Captains Of Crush
Beste gripfanaten,
Naar aanleiding van dit topic werd ik toch wel erg nieuwsgierig en heb ik me ook een Captain of Crush van IRONMIND besteld bij SPORTFOOD.
Donderdag besteld, betaald via iDEAL en vrijdag al in de "bus".
Goede service van SPORTFOOD!
Ik wist niet precies met welke gripper ik het beste kon beginnen, en ben vrij "voorzichtig" ingestapt met een zg. COC nr. 1. Op de site van SPORTFOOD valt hierover het volgende te lezen:
Ok, nu wordt het serieus. De volgende COC gripper is voor atleten die al specifiek wat aan grip training hebben gedaan. Deze gripper heet No.1. Knijpkracht-64kg Let op: de meeste mensen die 'gewoon' met gewichten trainen krijgen deze niet de eerste keer dichtgeknepen
Ik hoop niet dat het "opschepperig" overkomt maar ik kreeg deze gripper zowel rechts als links 12x achter elkaar volledig gesloten...nu kreeg ik van mijn gymbuddie te horen dat ik wat te "bescheiden" ben geweest - en als *Nederlands kampioen bankdrukken bij de masters in de 125kg + klasse - niet val onder de categorie mensen die 'gewoon' met gewichten trainen.
Wellicht heeft hij gelijk...tenslotte ben ik inderdaad geen kleine jongen met 1.85m lichaamslengte en zo'n 140kg lichaamsgewicht...(wellicht ten overvloedde, maar die 140kg massa is helaas niet helemaal vetvrij).
Volgende week bestel ik maar gelijk de nr. 2 en gebruik dan de nr. 1 als warming up. Ga er natuurlijk voor om ook uiteindelijk de nr. 3 gesloten te krijgen, lijkt me een leuke uitdaging.
Keep on crushing!
Huggybear.
1 RM Bech 202,5 kg. * Ik moet overigens eerlijk toegeven dat ik heel veel geluk heb gehad bij het NK bankdrukken...er was in mijn gewichts- en leeftijdsklasse verder geen tegenstand, en dan ben je al snel kampioen...