XXL Nutrition

Het grote Captains of Crush gripper topic

• Topic Starter Topic Starter
Die 'puntjes' zijn gewone kartels zoals die op elke stang zitten.
Bij een gripper knijp je er alleen heel hard in, maar zonder die 'puntjes' zou je totaal geen houvast hebben.

Misschien een tip om even naar je techniek te kijken want de grippers mogen niet schuiven in je handen waardoor je extra wrijving kunt krijgen.
Probeer de training met de grippers ook kort te houden. Geen lange herhalingen en vele setjes maken. Het gaat om kort en krachtig trainen om je gripkracht te verhogen.

Succes ermee!

de #2 heb ik inmiddels al een paar keer gesloten, nu nog reps :D

vandaag binnen gekregen 2 en 3 heb me vergist in de weerstand
maar het gaat me lukken hoe dan ook

ps en bedankt voor het t shirt

Ik heb de #1 en #2 nu enkele dagen in bezit. Ik kan ze allebei dicht krijgen. Vandaag ben ik eens bezig geweest met setjes maken.
Maar ik heb van 2 vingers het vel van mijn vingers geknepen. Wat hebben die handvaten scherpe puntjes zeg! :mad::mad::mad:

Sissie!!! :D

j/k ;)
Nee hoor, had ik ook last van, maar na een week voel ik het niet meer.

Ik heb de #1 en #2 nu enkele dagen in bezit. Ik kan ze allebei dicht krijgen. Vandaag ben ik eens bezig geweest met setjes maken.
Maar ik heb van 2 vingers het vel van mijn vingers geknepen. Wat hebben die handvaten scherpe puntjes zeg! :mad::mad::mad:

Nu is dat idd nog pijnlijk, als je wat langer bezig bent kunnen ze niet scherp genoeg zijn. Ga ze dus niet lopen vijlen, daar krijg je spijt van!

Je kunt eventueel de knurling met magnesium vullen, dan zul je er minder last van hebben. Sowieso worden ze vanzelf botter.

Ben inmiddels zo verslaafd aan die dingen en wil er serieus mee aan de gang gaan. Dus heb mijn kerstbonus voor dit jaar opgemaakt en gelijk de rest van de set gekocht. Niet dat ik ooit die #3,5 en #4 dicht zal knijpen maar is altijd leuk om in huis te hebben :D

Zo ik weet niet wat er met mijn linker onderarm aan de hand is, maar die doet vreselijk pijn als ik #1 dicht knijp en loslaat. Echt zo'n stekende pijn in mn ellepijp (pink,pols,ellepijp). Met rechts nergens last van. Heb de grippers nog maar 3x gebruikt, vorige week zondag voor het laatst ??? WTF is dat?

Ben inmiddels zo verslaafd aan die dingen en wil er serieus mee aan de gang gaan. Dus heb mijn kerstbonus voor dit jaar opgemaakt en gelijk de rest van de set gekocht. Niet dat ik ooit die #3,5 en #4 dicht zal knijpen maar is altijd leuk om in huis te hebben :D

:D

Vreselijk he?! Ik loop ook de hele dag met zo'n ding in mijn hand.
Op de sportschool heb ik er ook elke keer een stevige bij en vraag een beetje nonchalant of mensen No.3 of 4 even voor me samen willen knijpen.
Die gezichten! Hebben ze net 150 kg gebankdrukt, krijgen ze zo ''simpel'', klein knijpertje niet dicht. De meesten zijn te verbaasd dat ze hem niet dichtkrijgen dat ze gelukkig vergeten aan mij te vragen of ik het even voor wil doen.
Kom zelf nog niet verder dan No.1 namelijk!:o

Zo ik weet niet wat er met mijn linker onderarm aan de hand is, maar die doet vreselijk pijn als ik #1 dicht knijp en loslaat. Echt zo'n stekende pijn in mn ellepijp (pink,pols,ellepijp). Met rechts nergens last van. Heb de grippers nog maar 3x gebruikt, vorige week zondag voor het laatst ??? WTF is dat?

Klinkt toch alsof je iets geforceerd of overbelast hebt M@rsel.
Warm je elke keer wel goed op voordat je vol gaat? Wordt nog weleens vergeten bij grippers omdat het niet als een 'serieuze' training wordt gezien terwijl je toch het maximale vergt van je spieren, pezen en gewrichten.

Laat het even een paar dagen rusten, warm dan goed op en probeer voorzichtig weer te knijpen. Niet gelijk de No.1, maar eerst in een stuk schuim of i.d. om te kijken of knijpen met weerstand nog steeds pijn doet.

Succes.

Op de sportschool heb ik er ook elke keer een stevige bij en vraag een beetje nonchalant of mensen No.3 of 4 even voor me samen willen knijpen.
Die gezichten! Hebben ze net 150 kg gebankdrukt, krijgen ze zo ''simpel'', klein knijpertje niet dicht.

Hahaha. humor!

Vanmiddag probeerde ik het juist na een UB training en heb nog even 'opgewarmd' met 2x5 sportwinkelgrippertje. Ik laat ze weer even liggen tot zondag, dan probeer ik het voorzichtig na een paar sets farmers en andere opwarm oefeningen.

Die gezichten! Hebben ze net 150 kg gebankdrukt, krijgen ze zo ''simpel'', klein knijpertje niet dicht. De meesten zijn te verbaasd dat ze hem niet dichtkrijgen dat ze gelukkig vergeten aan mij te vragen of ik het even voor wil doen.
Kom zelf nog niet verder dan No.1 namelijk!:o
:roflol:

Die gezichten! Hebben ze net 150 kg gebankdrukt, krijgen ze zo ''simpel'', klein knijpertje niet dicht.

Hahaha. humor!
Een ideetje: met de trainer knijp je even 15 reps weg en vervolgens (grote wisseltruc nodig) stop je ze een No.4 in de handen :D

Heb net een leuke gripper gevonden, David Horne heeft z'n nieuwe uitvinding af:

Vulcan Hand Gripper

Waarschijnlijk binnenkort maar eens bestellen ;)

wel handig als je gewone grippers te duur vindt :)

ik merk trouwens al een beetje dat mn handen gespierder worden :) tussen mn pink en ringvinger begint een een spierballetje te verschijnen, en de spier tussen mn wijsvinger en middelvinger is een stuk voller geworden

ik heb trouwens een hyve gemaakt voor de liefhebbers ;)

Laatst bewerkt:
wel handig als je gewone grippers te duur vindt :)

ik merk trouwens al een beetje dat mn handen gespierder worden :) tussen mn pink en ringvinger begint een een spierballetje te verschijnen, en de spier tussen mn wijsvinger en middelvinger is een stuk voller geworden

same, vooral de spier onderaan men duim is precies een kippebil :D

Cool die hyve.. nu nog wat meer leden. Heb er alvast een poll opgezet. Ben zelf al jaren bekend met de CoC grippers, nr. 1 heeft jaren in de kast gelegen, ben pas sinds kort weer serieus aan het trainen. Heb inmiddels de Sport, Trainer, 1, de hand gripper helper (erg handig), de EGG (handig voor op kantoor) en de Expand-your-hand bands.

Heb net een leuke gripper gevonden, David Horne heeft z'n nieuwe uitvinding af:

Vulcan Hand Gripper

Waarschijnlijk binnenkort maar eens bestellen ;)
Is toch bijna hetzelfde als de Ivanko gripper of niet? Die kan je ook met veren verstellen in weerstand.

vulcan%20gripper.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven