wscorpion
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 4
Is toch bijna hetzelfde als de Ivanko gripper of niet? Die kan je ook met veren verstellen in weerstand.
![]()
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Toch niet echt. Ten eerste is de beweging niet identiek en ten tweede is de wijdte van de handles 3 1/8" bij de vulcan en 2" bij de Ivanko.
Neemt niet weg dat je met beide goed crushing grip kunt trainen, dus als het je echt alleen om de kracht gaat zijn beide goed, maar als je wedstrijden wilt gaan doen waar het er om gaat om de zwaarste gripper te sluiten kun je beter zoveel mogelijk op die vorm trainen.
Ikzelf heb de vicegripper (HAMMAR SPORTS - Hand Strength, Grip Training, Grippers, Vice Gripper, Kettlebells, Woody Bags, Fitness Bands, and Lifting Chains.) welke wel handles heeft in tegenstelling tot de ivanko supergripper. PDA heeft wel een aanpassing op de ivanko gedaan, genaamd Devil's Advocate, om ook handles te hebben, maar deze is een stuk duurder dan de vicegripper.
Persoonlijk, als ik weer van voor af aan zou beginnen, dan zou ik de vulcan en de vicegripper kopen en waarschijnlijk een #3 om te meten waar ik sta.
Dit omdat ik toch meerdere wedstrijden ga doen waar het gaat om de beste gripper sluiter. Zou ik alleen voor crushinggrip gaan, dan denk ik dat ik het bij de vicegripper zou houden.
Hiermee kun je nl ook pinch prima trainen

closen lukte me dan ook niet meer 

vooruitgang gaat wel goed. twee weken geleden kon ik de #1 maar één keer dichtkrijgen en net lukte het tien keer (helemaal open).