Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen Luuc
Als je de keus en het geduld hebt, bestel dan eerst alleen de #2. Als je die eenmaal hebt kun je veel makkelijker inschatten wat voor extra grippers je erbij nodig hebt.
Ik dacht eerst ook, nou, ik heb altijd sterke handen gehad, dus ik zal wel met de #3 en #4 beginnen. Ik sloot de #3 de eerste keer tot ongeveer 1cm. Op zich niet verkeerd maar totaal nutteloos om alleen met de #3 te trainen, en de #4 was al helemaal te zwaar.
Uiteindelijk de #1 en #2 erbij besteld. de #2 sloot ik meteen de eerste keer (dus toch redelijk sterke handen

), maar bleek toch ideaal om mee te trainen. De #1 heb ik nooit echt veel gebruikt, alleen in de auto om achteloos te reppen achter het stuur om mijn handen wat meer eelt te laten krijgen
Punt is, had ik eerst de #2 besteld, dan waren mijn volgende grippers de #2.5 en #3 geweest, dus 3 totaal.
Nu heb ik eerst de #3 en #4, toen de #1 en #2 en daarna de #2.5 en #3.5 besteld. Pas toen ik de #2.5 had kon ik me opwerken tot waar ik nu ben, maar wel 6 grippers later ....
Nu maakt het achteraf voor mij niet zoveel uit, ik gebruik eigenlijk al mijn grippers regelmatig nu, al is de #4 nog steeds een stapje te ver....
Dus als je geld zat hebt, koop ze allemaal, heb je dat niet (zoals de meesten denk ik), dan zou ik zeggen koop eerst de #2. Wil je er toch persé 2 tegelijkertijd kopen, doe dan de #2 en de #2.5
Daarvan is de kans het grootst dat je er het meeste plezier van zult hebben.
Als je de #1 nog niet kunt sluiten kun je toch de #2 al voor negatives gebruiken, de #2.5 kom je vanzelf.
Als je net als ik de #2 meteen sluit, kun je m mooi gebruiken om te reppen en daarna om op te warmen, de #2.5 is dan ook wel nuttig
En als je (deze mensen zijn op 1 hand te tellen over heel de wereld, jij dus niet

) zo sterk bent dat je meteen de #3 sluit, dan nog zijn de #2 en #2.5 nuttig voor opwarmen / CCS en TNS sets en reps.
Succes met de grippers!