MuscleMeat

Het grote Captains of Crush gripper topic

Een deadlift meet bij John87.. Maar dat is ver rijden voor jou denk ik..

de 125kg drukkracht op een #3 is gemeten bij een belasting op het midden van het handvat.
Op het einde van het handvat ligt dat getal veel lager, daar ligt de #4 zo rond de 200lbs.
Natuurlijk is er eigenlijk geen echte juiste #3, maar er zijn een stel gasten geweest die een stuk of 40 #3's gemeten hebben, daar het gemiddelde van gepakt, en dat als 3.0 aangehouden.
Door een simpel rekensommetje kun je dan berekenen wat een gripper die een x aantal kg's nodig heeft om te sluiten op uitkomt, een 2.9 bijvoorbeeld, of een 3.3.

Het is inderdaad zo dat een gripper seasoned (makkelijker wordt) naar mate dat ie vaker gebruikt is.
Nu heeft een Ironmind gripper daar relatief weinig last van ten opzichte van de andere merken, maar hij heeft er natuurlijk ook last van.

Ze hebben het eens getest, met een nieuwe #3, na 100 reps was er +/- 5% kracht verlies, na 200 reps nog steeds 5% kracht verlies.
Naar mate dat het verder gaat zal het toch nog wel wat afzwakken, maar niet al te veel.

Aangezien staal nu eenmaal varieert varieren dus ook de grippers.
De meeste #3's liggen tussen de 2.8 en de 3.2, er zijn maar enkele uitzonderingen die daar boven of onderuit komen.

Hou er in ieder geval rekening mee dat de eerste paar closes bij een gripper de lastigste zijn, en dat zijn nu net de closes die je met een certificering zult moeten doen......

meer info, zie gripboard.com ;)

de 125kg drukkracht op een #3 is gemeten bij een belasting op het midden van het handvat.
Op het einde van het handvat ligt dat getal veel lager, daar ligt de #4 zo rond de 200lbs.
Natuurlijk is er eigenlijk geen echte juiste #3, maar er zijn een stel gasten geweest die een stuk of 40 #3's gemeten hebben, daar het gemiddelde van gepakt, en dat als 3.0 aangehouden.
Door een simpel rekensommetje kun je dan berekenen wat een gripper die een x aantal kg's nodig heeft om te sluiten op uitkomt, een 2.9 bijvoorbeeld, of een 3.3.

Het is inderdaad zo dat een gripper seasoned (makkelijker wordt) naar mate dat ie vaker gebruikt is.
Nu heeft een Ironmind gripper daar relatief weinig last van ten opzichte van de andere merken, maar hij heeft er natuurlijk ook last van.

Ze hebben het eens getest, met een nieuwe #3, na 100 reps was er +/- 5% kracht verlies, na 200 reps nog steeds 5% kracht verlies.
Naar mate dat het verder gaat zal het toch nog wel wat afzwakken, maar niet al te veel.

Aangezien staal nu eenmaal varieert varieren dus ook de grippers.
De meeste #3's liggen tussen de 2.8 en de 3.2, er zijn maar enkele uitzonderingen die daar boven of onderuit komen.

Hou er in ieder geval rekening mee dat de eerste paar closes bij een gripper de lastigste zijn, en dat zijn nu net de closes die je met een certificering zult moeten doen......

meer info, zie gripboard.com ;)

Aah, kijk das leuke info.

Net nog ff gespeeld met weegschaaltje (tja, 'k heb geen grippers):D
M'n piek (eerste aanzet) slaat hoog uit, daarna zwakt het af en kan ik het vasthouden op bijna 80kg met links en 73kg met rechts ??? en dat terwijl ik rechts ben, heel vreemd.

Ik vind die grippers wel interessant en ga een setje halen denk ik. ;)

Hoe duwen jullie op die weegschaal met jullie duimen erop of eronder ?

