspreken; werkzame stof van xtc is MDMA, en MDMA is een precursor voor serotonine afgifte en heropname en niet dopamine.
Cocaïne is een precursor van dopamine.

Lees het juist.
Het is dus amfetamine die op dopamine werkt en xtc op serotonine.
Maar xtc beinvloed je dopamine aanmaak na veelvuldig gebruik(werkt slechter) En serotonine gaat je dopamine ook wel beinvloeden.
Adrenaline is belangrijk,maar niet een doel.

Hoe beïnvloed xtc gebruik je dopamine aanmaak dan?
En hoe beïnvloed serotonine je dopamine aanmaak dan?

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan het alleen tegenspreken; werkzame stof van xtc is MDMA, en MDMA is een precursor voor serotonine afgifte en heropname en niet dopamine.

Hoe beïnvloed xtc gebruik je dopamine aanmaak dan?

Serotonine heeft een exciterende werking en werkt als regulator van het dopamine-systeem

edit; MeDieVil de drugshond komt al met een plausibele verklaring

Endorphines en opiaten spelen de grootste rol in je welzijn, dat serotonine verhaaltje is belachelijk en achterhaald.

---------- Toegevoegd om 21:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:15 ----------

XTC werkt op beide dopamine en serotonine, MDMA is gewoon amphetamine met een methylenedioxy groep op de 3 en 4de positieve, wat dus serotonine release vrijmaakt bovenop de dopamine.

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

Serotonine is geen precursor van dopamine maar kan wel dopamine verhogen in belangrijke regiones die betrekken hebben bij het voelen van "reward". Serotonine op zichzelf is geen belonende neurotransmitter.

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------

Wat we weten: Dopamine in de nucleus accumbens speelt een hoofdrol bij het "willen" de drijfveer om iets te doen word veroorzaakt door dopamine.
Genetische gemanipuleerde ratten zonder dopamine hebben geen zin om te eten, maar eens ze gevoed worden "genieten" ze toch van hun eten, dit word voornamelijke veroorzaakt de opiaat receptoren.

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

Tekort? Depressie kan veroorzaakt worden door chronische stres wat ervoor zorgt dat BDNF vermindert en doordaar neurogenesis afzwakt, antidepressiva verhogen de BDNF expressie wat zorgt voor neurogenesis en dat proces omdraait.

Nu is het wel ingewikkelder dan dat, maar BDNF expressie is essentieel voor het werken van antidepressiva.

Serotonine speelt een rol in geluk maar is verre van het belangrijkste en speelt maar een minieme rol, serotonine receptoren die een antidepressief effect hebben verhogen de hoeveelheid dopamine is bepaalde hersenregio's.

De hersenen hebben serotonine niet nodig om gelukkige te zijn, wat je nodig hebt is dopamine en endorphines.

Das zeer intressant,ga ik zeker is verder onderzoeken.

Ik kan het alleen tegenspreken; werkzame stof van xtc is MDMA, en MDMA is een precursor voor serotonine en niet dopamine.

Hoe beïnvloed xtc gebruik je dopamine aanmaak aanmaak dan?

Onzin.
Een precursor is iets dat in een andere stof word omgezet en daar heeft MDMA niets meet te maken, MDMA is een serotonine en dopamine releaser (het draait de serotonine en dopamine transporter om en maakt een hoop van beide stoffen vrij.
Cocaine is een dopamine reuptake inhibitor, en intressant om te weten, het is ook een serotonine heropname remmer, als heeft dat effect weinig invloed op het subjectief gevoel van coke.

XTC beinvloed dopamine zoals amphetamine dat doet (de transporter omdraaien).
Goed om te weten, MDMA is 3,4 methylenedioxymethamphetamine, hetzelfde als amphetamine met op de 3,4 positie een extra methylendedioxy groep wat het effect op serotonine erbovenopgooit.

