Fitness Seller

Het grote Captains of Crush gripper topic

Haha tnx!

@hummer en Azrael: Een jaar geleden kon ik 2 reps op nr.1 ;)

Aha er is hoop! Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er ongeveer 8 trainingsessies op heb zitten maximaal. Ze liggen vooral te stoffen maar omdat ik alles naar een hoger niveau wil brengen ga ik vanaf nu ook elke week die dingen oefenen.

Haha tnx!

@hummer en Azrael: Een jaar geleden kon ik 2 reps op nr.1 ;)
Misschien dat ik dan net voor mijn pensioen kan stoppen met me te schamen, en een fatsoenlijk bericht kan plaatsen hier... ;)

Bedankt voor het "hart onder de riem" :cool:

Gelukkig doen m'n pezen al geen pijn meer na het oefenen met de grippers.
Het herstel ging heel langzaam in het begin... :o

Rechts rep out op de #3 11x
Links rep out op de #2 20x
Rechts rep out op de #2 50x
(rep outs op de 2 waren speciaal voor matthieu ;) )

Rechts rep out op de #3 11x
Links rep out op de #2 20x
Rechts rep out op de #2 50x
(rep outs op de 2 waren speciaal voor matthieu ;) )
Damn! :eek:

Ik heb eens een vriendin gehad die er van hield om hard in d'r tepels geknepen te worden. :p
Ze vond dat ik dat iets te hard deed de eerste keer, dat het wel iets minder mocht... :p
Stel je voor dat jij er eens flink in had genepen! :D

Het is dat ik te veel een Gentleman ben, anders gaf ik je haar nummer. :rolleyes:

Dat nr mag je altijd nog geven hoor ;) alleen zal mijn vriendin er wat minder blij mee zijn ;)

Dat nr mag je altijd nog geven hoor ;) alleen zal mijn vriendin er wat minder blij mee zijn ;)
:D
Laten we maar ons verstand gebruiken, voor zover dat mogelijk is... ;)

Ze is inmiddels weer al verwikkeld in een nieuwe relatie,
Hij is waardeloos in bed heeft ze me verteld, maar misschien knijpt hij "net hard genoeg"... :rolleyes:

Zal ik 'm mijn Nr.1 kado doen, als ik aan de Nr.2 toe ben..? :D

Effe stoke! :o

Damn! :eek:

Ik heb eens een vriendin gehad die er van hield om hard in d'r tepels geknepen te worden. :p
Ze vond dat ik dat iets te hard deed de eerste keer, dat het wel iets minder mocht... :p
Stel je voor dat jij er eens flink in had genepen! :D

Het is dat ik te veel een Gentleman ben, anders gaf ik je haar nummer. :rolleyes:

Waarom dacht jij dat ik die grippers oefende dan? Doe ik alleen maar om zo hard mogelijk een meid te kunnen pijnigen :D

Waarom dacht jij dat ik die grippers oefende dan? Doe ik alleen maar om zo hard mogelijk een meid te kunnen pijnigen :D
Ik weet niet zeker of dat nou de ultieme reden is om wat dan ook te trainen... ???
Maar geloof me, hoe `weird` je ook bent, er is altijd wel een mokkel dat daar nou juist op zat vte wachten! ;)

Ik weet niet zeker of dat nou de ultieme reden is om wat dan ook te trainen... ???
Maar geloof me, hoe `weird` je ook bent, er is altijd wel een mokkel dat daar nou juist op zat vte wachten! ;)

Jawel, heb er pas nog eentje gehad die het verre van vervelend vond :D

(dat ik daarvoor train is uiteraard een grapje....maar dat snappen jullie zelf ook nog wel....84 kilo knijpkracht in je rug lijkt me nu niet echt prettig hehe)

:D
Laten we maar ons verstand gebruiken, voor zover dat mogelijk is... ;)

Ze is inmiddels weer al verwikkeld in een nieuwe relatie,
Hij is waardeloos in bed heeft ze me verteld, maar misschien knijpt hij "net hard genoeg"... :rolleyes:

Zal ik 'm mijn Nr.1 kado doen, als ik aan de Nr.2 toe ben..? :D

Effe stoke! :o
Bén jij niet al aan de #2 toe?? Met 18 reps op de #1? Desnoods voor negatives/forced closes en dergelijke :)

Bén jij niet al aan de #2 toe?? Met 18 reps op de #1? Desnoods voor negatives/forced closes en dergelijke :)
Ja ik ga hem bestellen deze week denk ik.
Maar wel samen met een emmertje whey, dan betaal ik geen verzendkosten éh! :D

Ik kon de #2 sluiten met 10 reps op de #1 dus dat gaat wel goedkomen :)

Het scheelt nu een halve cm op de 2 bij mij met links. Gaat de goede kant op. Denk dat ik zaterdag eens serieus wat setjes ga doen.

