AndroidHealthClinic

Het Vakantietopic

  • Topic starter Vonk
  • Startdatum
  • Reacties 777
  • Weergaven 36K
  • Volgers 63

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Haha inderdaad, al willen ze nog weleens een woordje Duits spreken. Ik vind Italianen hetzelfde als Spanjaarden :roflol: (zal echt aan mij liggen, I know)

Dat geldt denk ik voor het gros van de zuid-Europeanen....
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Klopt helemaal, of ze verdommen het gewoon.
Ik doe veel zaken in Italië en zodoende Italiaans geleerd en dat wordt wel gewaardeerd door die chauvinisten.

Je bedoelt; sciovinista
 
Dat geldt denk ik voor het gros van de zuid-Europeanen....

Het komt denk ik ook door de taal zelf. Portugees vind ik een prachtige taal en daardoor vind ik de mensen bij voorbaat al veel sympathieker.. Gek wel, want ben er nog nooit geweest :roflol:
 
Vooruit meervoud inderdaad :p
 
Haha inderdaad, al willen ze nog weleens een woordje Duits spreken. Ik vind Italianen hetzelfde als Spanjaarden :roflol: (zal echt aan mij liggen, I know)

Italianen hebben inderdaad wel een enorm temperament.........bij elke discussie vraag je je af wanneer er gemept gaat worden........
 
Italianen hebben inderdaad wel een enorm temperament.........bij elke discussie vraag je je af wanneer er gemept gaat worden........

Die praten echt letterlijk met hun armen waardoor het er al snel wild uitziet.... geloof me, je gaat vanzelf meedoen. :evil2:

Maar zo heeft ieder volkje wel wat hoor... ik doe bijvoorbeeld liever zaken met Italianen dan met Belgen.
 
Het gaat om deze Ruud: Pelagos Suites Hotel in Kos-Stad | dé VakantieDiscounter Niet echt goedkoop o.i.d., maar betaalbaar en de reviews zijn uitstekend. Het ging ons met name om de fijne gerenoveerde suites (familiesuite gekozen), waarbij het je gewoon niets ontbreekt aan luxe. In Griekenland is het vaak behelpen in de 3 sterren en lager accommodaties :roflol: Vorig jaar een cheap ass last minute gedaan, maar dat was wel echt het toppunt qua ruimte (geen) en qua douche (ook geen, nee natuurlijk wel een douche, maar te smal voor een BBer van 100+kg).

Holy shit...voor de gein effe uitgerekend wat het kost als ik met mijn vrouw en jongste dochter ga...Ben ik €1700 per persoon kwijt! :eek: :janken:

Met nadruk op grijs, grauw, wind, regen.. :mad: Nederland is echt een antiweer land geworden :( Als seizoensmens vind ik dat soms best wel kut..

Ja, ik krijg hier ook steeds meer last van. Als ik de gelegenheid krijg, ben ik weg uit dit land...

Gelukkig zijn ze net als alle Spanjaarden ongeveer 1.62 :roflol:

Hou je altijd zo'n rekening met je meissie?? :D
 
Holy shit...voor de gein effe uitgerekend wat het kost als ik met mijn vrouw en jongste dochter ga...Ben ik €1700 per persoon kwijt! :eek: :janken:

Ja, ik krijg hier ook steeds meer last van. Als ik de gelegenheid krijg, ben ik weg uit dit land...

Hou je altijd zo'n rekening met je meissie?? :D

Ja het is zoals gezegd niet echt goedkoop, maar je krijgt er wel een hoop voor terug als het goed is. Een van onze kantoren zit op Eindhoven Airport, dat betekent sowieso al geen 100,00 of meer kwijt aan parkeren op Schiphol. Allemaal zaken die we afwegen bij het boeken.

:roflol: Dan kan HillR ook af en toe eens een beuk uitdelen ;)
 
Ja het is zoals gezegd niet echt goedkoop, maar je krijgt er wel een hoop voor terug als het goed is. Een van onze kantoren zit op Eindhoven Airport, dat betekent sowieso al geen 100,00 of meer kwijt aan parkeren op Schiphol. Allemaal zaken die we afwegen bij het boeken.

