MuscleMeat

Het grote Captains of Crush gripper topic

Ik heb er ook wel is naar gekeken :) wat is je record?

Heb hem pas vandaag dus ik moet het nog leren. Tot nu toe 9268 maar ik moet de techniek nog doorkrijgen. Ik vind het voor 30 euro een hele leuke gadget om de doorbloeding op gang te krijgen want daar werkt het zeer zeker voor.

edit: Nu 9725....de 10.000 grens komt in zicht haha

Laatst bewerkt:
Strapholds zijn ook wel behulpzaam..

Heb ook nog een 3.5 te koop..

Forced closed = met twee handen dichtknijpen en vervolgens proberen met 1 hand de CoC dicht te houden?

Moet die dingen nog steeds aanschaffen. Weet alleen niet welke. Is er hier een maatstaf voor, of moet ik ze gewoon op goed geluk bestellen?

yup, maar ik zou dan minimale kracht zetten met je helpende hand.
Ja, da's logisch, maar hoeft op zich niet, bij negatives moet je ook een gripper kiezen die je (lang) niet kan sluiten.
Moet die dingen nog steeds aanschaffen. Weet alleen niet welke. Is er hier een maatstaf voor, of moet ik ze gewoon op goed geluk bestellen?
Koop gewoon de #1, #2 en de #2.5, misshien zelfs de #3 als je van plan bent er fatsoenlijk werk van te maken. De #1 zal niet nutteloos zijn; voor de pink/ringvinger closes en ander klein assisterend gripper werk.
Er is in ieder geval geen maatstaaf voor.

Mja, ik weet het niet precies, maar ik kan net 150kg deadliften en krijg de #1 niet dicht :p

zwaardere compounts = betere grip/kracht in je handen = sterker met een CoC

Zo zie ik het dan.

Bedankt voor je replay, luuc.

En hoe vertaal ik dat ter berekening van mijn knijpkracht?

Tja, als je 100kg+ overhands kan deadliften met 1 hand, heb je wat meer kans de #2 te sluiten dan iemand die het niet kan, maar overhands deadliften en een gripper sluiten is net als appels en peren vergelijken; 't is allebei fruit, maar 't smaakt heel anders.

Mja, ik weet het niet precies, maar ik kan net 150kg deadliften en krijg de #1 niet dicht :p

zwaardere compounts = betere grip/kracht in je handen = sterker met een CoC

Zo zie ik het dan.

Tja, als je 100kg+ overhands kan deadliften met 1 hand, heb je wat meer kans de #2 te sluiten dan iemand die het niet kan, maar overhands deadliften en een gripper sluiten is net als appels en peren vergelijken; 't is allebei fruit, maar 't smaakt heel anders.

Zat er in eerste instantie aan te denken om de #1 over te slaan (gezien mijn stats niet geheel onlogisch), maar zal deze voor de zekerheid gewoon bij bestellen. De #1.5 als 'tussenstap' wordt overbodig geacht, als ik de replays in dit topic mag lezen dus die laat ik maar achterwegen.

Ik heb ook de #1 en de #2 direct bestelt. Als je de #2 dicht krijgt houdt het niet automatisch in dat je bijvoorbeeld de #1 niet meer gaat gebruiken. Je kan hier betere static holds en andere dergelijke oefeningen mee doen.

Zat er in eerste instantie aan te denken om de 1 over te slaan (gezien mijn stats niet geheel onlogisch), maar zal deze voor de zekerheid gewoon bij bestellen. De 1.5 als 'tussenstap' wordt overbodig geacht, als ik de replays in dit topic mag lezen dus die laat ik maar achterwegen.

Ik geloof je graag, maar de #1 erbij kopen is gewoon makkelijk voor het kleine en rep werk.
Vijl desnoods de binnenkant af zodat je meer kracht moet zetten om 'm te sluiten.

Oké, duidelijk. Ga ze nu bestellen, dus Bas (van sportfood) is ook weer blij met me :) . Zal eens even kijken hoever ik kom, en desnoods vijl ik de binnenkant af (goede tip waar ik totaal niet meer aan had gedacht, overigens).

''Je moet eerst karmapunten verdelen'' blablabla, maar die komen eraan.

Laatst bewerkt:
heb dit weekend er ook eentje besteld, ik hou het nog bij de trainer

• Topic Starter Topic Starter
Oké, duidelijk. Ga ze nu bestellen, dus Bas (van sportfood) is ook weer blij met me :) . Zal eens even kijken hoever ik kom, en desnoods vijl ik de binnenkant af (goede tip waar ik totaal niet meer aan had gedacht, overigens).

''Je moet eerst karmapunten verdelen'' blablabla, maar die komen eraan.

Hij is zeker blij met jou!:D
Grippers are on your way!

@ Dakoina- de meeste beginnende grip trainers komen prima uit de voeten met de Trainer.
Heel veel starters verkijken zich echt op de gripkracht die nodig is om bijv. een No.1 of 2 te sluiten.
Ik kan er over mee praten (de No.2):rolleyes:

Terug
Naar boven