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Zie dat je mn vorige reply al hebt gezien loo:)

Cools, Medievel heeft je gepowned dus stop nu maar met de alwetende uit te hangen.

Cools, Medievel heeft je gepowned dus stop nu maar met de alwetende uit te hangen.

Wie zegt dat hij gelijk heeft?
Maar er zitten wel stukken tussen die kloppen voor zover ik weet.
Maar zo uitgebreid is mijn kennis niet op dat vlak.
Wel het onderzoek waard.

Laatst bewerkt:

Iemand die wil bijleren kan ik altijd wel apprecieren:)

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Wie zegt dat hij gelijk heeft?

Neem anders een prozac, volgens jouw theorie ga je dan wilde euforie krijgen.

---------- Toegevoegd om 21:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

http://brainstimulant.blogspot.com/2008/05/is-pleasure-molecule-dopamine.html

Nog meer info over dopamine:)

Iemand die wil bijleren kan ik altijd wel apprecieren:)

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Neem anders een prozac, volgens jouw theorie ga je dan wilde euforie krijgen.

Dit zorgt ervoor dat sertotonine dus minder snel heropgenomen kan worden.
Maar blokkeert het de afgifte van serotonine ook niet?
Moeilijk om me goed te voelen dan.
Maar ik zeg het niet dat je het mis hebt,maar ik geef je ook niet meteen gelijk zonder zelf wetenschappelijke onderzoeken erover gelezen te hebben.
Dus kan wel een tijdje duren voor ik weer wat verder ben;)

Laatst bewerkt:
Haha, goed topic hoor!:D
Welke drug heeft je hiertoe geinspireerd?:)

Het is grappig bedacht, misschien is het mogelijk om een ranglijst te maken van volgorde van invloed van stoffen op hoe blij je bent ofzo maar echt he, met maar 1 soort neurotransmitter in je lichaam zal je het niet lang volhouden. Sterker nog ik denk dat je problemen krijgt zodra er maar 1 aan het systeem ontbreekt.

Dit zorgt ervoor dat sertotonine dus minder snel kan heropgenomen worden.

Prozac verhoogt de hoeveelheid serotonine accuut en laat het zitten op de plaatsen waardat het zijn effect heeft, je zal je eerder slechter voelen door het activeren van de 5HT2C receptor, na verloop van tijd word die wel minder gevoelig en stijgt de hoeveelheid serotonine nog meer doordat de presynaptische receptoren ook minder gevoelig worden, dit zorgt dan voor activatie van de 5HT1A receptoren wat zijn antidepressief effect heeft.

Met een selectieve serotonine releaser zoals MDAI kan je wel euforie uit het serotonine systeem krijgen omdat het "slechte" receptoren omzeilt. Het serotonine systeem is enorm complex en het klopt zeker niet dat elke belonende activiteit de hoeveelheid serotonine verhoogt.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Dit zorgt ervoor dat sertotonine dus minder snel heropgenomen kan worden.
Maar ik zeg het niet dat je het mis hebt,maar ik geef je ook niet meteen gelijk zonder zelf wetenschappelijke onderzoeken erover gelezen te hebben.
Dus kan wel een tijdje duren voor ik weer wat verder ben;)

Ik raad aan om je in te lezen in dopamine, the ventral tegmental area en nucleus accumbens als een start.

Haha, goed topic hoor!:D
Welke drug heeft je hiertoe geinspireerd?:)

Het is grappig bedacht, misschien is het mogelijk om een ranglijst te maken van volgorde van invloed van stoffen op hoe blij je bent ofzo maar echt he, met maar 1 soort neurotransmitter in je lichaam zal je het niet lang volhouden. Sterker nog ik denk dat je problemen krijgt zodra er maar 1 aan het systeem ontbreekt.

:)niet alleen drugs(neem zelf wel nix)

Tuurlijk elke neurotransmitter in je lichaam beinvloed een andere en zo verder.
Het gaat er eigenlijk niet om welke het is of zijn(wel intressant),maar wat het doel van het lichaam is.

