XXL Nutrition

Het grote Captains of Crush gripper topic

Een veel goedkopere methode is gewoon een stokje nemen met daaraan een gewicht aan een koordje en het zoveel mogelijk keer op en neer laten gaan. En natuurlijk ook het gewicht verhogen.
Reverse curls en wrist curls doen het ook nog altijd goed.

Vergeet niet dat grip uit de onderarmen komt. Zoek anders eens de anatomie van het hand en de onderarm op ;)

Een veel goedkopere methode is gewoon een stokje nemen met daaraan een gewicht aan een koordje en het zoveel mogelijk keer op en neer laten gaan. En natuurlijk ook het gewicht verhogen.
Reverse curls en wrist curls doen het ook nog altijd goed.

Vergeet niet dat grip uit de onderarmen komt. Zoek anders eens de anatomie van het hand en de onderarm op ;)

Da's polskracht olav, zal niet veel doen voor je crush/pinch/supportive grip.

Wanneer kom je trouwens nog eens langs Olympic?

wrist curls en reverse doe ik ook hoor.. maar precies wat calibre zegt ;) khebwel al timbers gedaan voor grip.. maar ik wil dit erbij hebben omdat ik neit iedere week timbers kan lopen

Toch maar beter eens de anatomie ter hande nemen. Knijp je hand eens dicht en zie welke spieren er opspannen in je onderarm. Doe daarna een extensie en een flexie en zie welke spier er weeral eens opspannen. Ik weet niet of jullie het weten maar bij bovenstaande oefeningen die ik ga is je hand gesloten. Jullie zouden gedeeltelijk gelijk hebben moest de hand open zijn ;)

Nooit oefeningen voor grip gedaan en mijn grip was beter dan die van de doorsnee gewichtheffer. Laat ons zeggen dat ik mijn pulls gemakkelijk zonder bandjes kon afwerken.

Train gewoon de onderarmen (ook nooit gedaan) en laat al die riemetjes en bandjes achterwege. Laat die gewichtheffersriem aan de kant liggen, leer zonder squatten! Doe de riemetjes weg, leer zonder te heffen!

Trouwens, waarom moet iemand gripkracht hebben? Bij mijn weten gaat dat gewoon mee met de rest van de spieren (of je doet iets helemaal fout).

Grip gaat op bepaalde niveau's echt niet meer uitzichzelf mee met de rest...

Zeker niet als je SM gericht traint.

heb #1 #2 en #3 liggen. Ben 1 weekje bezig ermee, en kan (met moeite) de #1 sluiten. Laat #2 lekker gesloten zitten totdat ik setjes kan doen met #1.

Toch maar beter eens de anatomie ter hande nemen. Knijp je hand eens dicht en zie welke spieren er opspannen in je onderarm. Doe daarna een extensie en een flexie en zie welke spier er weeral eens opspannen. Ik weet niet of jullie het weten maar bij bovenstaande oefeningen die ik ga is je hand gesloten. Jullie zouden gedeeltelijk gelijk hebben moest de hand open zijn ;)

Niet anatomisch bekeken is handkracht gewoon enorm specifiek. Dat maxiating gripppers gebruikt voor supportive grip is verre van ideaal. Overdracht van het ene naar het andere is nagenoeg nihil. De verschillende onderdelen: pinch - supportive grip - grippers - bending hebben elk nauwelijks overdracht naar elkaar, iedereen die ervaren is in de gripsport zal dat beamen.

Dat een pols extensie oefening algemene kracht voor handen creeërt is dan ook veel te kort door de bocht. Je wordt beter in die polsoefening, da's een feit. Als je een sterke algemene grip wil, moet je echter een veel wijdere basis leggen. Polskracht heeft daar zijn plaats wel in. Om echter 1 oefening voor sterkere polsen omhoog te schuiven en te zeggen dat dit DE oefening is, is het veel te specifiek.

Dit geldt trouwens ook voor iedereen hier die in de rage van grippers is meegaan en dacht dat dit DE manier was voor een sterkere grip. Sportfood heeft daar natuurlijk handig op ingespeeld. Maar grippers zijn echt niet DE manier voor een sterkere grip. Beetje spijtig dat er hier zoveel mensen zitten die met grippers trainen maar nauwelijks mensen pinchen, thick bar werk, ... doen. Grippers zijn cool om doen, ik baseer er ook 2/3 van mijn griptrainingen op, maar schat ze ook niet te hoog in.

Nooit oefeningen voor grip gedaan en mijn grip was beter dan die van de doorsnee gewichtheffer. Laat ons zeggen dat ik mijn pulls gemakkelijk zonder bandjes kon afwerken.

Als gewichtheffer wordt je supportive grip natuurlijk sterker door te gewichtheffen. Erg specifiek want het is telkens een barbell met dezelfde diameter.

Train gewoon de onderarmen (ook nooit gedaan) en laat al die riemetjes en bandjes achterwege. Laat die gewichtheffersriem aan de kant liggen, leer zonder squatten! Doe de riemetjes weg, leer zonder te heffen!

Ik train idd ook zonder riem, over gewoon onderarmen trainen heb ik mijn punt wel gemaakt denk ik.

Trouwens, waarom moet iemand gripkracht hebben? Bij mijn weten gaat dat gewoon mee met de rest van de spieren (of je doet iets helemaal fout).

