AndroidHealthClinic

Het grote Captains of Crush gripper topic

Wie van jullie heeft er een choker, en waar heb je die vandaan? Denk dat het me goed kan helpen om het laatste stukje van de 3 te masteren, ik zat laatst 4mm van close af, maar kom maar niet verder.

Ik heb er één vanuit de doe-het-zelf

Wat is een choker ? :o

Dingetje die de gripper beperkt open houdt; op parallel bijvoorbeeld om vanaf dat punt de gripper te sluiten en daarmee je 'crush'-kracht op het laatste en zwaarste stukje sterker maakt.

Ah oké, bedankt :)

@SanderG: Bedoel je dit ? [Link niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik gebruik zo eentje uit de doe-het-zelf. Koste 2-3 euro voor 2 dacht ik. Heb wel wat moeten gokken kwa grootte maar had hierbij geluk. Gripper op een werkbank samen geknepen en choker erover geschoven. Toen hem op 1cm gechoked, nu met een schroevendraaier hem al 2 keer wijder gezet.

Ik weet dat Chewie het ook heeft, maar hebben jullie het ook dat het de ene dag heel goed gaat en dat je de andere dag moeite hebt om bv de #2 te sluiten?

De ene dag pak ik de 2.5 met gemak voor meerdere singles en de andere dag krijg ik m niet dicht op 2-3 mm en voelt de 2 al heel zwaar....

@515, nee dat is een tool om het sluiten van je gripper net wat zwaarder te maken.
@calibre, zal eens voor die dingen kijken, ziet er wel handig uit.
@matthieu, dat heb ik idd ook...

Hmm sloop je je gripper dan niet? Ik dacht dat Ironmind speciale spullen had ervoor, maar ik kan het niet op de site vinden.

De knurling aan de bovenkant wordt een beetje ingedrukt, maar omdat je dat toch niet nodig hebt maakt dat niet uit.

Het enige lastige eraan is dat de veer iets breder is dan de handvaten, zodat je de klem er een beetje moeilijk op en af krijgt, maar da's geen reden om geld te verspillen aan een choke van IM.

Vandaag nagenoeg een TNS op de #3 binnen nu en een maand op film :D

kheb vraagje... ik krijg de 1 net niet gesloten ( heb pas een keer zo ding in de handen gehad) maar ik wil dus zelf een CoC aanschaffen.. en aangezien ik niet al te veel geld heb.. wil ik 1 tje kopen voor voorlopig... zal ik dan de #1 kopen ? ( ik denk dat ik hem ondertussen wel 1 x dicht krijg ) of is het beter om een stap voor de # 1 te kopen?

bedankt alvast :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
kheb vraagje... ik krijg de 1 net niet gesloten ( heb pas een keer zo ding in de handen gehad) maar ik wil dus zelf een CoC aanschaffen.. en aangezien ik niet al te veel geld heb.. wil ik 1 tje kopen voor voorlopig... zal ik dan de #1 kopen ? ( ik denk dat ik hem ondertussen wel 1 x dicht krijg ) of is het beter om een stap voor de # 1 te kopen?

bedankt alvast :thumbs:

Ervan uitgaand dat je doelstelling is om maximale gripkracht op te bouwen zou ik voor 1,5 gaan.
De 1 krijg je al dicht dus daar ga je vrij snel wat reps mee maken en boven de 4-6 reps ben je eigenlijk een heel eind uitgespeeld.
De 2 krijg je voorlopig niet dicht als je net de 1 1x dichtkrijgt, dus zou je met 1,5 nog een uitdaging hebben om te closen en daarna nog een tijdje een tijdje een uitdaging om reps te maken.;)

ik weet echter niet zeker of ik hem dichtkrijg.. maar 5 weken geleden ofzo scheelde het ongeveer 2 mm

Of je port Jules een beetje zodat hij ze aanschaft voor de Gym ;)

De 1 of de 1,5 lijkt me goed voor jouw max. De 1 own je binnen no-time.. de 1.5 is, zoals Bas al zei, iets meer een uitdaging.

dan bestel ik maandag de 1.5.. :D thnx voor de reacties ;)

btw jules is anti tegen die dingen haha

oke ik heb ze zojusit besteld.. de 1 + 1.5 + 2.. nu maar afwachten wanneer ik ze binnen heb :D

kheb voor mezelf de 1.5 voorlopig even gekocht de 1 en 2 is voor me neef.. maar die kan ik ook gewoon pakken.. denk dat ik hier voorlopig wel mee vooruit kan

Terug
Naar boven