AndroidHealthClinic

Het grote Captains of Crush gripper topic

Die super master geef ik toch een 2.5 of iets zwaarder. Aangezien ik 25reps ofzo met de #2 maak en maar 6reps met de SM

Die knurling is ganz geil...weet tot nu toe maar 1 gym met een halter met de knurling van een beef builder :D

Haha ik ben er ook helemaal verliefd op. BB > Coc. Moest je ooit een bestelling bij BB zien zitten voor zwaardere grippers, let me know. Het kan dat ik er binnenkort wat bijkoop.

Thnx voor het aanbod, maar heb nu een BB sm coc #3 BB elite coc3.5 genoeg stapjes voor nu

ik ga weer opnieuw beginnen met de cocs. Dit keer geen pogingen met de 2 totdat ik 20 reps kan maken met de #1. Ik doe nu setjes van 5.

Da's gewoon dom en 't slaat nergens op.

Net als eerst 20 reps met 70kg squatten en dan voor het eerst 100kg proberen.

Houd je bezig met overcrushes, choker closes, negatives, ...

Probleem is dat ik daarmee eerst mijn onderarmen heb verdoet.

Welke gripper(s) zouden jullie mij aanraden ?
Ik deed 2dagen terug een Vertical Bar Lift van 65kg (was de 1e keer dat ik dat deed, met een oude fiets pomp = goed glad :))
En een Two Hand Pinch met 57kg (was erg onhandig, een 30mm bar met 50mm schijven op en langs elke kant een 1kg 30mm schijf met sluiting er tegenaan gezet, daar zat dus wss nog meer in denk ik...)

Ik weet niet of de 2 hierboven vermelde oefeningen iets uitmaken met de keuze van grippers ?
Als jullie nog andere stats. nodig hebben om me te helpen, vraag maar ;)

Hangt voor een groot deel van je budget af... Ook van je doelen.

Coc's zijn de maatstaf als het op vergelijken aankomt. BB vind ik de beste kwaliteit. HG's zijn het goedkoopst. Eerste stap is dus je merk kiezen.

Iemand hier een setje over wat toch te makkelijk is geworden,
Ik begin net dus heb aan de 1 genoeg

gr m

Ik dacht om voor Coc's te gaan en wat bedoel je met doelen ? zoals massa en kracht ?
Zoja dan is mijn doel kracht ;) Ik dacht deze dan via sportfood.nl te bestellen omdat ik geen andere site vond uit nl/be om aan huis te leveren en uit Amerika of ergens anders betaal ik waarschijnlijk nog meer door al de bijkomende kosten, niet ???

Als je doel is om op de site van ironmind certified te staan heb je natuurlijk coc's nodig. Als je niet zeker weet of grip trainen wel iets voor jou is en je een paar goedkope grippers wil proberen kan je misschien beter HG gebruiken.

Ik wil sportfood hier niet afbreken maar ik weet niet of je zoveel bespaart. Denk dat het ongeveer overeenkomt kwa kosten (misschien zelf net iets goedkoper uit Amerika als je weinig bestelt en geen importkosten krijgt). Al heeft sportfood natuurlijk zijn voordelen: Sneller, geen credit card nodig & goede service hier op het forum.

Wat ik ook zeker en vast zou overwegen is David Horne's vulcan gripper. Dat zijn eigenlijk 21 grippers (en zelf meer als je microload met eigen rekkers) in 1. Van trainer tot Coc 4 zeg maar. Krijgt super kritieken overal en David is natuurlijk één van de referenties in de gripwereld. Komt uit Engeland dus kwa verzending enzo valt dat ook wel mee. Ik ben een beetje aan het twijfelen om hem al dan niet te kopen. Bij mijn voorlopige trainingssT heb ik hem nog niet nodig maar ik zou hem graag al liggen hebben voor hij weer uitverkocht is.

http://www.davidhorne-gripmaster.com/shop.html

Ik vind grip trainen wel leuk denk ik, mezelf kenende :) als ik met zoiets bezig ben stop ik niet snel, natuurlijk wel voor rust enzo, maar dan blijf ik dit wel trainen en aangezien extra gripkracht wel handig is voor in het gewone dagelijkse leven en voor tijdens de trainingen. En ja die coc's zijn natuurlijk ook handig om te vergelijken :p
En waar kan ik die HG grippers dan het best kopen ? (Het 'probleem' is ook dat mijn ouders niet zo voor aankopen zijn die via het 'verre' buitenland komen Nederland enzo is nog wel oké)
En ik vind het ook wel handiger om meerdere kleine te hebben dan 1'grote' die kleindere zijn volgens mij ook makkelijker te vervoeren.

Oké bedankt ;) Ik zal morgen eens mailen naar Heavy Grips voor de verzend kosten :)

Zou het kunnen dat deze niet leveren aan andere landen dan Canada en de U.S.A. ?

Ik vond namelijk dit op hun website: "Sorry but we do not accept any checks or money orders outside USA & Canada. It can take up to 25 business days for a USA check to clear our Canadian bank. Please note that we may hold orders until US currency personal checks clear."

Volgens mij geldt dat alleen voor direct betalen via de bank?

Hoe kan ik hun anders betalen ?

credit card? ??? zo doe ik het altijd.

Wie van jullie heeft er een choker, en waar heb je die vandaan? Denk dat het me goed kan helpen om het laatste stukje van de 3 te masteren, ik zat laatst 4mm van close af, maar kom maar niet verder.

Duitsland zijn ze ook te koop.

@Sander: gewoon een slangklem gebruiken.

Terug
Naar boven