Door gewoon te trainen, gaat grip versterken op supportive grip met gewone barbell maar daarbuiten nauwelijks. Is gewoon een passie geworden omdat ik ervan droom om ooit sterke handen te hebben. Vind het vet om ooit dingen met mijn handen te kunnen doen die de meeste mensen niet kunnen. Bovendien geniet ik er erg van om telkens kleine stappen naar mijn doel te kunnen nemen. Krijg er veel voldoening uit.

Crushing strength ---> vingers
Supportgrip ----> duim
pinch grip ---> duim
bending ---> pols, onderarm kracht

Je support grip zal in mijn ogen nog wel enigzins baat hebben bij hogere pinch kracht.
Maar voor de rest is het toch echt zaak je grip onderdelen specifiek te trainen.

Zoals je zelfs zegt calibre: 'de rage'
Ik vind het gewoon veel te duur voor wat het maar is. Het zou een mooie prijs zijn voor de hele set, maar als je die wil loopt het bedrag wel erg hoog op. Voor dat geld zijn er veel meer alternatieve zaken waarbij je meer baat zal hebben dan dit.

Wat die specifieke gripkracht betreft;
Ik geef je gelijk dat het steeds baren zijn met dezelfde diameter enzo. Ik weet niet of je me kent, maar als dat zo is weet je dat ik nogal redelijk zot ben. Ik deed oefeningen die geen mens wou doen, ik had de gekste schema's en in de loop der jaren heb ik zo mijn eigen manier van trainen ontwikkeld. Mijn 'geheim' zit hem in juist het tegenovergestelde te doen van wat ze me zeiden en nooit te luisteren.

Mijn conclusie:
Het kan me drie keer niets schelen wie gelijk heeft of niet. Het punt dat ik wou maken is dat deze CoC veel te duur is voor wat het maar is en dat er genoeg alternatieve manieren zijn.
En dat is het verschil tussen een beginner en een gevorderde ;)

Mijn conclusie:
Het kan me drie keer niets schelen wie gelijk heeft of niet. Het punt dat ik wou maken is dat deze CoC veel te duur is voor wat het maar is en dat er genoeg alternatieve manieren zijn.

FOUT als iemand grip wedstrijden wilt doen, ontkom je er niet aan om specifieke atributen te halen voor de onderdelen ervan. Je red het niet om met alleen een barbell dingen te trainen als de close van een CoC 3.5, een RT lift etc...Net zoals strongmen events trainen naast gym lifts.

En er zijn alternatieve voor de CoC zoals de HG grippers die een pak goedkoper zijn. Maarja das nu de CoC hype...

Jij vraagt je af waarom mensen gripkracht moeten ehbben? Omdat het soms essentieel is voor hun sport...voor hun doel.

Laatst bewerkt:
Wat die specifieke gripkracht betreft;
Ik geef je gelijk dat het steeds baren zijn met dezelfde diameter enzo. Ik weet niet of je me kent, maar als dat zo is weet je dat ik nogal redelijk zot ben. Ik deed oefeningen die geen mens wou doen, ik had de gekste schema's en in de loop der jaren heb ik zo mijn eigen manier van trainen ontwikkeld. Mijn 'geheim' zit hem in juist het tegenovergestelde te doen van wat ze me zeiden en nooit te luisteren.

Ik train bij Olympic Gent, zal wel zijn dat ik je ken.... Train er wel nog maar sinds september en heb je nog maar 1 keer zien trainen.

Mijn conclusie:

Grippers zijn idd een vrij dure hobby. Al is dat allemaal relatief natuurlijk, genoeg mensen die 450 euro per jaar neertellen in een fitness ook.

Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven... Al is het maar een vulcan gripper waar je voor 50 pounds 20 grippers in 1 hebt.

Als je all round sterke handen wil, dan is crushing idd zelf één van de dingen die je eerst mag weglaten.

het zijn zoiezo leuke gadgets :roflol:

Wie ben jij dan calibre want ik ben die periode ongeveer gestopt. Alleja, kben eigenlijk al een paar jaar gestopt met gewichtheffen maar kwam er zo nog wat trainen voor fun :) :p

Je hebt me één keer zien trainen (wrs dan nog een slechte training) en ik zou bij God niet weten wie je bent :D

Wie ben jij dan calibre want ik ben die periode ongeveer gestopt. Alleja, kben eigenlijk al een paar jaar gestopt met gewichtheffen maar kwam er zo nog wat trainen voor fun :) :p

Je hebt me één keer zien trainen (wrs dan nog een slechte training) en ik zou bij God niet weten wie je bent :D

Tja ik was toen net de nieuwe, jij had bijna gedaan met trainen toen ik begon. Naam is Bart maar daar ben je waarschijnlijk niet veel mee, kom nog eens langs en dan zal je het wel weten hé

Tja ik was toen net de nieuwe, jij had bijna gedaan met trainen toen ik begon. Naam is Bart maar daar ben je waarschijnlijk niet veel mee, kom nog eens langs en dan zal je het wel weten hé

Is 40min rijden voor mij en ik moet de club nog geld :p

Is 40min rijden voor mij en ik moet de club nog geld :p

Ah ik wist niet dat je zo ver woonde. En dat tweede wist ik ook niet ;) Jouw naam is wel al gevallen maar dat is er nooit bijgezegd, zo erg zal het dus wel niet zijn.

vandaag de CoC's binnen gekregen, super werk geleverd van Sportfood.. mijn complimenten :Thumbs:

de 1.5 heb ik al 1 x dicht gekregen.. de 2 kreeg ik 5mm niet dicht :D

haha vind ik ook kleinduimpje (A)

mijn fysio en de stagiar kregen de nr1 dicht en de 2 tot parallel :P

Terug
Naar boven