Het evolutionaire doel van het lichaam is overleven en voortplanten, de evolutie zelf daarentegen heeft geen doel, is een toevalligheid gecreeerd door actie=reactie (alle kaarten lagen op tafel om het mogenlijk te maken, en dan gebeurd het ook).

Alles wat wij in ons leven doen, doen we idd om de reward area's the stimuleren.

Prozac verhoogt de hoeveelheid serotonine accuut en laat het zitten op de plaatsen waardat het zijn effect heeft, je zal je eerder slechter voelen door het activeren van de 5HT2C receptor, na verloop van tijd word die wel minder gevoelig en stijgt de hoeveelheid serotonine nog meer doordat de presynaptische receptoren ook minder gevoelig worden, dit zorgt dan voor activatie van de 5HT1A receptoren wat zijn antidepressief effect heeft.

Met een selectieve serotonine releaser zoals MDAI kan je wel euforie uit het serotonine systeem krijgen omdat het "slechte" receptoren omzeilt. Het serotonine systeem is enorm complex en het klopt zeker niet dat elke belonende activiteit de hoeveelheid serotonine verhoogt.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Ik raad aan om je in te lezen in dopamine, the ventral tegmental area en nucleus accumbens als een start.

Maar er zal dus wel altijd een beloning van het lichaam zijn?

Zal ik zeker doen;)

Laatst bewerkt:
:)niet alleen drugs(neem zelf wel nix)

Tuurlijk elke neurotransmitter in je lichaam beinvloed een andere en zo verder.
Het gaat er eigenlijk niet om welke het is of zijn(wel intressant),maar wat het doel van het lichaam is.

oeh, je hebt dat soort gedachtes vanzelf?:eek::D
nou ja ik kan je niks verwijten wat dat betreft haha :x

het doel van het lichaam, in het waarschijnlijk door jou bedoelde opzicht zouden dat er altijd meerdere zijn, want het streeft naar bepaalde niveaus van alle stoffen zo ongeveer. En uiteindelijk zie ik eigenlijk geen enkel doel, want je gaat toch dood.
Sommige zien het doorgeven van de genen dan als doel, maar in dat geval heb ik ook geen doel:rolleyes:

Zeg Medievil, jij hebt vast al eens excessieve hoeveelheden dopaminerge stoffen geprobeerd:) . Aangezien antipsychotica vaak antidopaminerg zijn, heb je misschien ook wel eens een psychose daarvan gekregen (kort door de bocht redenering, maar zou toch kunnen):)? Zo ja, was dat leuk?

oeh, je hebt dat soort gedachtes vanzelf?:eek::D
nou ja ik kan je niks verwijten wat dat betreft haha :x

het doel van het lichaam, in het waarschijnlijk door jou bedoelde opzicht zouden dat er altijd meerdere zijn, want het streeft naar bepaalde niveaus van alle stoffen zo ongeveer. En uiteindelijk zie ik eigenlijk geen enkel doel, want je gaat toch dood.
Sommige zien het doorgeven van de genen dan als doel, maar in dat geval heb ik ook geen doel:rolleyes:

Zeg Medievil, jij hebt vast al eens excessieve hoeveelheden dopaminerge stoffen geprobeerd:) . Aangezien antipsychotica vaak antidopaminerg zijn, heb je misschien ook wel eens een psychose daarvan gekregen (kort door de bocht redenering, maar zou toch kunnen):)? Zo ja, was dat leuk?

Geen echte psychose maar wel al een paar keer helemaal paranoia geworden door teveel van een stimulant te nemen, leuk is dat niet:)
Antipsychotica vind ik overigens maar klote medicatie, ze werken doordat D2 antagonism de hoeveelheid CAMP verhoogt, PDE4 inhibitors doen dat zonder de nadelige effecten van dopamine antagonisme, erg jammer dat er nog geen op de markt zijn.

Terug
Naar boven