Fitness Seller

Het grote Captains of Crush gripper topic

Is toch bijna hetzelfde als de Ivanko gripper of niet? Die kan je ook met veren verstellen in weerstand.

vulcan%20gripper.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Toch niet echt. Ten eerste is de beweging niet identiek en ten tweede is de wijdte van de handles 3 1/8" bij de vulcan en 2" bij de Ivanko.
Neemt niet weg dat je met beide goed crushing grip kunt trainen, dus als het je echt alleen om de kracht gaat zijn beide goed, maar als je wedstrijden wilt gaan doen waar het er om gaat om de zwaarste gripper te sluiten kun je beter zoveel mogelijk op die vorm trainen.

Ikzelf heb de vicegripper (HAMMAR SPORTS - Hand Strength, Grip Training, Grippers, Vice Gripper, Kettlebells, Woody Bags, Fitness Bands, and Lifting Chains.) welke wel handles heeft in tegenstelling tot de ivanko supergripper. PDA heeft wel een aanpassing op de ivanko gedaan, genaamd Devil's Advocate, om ook handles te hebben, maar deze is een stuk duurder dan de vicegripper.

Persoonlijk, als ik weer van voor af aan zou beginnen, dan zou ik de vulcan en de vicegripper kopen en waarschijnlijk een #3 om te meten waar ik sta.
Dit omdat ik toch meerdere wedstrijden ga doen waar het gaat om de beste gripper sluiter. Zou ik alleen voor crushinggrip gaan, dan denk ik dat ik het bij de vicegripper zou houden.
Hiermee kun je nl ook pinch prima trainen ;)

Erg duidelijk, bedankt. Maar wedstrijden worden dus alleen met CoC's gedaan?

Soms ook met andere grippers meen ik, maar ze zien er allemaal hetzelfde uit, qua afmetingen, dus als je aan zo'n wedstrijd wil meedoen maakt het niet uit of je CoC's hebt, of grippers van Heavy Grips of Beef Builder.

Maakt idd niet zoveel uit welk merk, als ze maar vergelijkbaar (en geijkt) zijn.
Meestal zijn dit wel CoC's omdat ze wat vaster zijn in hun kracht en hierdoor dus niet weer iedere keer geijkt hoeven te worden.

Soms wordt er een choker opstelling gebruikt (gripper staat al op parallel door een klem), soms CCS (credit card set), soms TNS (Table No Set), maar meestal gewoon een parallel set met de vrije hand.

Als er mensen interesse hebben, in Mei / Juni 2008 is de Munsterland Grip Challenge in Duitsland, kom kijken of nog beter, doe mee! ;)

woei, tijdens rugtraining verschillende keren de 1 gesloten, tegen het einde toe had ik niet eens genoeg grip meer over voor chins :roflol: closen lukte me dan ook niet meer :p

Maakt idd niet zoveel uit welk merk, als ze maar vergelijkbaar (en geijkt) zijn.
Meestal zijn dit wel CoC's omdat ze wat vaster zijn in hun kracht en hierdoor dus niet weer iedere keer geijkt hoeven te worden.

Soms wordt er een choker opstelling gebruikt (gripper staat al op parallel door een klem), soms CCS (credit card set), soms TNS (Table No Set), maar meestal gewoon een parallel set met de vrije hand.

Als er mensen interesse hebben, in Mei / Juni 2008 is de Munsterland Grip Challenge in Duitsland, kom kijken of nog beter, doe mee! ;)

Ik heb je e-book gedownload. Leuk, man! :thumbs:
karma!

Zo, CoC nr. 1 is binnen! Had de trainer besteld maar ben toch blij dat ik deze geleverd heb gekregen. Rechts op 1 mm na dicht, links zit er nog wel een centimeter tussen. leuk speelgoed :D

#1 met rechts geclosed. nu moet ik er verder vanaf blijven want moet vanavond nog trainen :o

Heb mijn nieuwe grippers binnen, bedankt! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Heb de trainer en de 1 ook. Bedankt voor de whey en het t-shirt!

Heb ze binnen na 2,5 dagen ofzo. Natuurlijk dalijk het shirt dragen tijdens het trainen en een shakeje inemen:D

krijg de 1,5 op 0,5-1 cm niet gesloten. Moet over weekje of 2 wel lukken:D

Edit: ondertussen wel een keer geluk linkerkant lukt niet steeds niet.

Laatst bewerkt:
Binnenkort ga ik ook een paar setjes bestellen of als verjaardagkado vragen.

• Topic Starter Topic Starter
De nieuwe zending grippers komen maandag weer binnen!:D

Iemand van de beginners al boven de No.2 geclosed, links en rechts?

vandaag scheelde de #2 net drie millimeter :) vooruitgang gaat wel goed. twee weken geleden kon ik de #1 maar één keer dichtkrijgen en net lukte het tien keer (helemaal open).

vandaag scheelde de #2 net drie millimeter :) vooruitgang gaat wel goed. twee weken geleden kon ik de #1 maar één keer dichtkrijgen en net lukte het tien keer (helemaal open).

Mooie vooruitgang dan zeg, hoe regelmatig train je met coc's?

Net de #2 gesloten, maar wel op de p*ssy manier: met een sukje ijzerdraad tot iets verder open dan parallel gebonden, en dan met rechts dicht geknepen.
'K ga pas filmpjes maken als ik de #2 tns kan sluiten.

Terug
Naar boven