Met je duim erop knijp je toch ook ? :o

Een weegschaal is geen goede vergelijking.
De ene weegschaal heeft zijn meetpunten in het midden zitten, de andere op de uiteinden.
Als je je duimen gebruikt om die weegschaal in te drukken, dan ben je meer aan het pinchen dan aan het crushen.
De duim is altijd zwakker dan de vingers, dus een mooi resultaat krijg je daar nooit mee...

Ook zijn die gewichten niet vergelijkbaar met de kracht noodzakelijk om een gripper te sluiten, zelfs die handmeters van de fysio kloppen totaal niet met grippers qua waarden.
Ze zijn alleen nuttig voor onderlingen vergelijkingen (met hetzelfde apparaat) niet voor vergelijkingen met grippers.

Mijn favoriete gripper nu is de Vulcan Gripper. Hij's wel wat duurder dan een COC, maar je hebt ook heel veel verschillende sterktes in 1.
Ik ben momenteel met lvl14 aan t stoeien, wat ongeveer overeen komt met een 3.2-3.3
lvl 13 is ongeveer een 3.1, lvl 12 ongeveer een 2.9

Een ideaal apparaat om geleidelijk aan progressie te maken.
Natuurlijk heb ik ook nog wat COC grippers, en die gebruik ik ook nog steeds. Maar aangezien de Vulcan handvaten glad zijn is het veel prettiger om met hoog volume met die gripper te trainen dan met de COC's.
Vind ik tenminste ;)

Een weegschaal is geen goede vergelijking.
De ene weegschaal heeft zijn meetpunten in het midden zitten, de andere op de uiteinden.

Klopt, maar als je het voortdurend op dezelfde weegschaal doet, wel weer.
Maar ik ben van plan om CoC te kopen, ik weet alleen nog niet welk nivo. #1,2 of misschien zelfs wel #3 ???

Ook zijn die gewichten niet vergelijkbaar met de kracht noodzakelijk om een gripper te sluiten, zelfs die handmeters van de fysio kloppen totaal niet met grippers qua waarden.
Ze zijn alleen nuttig voor onderlingen vergelijkingen (met hetzelfde apparaat) niet voor vergelijkingen met grippers.

Vroeger had je wel eens krachtspelletjes met o.a. weegschaal-knijpen. :D

Nog maals, waar kan je het beste CoC's bestellen?

Klopt, maar als je het voortdurend op dezelfde weegschaal doet, wel weer.
Maar ik ben van plan om CoC te kopen, ik weet alleen nog niet welk nivo. #1,2 of misschien zelfs wel #3 ???

Vroeger had je wel eens krachtspelletjes met o.a. weegschaal-knijpen. :D

nadeel van een weegschaal is dat je teveel verschillende plaatsen hebt om vast te pakken, en dus verschil.
Die dingen zijn bedoeld om op te gaan staan :p

Ik zou zeggen, begin met een #2, die heb je altijd nodig. Als je die eenmaal hebt en weet hoe vaak je m kunt sluiten, dan kun je de rest daarop aanpassen....

nadeel van een weegschaal is dat je teveel verschillende plaatsen hebt om vast te pakken, en dus verschil.
Die dingen zijn bedoeld om op te gaan staan :p

Haha, das waar, maar shovelwielen zijn ook niet bedoeld om mee te gooien en toch doen sommigen dat voor de fun ;):D

Ik zou zeggen, begin met een #2, die heb je altijd nodig. Als je die eenmaal hebt en weet hoe vaak je m kunt sluiten, dan kun je de rest daarop aanpassen....

Wat bedoel je met die heb je altijd nodig en hoe vaak moet je em sluiten om een stap zwaarder te gaan dan?

De 2 is een gripper die als standaard kan worden gezien voor elke crusher. Of je gebruikt de 2 de eerste weken/maanden om sterker op te worden richting 2.5/ 3 of je moet je kan de 2 niet sluiten en tis de eerste weken je doel. Bedoel niemand (naja op een elite few na) begint te reppen met de 3.

Maar als je ff wat centen over heb kan je net zo goed direct de 1 2 2.5 3 halen.
Heb je de 1 en 2 eventueel als opwarm grippers..

Terug
Naar boven