MuscleMeat

Het grote Captains of Crush gripper topic

ik heb vandaag de 1.5 en de 2.5 binnen gekregen!!:D:D

1.5 geclosed
2.5 scheelt 2/3cm

wel een prestatie van mn overbuurman kneep de 1.5 6x op hh en de 2.5 scheeldehooguit 1 cm!!:) en dat bij een leeftijd van 59 jaar!!

• Topic Starter Topic Starter

1.5 geclosed
2.5 scheelt 2/3cm

wel een prestatie van mn overbuurman kneep de 1.5 6x op hh en de 2.5 scheeldehooguit 1 cm!!:) en dat bij een leeftijd van 59 jaar!!

Netjes Alex T en Wackonielsie!

Soms is dat heel frustrerend. Ik ken ook een gast die nog nooit een gewicht in z'n leven heeft aangeraakt en die No.2 dichtknijpt alsof ie een spons in z'n hand heeft!:rolleyes:

Jonko, je bent zeker niet de enige die N0.2 niet helemaal links en rechts kan closen.:o

Bas jij hebt een pm'tje ivm me lopende bestelling :)

Hoe ziet een typische training van jullie er zo'n beetje uit?
Mijn PR is 14x#1 en ik doe meestal iets zoals dit (eens per drie dagen):

2x10xT (opwarmen)
#1 zovaak mogelijk
#2 zover mogelijk en zolang mogelijk vasthouden (scheelt nog ongeveer 4 mm schat ik)
#1 zovaak mogelijk
5x#2 negatief (met andere hand helpen dichtknijpen)
#1 overcrush met een muntje ertussen (record is nu het muntje 15sec vasthouden)

zou het zin hebben de #1.5 te kopen denken jullie?

2x10xT (opwarmen)
#1 zovaak mogelijk
#2 zover mogelijk en zolang mogelijk vasthouden (scheelt nog ongeveer 4 mm schat ik)#1 zovaak mogelijk

Nee.

Nee, beter koop je de 2.5 en 3.

Voor je training zou ik minder werk met de #1 doen en je vooral richten op de attempts met de nr 2.

potig alex, nice man

1.5 geclosed
2.5 scheelt 2/3cm

misschien liftie over een jaar ook wel 320 :D

je hebt t opver mn deadlift starter?:P:P haha:D

Nee, beter koop je de 2.5 en 3.

Voor je training zou ik minder werk met de #1 doen en je vooral richten op de attempts met de nr 2.

2x10xT (opwarmen)
#1 zovaak mogelijk
#2 zover mogelijk en zolang mogelijk vasthouden (scheelt nog ongeveer 4 mm schat ik)
#1 zovaak mogelijk

Idd, met 'zoveel mogelijk reps met #1' verkloot je eigenlijk heel veel goede energie.
Ik ben me nu ook op #2 aan het richten, de #1 gebruik ik enkel om wat singles mee te maken voor ik de #2 pak.

Nr 2 op ongeveer 1 cm na gesloten met rechts, random poging zonder warming up ofzo.

Gelukkig nieuwjaar!!! :wl:

:p Van 't zelfde.

Dat we met z'n allen die #2 mogen crushen!

Ik zit er zelf aan te denken om ook een paar setjes COC's aan te schaffen.

Wat ik mij afvraag of de mensen hier bij pak 'em beet 2x per week hier serieus mee trainen ook snel in onderarm kracht winnen en er ook nog groei mee kunnen stimuleren? :)

Sterk worden je handen er wel van, en qua groei; 't is dat ik bijna elke dag enkel grip trainingen doe dat m'n onderarmen groter worden, maar als je het een paar keer per week zou doen zou dat niet heel erg veel doen, niet meer dan (wrist) curls etc..

Ah ok, mijn doel is wat extra kracht in mijn onderarmen (heb straps nodig bij dl's boven 170kg) en extra massa is altijd mooi meegenomen.

Ik doe al static holds en wrist curls voor kracht en opbouw. Dus of de COC daar veel bij zou toevoegen?

COC is meer voor crushing grip maar hebben mijn holding grip ook wel een beetje verbeterd. denk trouwens niet dat wrist curls veel gaan helpen voor je deadlift.

Ah ok, mijn doel is wat extra kracht in mijn onderarmen (heb straps nodig bij dl's boven 170kg) en extra massa is altijd mooi meegenomen.

Ik doe al static holds en wrist curls voor kracht en opbouw. Dus of de COC daar veel bij zou toevoegen?

Static holds zijn het meest effectief om te zorgen dat je geen straps meer nodig hebt, grippers en andere onderarm oefeningen zijn een goede toevoeging.

@bokito: onderarm oefeningen zijn toch vrij belangrijk, zelfs voor grippers; plate wirst curls, finger curls, wrist curls kunnen allen helpen om je crushing grip te verbeteren en voor het deadliften.

Terug
Naar boven