Fitness Seller

Het grote Captains of Crush gripper topic

Haha, das waar, maar shovelwielen zijn ook niet bedoeld om mee te gooien en toch doen sommigen dat voor de fun ;):D

Wat bedoel je met die heb je altijd nodig en hoe vaak moet je em sluiten om een stap zwaarder te gaan dan?

Neem anders even de tijd om het topic (snel) door te lezen, staat heel veel info in, want er zijn heel erg veel vragen allang al gesteld en beantwoord. ;)

Misschien dat de openingspost een samenvatting kan geven van informatie, een kleine faq.

Kleine setup gemaakt:

Welke gripper moet ik kopen?
De #1 en #2 als je er gewoon een beetje mee bezig wilt zijn om je grip te versterken, als je het serieuzer neemt dan zijn de #2.5 en #3 nodig. Fanatiekelingen kunnen de #3.5 en misschien wel #4 gebruiken voor chocked closes en negatives.

links minder sterk dan rechts terwijl je toch linkshandig bent?
Door de draaiing van de veer (al zijn er mensen die zeggen dat het ergens anders aan ligt.)

technieken?
- table no set (tns= zonder aanraken met andere hand),
- credit card set (ccs= met behulp van andere hand zetten tot de handvaten op creditcard-wijdte van elkaar zijn en dan dichtknijpen),
- parallel set (met andere hand zetten of met choke).
- negatives: de gripper met 1 hand vasthouden, tussen de benen/met andere hand sluiten en met die éne hand rustig open laten gaan, deze gripper moet veel sterker zijn de de gripper die je kan sluiten om effectief te zijn.

grippers - deadliften
Omdat grippers een andere manier van grip trainen is dan bijvoorbeeld een stang vasthouden om te deadliften, zullen deze elkaar weinig ondersteunen, je grip zal van beiden beter worden.

seasoning
Het 'seasonen' van grippers (minder sterk worden van de veer, makkelijker te sluiten)
Ironmind grippers hebben daar relatief weinig last van ten opzichte van de andere merken, maar hij heeft er natuurlijk ook last van.

Ze hebben het eens getest, met een nieuwe #3, na 100 reps was er +/- 5% kracht verlies, na 200 reps nog steeds 5% kracht verlies.
Naar mate dat het verder gaat zal het toch nog wel wat afzwakken, maar niet al te veel.

Verschil tussen sterktes van grippers
de 125kg drukkracht op een #3 is gemeten bij een belasting op het midden van het handvat.
Op het einde van het handvat ligt dat getal veel lager, daar ligt de #4 zo rond de 200lbs.
Natuurlijk is er eigenlijk geen echte juiste #3, maar er zijn een stel gasten geweest die een stuk of 40 #3's gemeten hebben, daar het gemiddelde van gepakt, en dat als 3.0 aangehouden.
Door een simpel rekensommetje kun je dan berekenen wat een gripper die een x aantal kg's nodig heeft om te sluiten op uitkomt, een 2.9 bijvoorbeeld, of een 3.3.
Aangezien staal nu eenmaal varieert varieren dus ook de grippers.
De meeste #3's liggen tussen de 2.8 en de 3.2, er zijn maar enkele uitzonderingen die daar boven of onderuit komen.

Certificering
Hou er in ieder geval rekening mee dat de eerste paar closes bij een gripper de lastigste zijn, en dat zijn nu net de closes die je met een certificering zult moeten doen......
Reken er op dat je de #3.5 CCS moet kunnen sluiten voordat je een certificering op de #3 kunt halen (met uitzondering van heel veel mazzel), dit omdat de 2008's zwaarder zijn, plus het onderlinge verschil, zou het zomaar kunnen dat je een 3.2 of 3.3 CCS moet sluiten tijdens je certificering.

De certificering zelf gaat als volgt; Ironmind stuurt een nieuwe gripper die uit z'n verpakking wordt gehaald als er een getuige bij is (moet aangewezen zijn door IM), de techniek is CCS.

365lbs?!
Verkijk je niet op de getallen die allemaal nodig zijn om zogenaamd de gripper te sluiten, toegewijd ermee bezig zijn en je komt er wel.

meer info, zie gripboard.com

(Ik heb gewoon quotes van mensen genomen, hopelijk schaad ik niemands copyrights of iets dergelijks. ;) )
Mocht er wat missen meld het, ik denk dat dit de mensen een leuk eindje op weg helpt.

Thnx Luuc!

Van het weekend 1 en 2 maar eens bestellen.

Ik zou ook een grippertje kopen die je heel makkelijk kunt sluiten om op te warmen. de trainer, of desnoods zo'n plastic ding van intersport ofzo

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen Luuc :D

Als je de keus en het geduld hebt, bestel dan eerst alleen de #2. Als je die eenmaal hebt kun je veel makkelijker inschatten wat voor extra grippers je erbij nodig hebt.

Ik dacht eerst ook, nou, ik heb altijd sterke handen gehad, dus ik zal wel met de #3 en #4 beginnen. Ik sloot de #3 de eerste keer tot ongeveer 1cm. Op zich niet verkeerd maar totaal nutteloos om alleen met de #3 te trainen, en de #4 was al helemaal te zwaar.

Uiteindelijk de #1 en #2 erbij besteld. de #2 sloot ik meteen de eerste keer (dus toch redelijk sterke handen ;)), maar bleek toch ideaal om mee te trainen. De #1 heb ik nooit echt veel gebruikt, alleen in de auto om achteloos te reppen achter het stuur om mijn handen wat meer eelt te laten krijgen ;)

Punt is, had ik eerst de #2 besteld, dan waren mijn volgende grippers de #2.5 en #3 geweest, dus 3 totaal.
Nu heb ik eerst de #3 en #4, toen de #1 en #2 en daarna de #2.5 en #3.5 besteld. Pas toen ik de #2.5 had kon ik me opwerken tot waar ik nu ben, maar wel 6 grippers later ....

Nu maakt het achteraf voor mij niet zoveel uit, ik gebruik eigenlijk al mijn grippers regelmatig nu, al is de #4 nog steeds een stapje te ver....

Dus als je geld zat hebt, koop ze allemaal, heb je dat niet (zoals de meesten denk ik), dan zou ik zeggen koop eerst de #2. Wil je er toch persé 2 tegelijkertijd kopen, doe dan de #2 en de #2.5
Daarvan is de kans het grootst dat je er het meeste plezier van zult hebben.

Als je de #1 nog niet kunt sluiten kun je toch de #2 al voor negatives gebruiken, de #2.5 kom je vanzelf.

Als je net als ik de #2 meteen sluit, kun je m mooi gebruiken om te reppen en daarna om op te warmen, de #2.5 is dan ook wel nuttig ;)

En als je (deze mensen zijn op 1 hand te tellen over heel de wereld, jij dus niet :D) zo sterk bent dat je meteen de #3 sluit, dan nog zijn de #2 en #2.5 nuttig voor opwarmen / CCS en TNS sets en reps.

Succes met de grippers! ;)

Morgen ff een poging doen met me nieuwe #3 direct vanuit de verpakking...:D

ofcourse!

Nog spierpijn in me onderarmen(crush werk+tuin werk+zware deads= spierpijn :P) doe het morgen :)

Meteen CCS proberen? Gezien de manier waarop je met jou 3 en je elite speelt, zou het al een monster coc 3 moeten zijn om die niet MMS te sluiten.

ja probeer hem meteen ccs

te ****ing easy is gelukt ccs ..staat op film upload hem maandag avond!

kon idd niet wachten

heb je hem nu al gedaan?

ja kon dus niet wachten

Terug
Naar boven