Het scheelt nu een halve cm op de 2 bij mij met links. Gaat de goede kant op. Denk dat ik zaterdag eens serieus wat setjes ga doen.
Maar het zijn (in mijn geval althans...) de laatste paar mm's die de grootste moeite kosten... :o
In den beginne :D deed ik te veel en te vaak met de grippers heb ik nu geleerd.
Twee tot drie keer per week een paar warming up setjes, en een paar zware (korte) setjes is the way to go volgens mij. ;)
Suc6 met die Nr.2 :cool:

Maar het zijn (in mijn geval althans...) de laatste paar mm's die de grootste moeite kosten... :o
In den beginne :D deed ik te veel en te vaak met de grippers heb ik nu geleerd.
Twee tot drie keer per week een paar warming up setjes, en een paar zware (korte) setjes is the way to go volgens mij. ;)
Suc6 met die Nr.2 :cool:

Nogal logisch he.........'t Is een veer. De spanning wordt dus steeds groter naarmate de veer sluit.

Het is een vis!

Zit er ook aan te denken om met die grippers te beginnen, weet alleen niet welke ik moet nemen. Ik train een jaar, heb wel sterke grip, nooit geen straps o.i.d. nodig gehad. zal ik gewoon No1 bestellen?

Zit er ook aan te denken om met die grippers te beginnen, weet alleen niet welke ik moet nemen. Ik train een jaar, heb wel sterke grip, nooit geen straps o.i.d. nodig gehad. zal ik gewoon No1 bestellen?
Ik weet niet of het een indicatie is, maar ik krijg na een herhaling of 8 deadlift met 100 kg met een dubbele bovenhandse greep moeite om de halter vast te houden.:o
Dus niet zoals gebruikelijk met de handen de stang "om en om" beetpakken, maar net als bij een reverse curl.
Wanneer ik squats doe met twee dumbbells van 50kg idem dito...:o
Ik heb nu alle grippers tot de Nr.1 en heb net de Nr.2 besteld.
Ik weet nu al dat die Nr.2 me enorm veel moeite, pijn, zweet, en frustratie gaat bezorgen voor ik 'm een keer kan sluiten! :(
Ik heb de lichtere ook gekocht omdat ik daarmee "opwarm" voor de echt zware sets (relatief zwaar dan éh... :o )
Ik had/heb best moeite met het herstellen van een grip training, of dat nou alleen met grippers is of dat ik er ook wrist rollers, wrist curls, en voorhamer oefeningen bij doe.
Het zijn vooral de grippers die het herstel langdurig maken als ik zware sets heb gedaan.
Vooral links, omdat ik dan een beetje "tegen de veer in" moet werken.
Mijn advies is om de "Guide" te laten voor wat ie is, en een "sport" of een "trainer" bij de Nr.1 te kopen.
Het is altijd een gok welke de beste keus is voor je.
Als de Nr.1 heel zwaar aanvoelt, en je hem dus niet of nauwelijks kan sluiten, dan zou ik de "sport" er bij nemen.
Als je op een gegeven moment toe bent aan de Nr.2 is de "trainer" een mooie warming up denk ik...
M'n broer en één collega van me konden de Nr.1 één keer sluiten ongetraind, maar ze dachten zelf ook niet dat een setje er in zou zitten.
Ik kon de eerste keer dat ik de Nr.1 in mijn handen had 'm 8x sluiten met rechts, links weet ik niet meer...
Na die eerste keer was het allemaal veel moeilijker, en lukte die 8x me de volgende keren niet meer...
(Ik heb dat ook met bankdrukken bijvoorbeeld, als ik een half jaar niet train, druk ik zo 1x120 kg, en daarna duurt het weken voor ik weer dat niveau heb.
Dat heeft met een minder goed herstellen te maken i.v.m. leeftijd misschien...
Als je in de twintig bent lach je hier waarschijnlijk om, maar toch...)
Wij doen allemaal redelijk zwaar werk (bootmannen in de haven) dus misschien is dat een indicatie.
Doe anders net als ik deed, koop de eerste 4 grippers, en zie dan maar verder! :D

Moet je mij nou bezig zien... :(
Een paar weken geleden was ik nog allemaal (stomme?) vragen aan het stellen over grip training, en nu loop ik advies te geven! :D
Duuh! ;)
Overigens met de beste intenties hoor! ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven