Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tjok, wil je mijn filmpjes er ff afhalen, dank u.
Ries was net ff hier, hij had een grote mond dat ie de 2 en 2.5 zo zou dichtknijpen, 1st try. Het lukte em nietde 2 op een paar mm niet, iets verder dan ik dus. De 1 kreeg die wel dicht zonder problems.

Hmm was gisteren gewoon niet zo sterk kwa handkracht
Hahah alles deed me gelijk pijn in de handen.
Niks voor mij die shit. Ik ga dadelijk wel weer deadliften. Meer mijn ding![]()
Ieder zijn ding: ik trainde tot nu toe puur voor omvang, al moet ik bekennen dat kracht me steeds meer begint te interesseren. Misschien dat ik over een paar jaar aan het PLen ben...
Boeit me niet echt. Trainen op hypertrophie vind ik nergens op slaan.
'T zou je wel moeten boeien... niet zozeer voor spiergroei of zo, maar je moet een bepaalde balans hebben, net zoals biceps-triceps.
De tegengestelde beweging is goed voor de gezondheid van je hand, dus daar zou je net zoveel tijd aan moeten besteden als je besteedt aan je grippers.
Waarvoor zou ik die spieren sterker willen maken? Ze groeien vanzelf mee lijkt me. Enige functie die ze hebben is het openen van je hand.'T zou je wel moeten boeien... niet zozeer voor spiergroei of zo, maar je moet een bepaalde balans hebben, net zoals biceps-triceps.
De tegengestelde beweging is goed voor de gezondheid van je hand, dus daar zou je net zoveel tijd aan moeten besteden als je besteedt aan je grippers.
Waarvoor zou ik die spieren sterker willen maken? Ze groeien vanzelf mee lijkt me. Enige functie die ze hebben is het openen van je hand.
Mijn schouders zijn net een maand kapot geweest, ik begin nu net weer met langzaam opbouwen dus ik weet zeker wat je bedoelt. Maar volgens mij hoeft dat bij je handen niet omdat de functie van die spier alleen maar het openen van je hand is.Heb je wel eens een bench press only periode gehad? Waarin je enkel zware sets deed? Zonder rug werk gaan je schouders 'kapot', en zo gaat het ook met je vingers.
Omdat de extensors maar bar weinig belast worden -zeker in vergelijking met de flexende spieren- krijg je een enorme disbalans.
Klinkt allemaal miereneukerig, maar gezonde handen zijn wel prettig.
En je hoeft niet persé bands van IM te hebben, een gewone postelastiek werkt goed genoeg.
Dus tussen/na het gripwerk sets van 10 reps (meer/minder mag ook) maken.
Here's the fun, effective way to work your extensors, achieveing the sort of muscle balance that will both boost your strength and prevent, reduce, or cure the sort of pains associated with arthritis, overuse, abuse, and carpal tunnel syndrome.
Mijn schouders zijn net een maand kapot geweest, ik begin nu net weer met langzaam opbouwen dus ik weet zeker wat je bedoelt. Maar volgens mij hoeft dat bij je handen niet omdat de functie van die spier alleen maar het openen van je hand is.
Wat is je punt? Dat is idd de tegengestelde beweging van het crush grippen en moet dus ook getrained worden voor gezonde handen, net als andere functies, grip gaat nog wel heel wat verder dan enkel coc's (zie de sticky in deze sectie bv.)
Mijn punt is dat kracht niet nodig is voor de beweging waar die spieren voor zijn en als er meer kracht nodig is dan eerder het langzaam meegroeit omdat het gedwongen wordt mee te groeien aangezien je dagelijks ontelbaar keer die beweging maakt.Je leest het ook niet he? De beweging is natuurlijk maar het is niet natuurlijk om dat met heel veel kracht te doen aangezien de functie van die spieren het openen van je hand met ontspannen gripspieren(geen zin om al die namen op te gaan zoeken) is.Gelukkig weet jij niet waar je het over hebt tjok, je redenering slaat helemaal nergens op... eerst is de beweging onnatuurlijk en nu zeg je dat je 'm toch al 1000x per dag maakt en daarom niet hoeft te trainen![]()
Je leest het ook niet he? De beweging is natuurlijk maar het is niet natuurlijk om dat met heel veel kracht te doen aangezien de functie van die spieren het openen van je hand met ontspannen gripspieren(geen zin om al die namen op te gaan zoeken) is.

De spieren waarmee je je hand sluit.Ik lees goed hoor, maar deze uitleg geef je nu pas voor het eerst. Wat bedoel je met onstpannen gripspieren![]()
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kun je hand en vingers niet gewoon horizontaal houden?