Fitness Seller

Het grote Captains of Crush gripper topic

Brute onderarmen is net als kuiten genetisch. Ze zullen wel iets groeien maar heel veel hoef je niet te verwachten.

Maar CoC's zijn ideaal om je crushing grip te verbeteren. Verder ben ik het eens met Luuc.

Ah ok, mijn doel is wat extra kracht in mijn onderarmen (heb straps nodig bij dl's boven 170kg) en extra massa is altijd mooi meegenomen.

Ik doe al static holds en wrist curls voor kracht en opbouw. Dus of de COC daar veel bij zou toevoegen?

Coc's is gewoon een onderdeel van grip/onderarm/hand kracht in het algemeen, nu een beetje een hype, maar het geheel gaat een stuk verder: pinchen, holds, thickbar work, levers, benden, wrist curls enz.

Voor jouw doel zul je het meest hebben aan holds en thickbar werk, dus maak een stang van 50mm dikte (zijn een hoop mogelijkheden, pv buis om je halter heen doen, zo'n ijzeren balk als ze voor stijgijzers in de bouw gebruiken om een normale halter heen doen... of er gewoon een kopen bij choiceofchampions.de) en doe daar zoveel mogelijk oefeningen mee (rows, deadlifts, curls, presses, cleans etc etc).

Brute onderarmen is net als kuiten genetisch. Ze zullen wel iets groeien maar heel veel hoef je niet te verwachten.

Maar CoC's zijn ideaal om je crushing grip te verbeteren. Verder ben ik het eens met Luuc.

Als je serieus op beide traint kun je gewoon heel wat groei verwachten hoor, punt is meer dat maar heel weinig mensen hun kuiten en onderarmen serieus trainen.

toch wel interessant dit.
maar hoe weet je nou welke je moet nemen? staat er wel een beetje bij he in de advertentie maar ja,ik weet nooit of ik mezelf nu over- of onderschat...

Da's lastig, je moet het uitproberen, 't ligt eraan hoe serieus je met je grip gaat bezig houden, als je het gewoon leuk vind heb je genoeg aan de #1 en misschien de #2, als je je er echt in wilt verdiepen zul je ook wel baat hebben bij de #3.

Ik ga binnenkort weer inkopen doen bij ironmind, de #3, #3,5 (voor de verre toekomst), een boek van John Brookfield en een lading IM Red Nails.

Tjok, wil je mijn filmpjes er ff afhalen, dank u.

:p

Ries was net ff hier, hij had een grote mond dat ie de 2 en 2.5 zo zou dichtknijpen, 1st try. Het lukte em niet :roflol: de 2 op een paar mm niet, iets verder dan ik dus. De 1 kreeg die wel dicht zonder problems.

:roflol: natuurlijk niet. Zijn alleen behoorlijk bijzondere filmpjes imo. Zijn weinig mensen op de wereld die zoveel kracht hebben in hun handen. Ik heb de 2 eergister geclosed maar het lukt nu niet meer om een of andere reden. Hopelijk dat ik 'em volgende week, als ik de #1.5 ook heb en wat beter kan opwarmen, kan filmen.

ik heb dus nu inmiddels de 1.5 al beetje onder de knie.. nu nog effe doorstevenen op de 2.5 want die close ik bijna op een sigarettefilter opening na:(

Heel jammer; net 2 keer de #2 héél erg close gekregen, paste geen velletje papier meer tussen.

Hebben jullie ook zo'n last van knakkende vinger gewrichten ???
De mijne "poppen" nogal als ik kracht zet :eek:

Wat kan je nu precies met die expand your hand bands?

Ik heb overigens hier de coc T, 1, en 2 liggen. Alsmede een ivanko supergripper, heb er tot nog toe weinig mee gedaan maar door oa dit topic ga ik er toch maar mee aan de gang. De 1 kreeg ik tot mijn verrassing gisteren geclosed met rechts, links nog lang niet.

Wat kan je nu precies met die expand your hand bands?

Ik heb overigens hier de coc T, 1, en 2 liggen. Alsmede een ivanko supergripper, heb er tot nog toe weinig mee gedaan maar door oa dit topic ga ik er toch maar mee aan de gang. De 1 kreeg ik tot mijn verrassing gisteren geclosed met rechts, links nog lang niet.

Daarmee train je de tegengestelde spieren van de spieren die crushen.
Net zoals je niet alleen biceps maar ook triceps en niet alleen kuiten maar ook tibialis hoort te trainen. Anders raakt de boel uit evenwicht.

ben er eerlijk gezegd nog niet mee begonnen :o

Ah ok thnx, best belangrijk dus...

Ja. Eerst goed opwarmen, dan knakken ze niet zo. Ik pakte 'em net op zonder op te warmen en m'n hele hand kraakte.

Mwoah.. volgens mij niet echt. Het is geen natuurlijke beweging, je vingers spreiden met kracht.

Elke mm spiergroei is meegenomen toch ?

Boeit me niet echt. Trainen op hypertrophie vind ik nergens op slaan.

Ieder zijn ding: ik trainde tot nu toe puur voor omvang, al moet ik bekennen dat kracht me steeds meer begint te interesseren. Misschien dat ik over een paar jaar aan het PLen ben...

Terug
Naar boven