Zit er ook aan te denken om met die grippers te beginnen, weet alleen niet welke ik moet nemen. Ik train een jaar, heb wel sterke grip, nooit geen straps o.i.d. nodig gehad. zal ik gewoon No1 bestellen?
Ik weet niet of het een indicatie is, maar ik krijg na een herhaling of 8 deadlift met 100 kg met een dubbele bovenhandse greep moeite om de halter vast te houden.

Dus niet zoals gebruikelijk met de handen de stang "om en om" beetpakken, maar net als bij een reverse curl.
Wanneer ik squats doe met twee dumbbells van 50kg idem dito...

Ik heb nu alle grippers tot de Nr.1 en heb net de Nr.2 besteld.
Ik weet nu al dat die Nr.2 me enorm veel moeite, pijn, zweet, en frustratie gaat bezorgen voor ik 'm een keer kan sluiten!

Ik heb de lichtere ook gekocht omdat ik daarmee "opwarm" voor de echt zware sets (relatief zwaar dan éh...

)
Ik had/heb best moeite met het herstellen van een grip training, of dat nou alleen met grippers is of dat ik er ook wrist rollers, wrist curls, en voorhamer oefeningen bij doe.
Het zijn vooral de grippers die het herstel langdurig maken als ik zware sets heb gedaan.
Vooral links, omdat ik dan een beetje "tegen de veer in" moet werken.
Mijn advies is om de "Guide" te laten voor wat ie is, en een "sport" of een "trainer" bij de Nr.1 te kopen.
Het is altijd een gok welke de beste keus is voor je.
Als de Nr.1 heel zwaar aanvoelt, en je hem dus niet of nauwelijks kan sluiten, dan zou ik de "sport" er bij nemen.
Als je op een gegeven moment toe bent aan de Nr.2 is de "trainer" een mooie warming up denk ik...
M'n broer en één collega van me konden de Nr.1 één keer sluiten ongetraind, maar ze dachten zelf ook niet dat een setje er in zou zitten.
Ik kon de eerste keer dat ik de Nr.1 in mijn handen had 'm 8x sluiten met rechts, links weet ik niet meer...
Na die eerste keer was het allemaal veel moeilijker, en lukte die 8x me de volgende keren niet meer...
(Ik heb dat ook met bankdrukken bijvoorbeeld, als ik een half jaar niet train, druk ik zo 1x120 kg, en daarna duurt het weken voor ik weer dat niveau heb.
Dat heeft met een minder goed herstellen te maken i.v.m. leeftijd misschien...
Als je in de twintig bent lach je hier waarschijnlijk om, maar toch...)
Wij doen allemaal redelijk zwaar werk (bootmannen in de haven) dus misschien is dat een indicatie.
Doe anders net als ik deed, koop de eerste 4 grippers, en zie dan maar verder!
Moet je mij nou bezig zien...
Een paar weken geleden was ik nog allemaal (stomme?) vragen aan het stellen over grip training, en nu loop ik advies te geven!
Duuh!
Overigens met de beste intenties hoor!