:roflol: Dan kan HillR ook af en toe eens een beuk uitdelen ;)

Ja en dan maak ik toch al snel de afweging om naar iets goedkopers in Turkije te vliegen...Zoals jij al eerder zei; Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik heb dat geld er dan niet voor over. Kan ik aan veel andere dingen besteden ;)

Wel lief dat je haar ook de gelegenheid geeft om zo af en toe eens los te gaan :punch: :hahaha:
 
Ja en dan maak ik toch al snel de afweging om naar iets goedkopers in Turkije te vliegen...Zoals jij al eerder zei; Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik heb dat geld er dan niet voor over. Kan ik aan veel andere dingen besteden ;)

Wel lief dat je haar ook de gelegenheid geeft om zo af en toe eens los te gaan :punch: :hahaha:

Snap ik, zeker met kinderen.. Al snap ik dat sowieso niet, wie neemt er nou kinderen? :dunno:

Als wij niet all inclusive boeken, wat we normaal ook doen, dan geven we op vakantie zelf zo 2500-3000 uit aan eten en drinken :roflol: Dus in the end maakt het allemaal ook niet meer uit, zolang je maar geniet :engel:
 
Snap ik, zeker met kinderen.. Al snap ik dat sowieso niet, wie neemt er nou kinderen? :dunno:

Als wij niet all inclusive boeken, wat we normaal ook doen, dan geven we op vakantie zelf zo 2500-3000 uit aan eten en drinken :roflol: Dus in the end maakt het allemaal ook niet meer uit, zolang je maar geniet :engel:

Dat eerste heb ik me ook wel eens afgevraagd! Je krijgt er zo veel voor terug zeggen ze dan...Nou, het kost me tot nu toe alleen maar geld :roflol:

2500-3000 aan eten en drinken? Godver hahaha, dat is in ieder geval genieten :klink::eating:
 
Dat eerste heb ik me ook wel eens afgevraagd! Je krijgt er zo veel voor terug zeggen ze dan...Nou, het kost me tot nu toe alleen maar geld :roflol:

2500-3000 aan eten en drinken? Godver hahaha, dat is in ieder geval genieten :klink::eating:

Uit zelfbescherming reken ik het naderhand maar niet eens meer uit wat het ons gekost heeft :o
 
Uit zelfbescherming reken ik het naderhand maar niet eens meer uit wat het ons gekost heeft :o

Ik ben ook met mijn gezin een aantal keer naar Italië geweest op een camping in een sta-caravan, aan het Gardameer. Heel fijn qua vrijheid, prachtige omgeving en heerlijk voor de kids. Maar het idee dat ik voor dat geld ook all-inclusive naar een andere bestemming kan, doet mij besluiten om niet meer zelf naar zo'n camping te rijden. Dat is totaal niet in verhouding voor mij...
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik denk dat het door het weer komt, tegenwoordig hebben we in de lage landen 9 maanden herfst, 1 maand lente en twee maanden die door moeten gaan voor zomer. Dus naast het festival topic is het ook de hoogste tijd voor een vakantietopic!

HillR en ik hebben inmiddels onze zomervakantie weer geboekt. Dit topic is dan ook een beetje bedoeld voor tips & tricks bij het boeken of voor op de vakantiebestemming zelf; bezienswaardigheden en/of do's en don'ts!

Omdat wij fan zijn van Grieks eten, de ontzettend zachtaardige, vriendelijke en oprecht hartelijke mensen (over het gros genomen) in Griekenland, gaan we weer naar een Grieks eiland. We hebben lang gekeken voor Ibiza, maar aangezien we dit keer een keer veel luxe wensen en vooral niet teveel moeten (zoals elke avond een restaurantje zoeken etc.).. Kwamen we toch weer bij een Grieks eiland uit. Al bij al zijn we voor hetgeen we willen in Ibiza zo'n 5-6.000,00 euro kwijt, wat het ons niet waard is. En ik hou mezelf graag voor dat al die dikke feesten daar zwaar over hyped en sowieso overpriced zullen zijn.

We zijn al regelmatig naar Kreta geweest, ik zelf ook naar Corfu en Lesbos. Echter Kos ben ik nooit langer dan 1 dag geweest en we hebben daar een mooi paradijsje gevonden; Pelagos Suites Hotel in Kos island Greece | Pelagos Hotel Kos

We willen wel graag een Jeepsafari doen, maar op internet vind ik zelf niet echt een aanbieder die goed aansluit bij de wensen; inclusief BBQ of zo aan het einde van de tour. En gewoon zelf rijden in open Jeeps en niet in een dichte Jeep rondgereden worden (dat is toch geen safari, das gewoon een taxirit zonder eindbestemming).

Dus als iemand nog tips heeft voor een leuke Jeepsafari? Of andere dingen die leuk zijn om te doen op Kos? Uitgaan zal niet heel veel soeps zijn gok ik, maar ook daar laten we ons graag verassen.

Net als op andere social media geldt; zet niet zomaar neer wanneer je op vakantie bent, inbrekers hebben ook internet ;)

Skatermarvin ben jij niet zo heel lang geleden naar Kos geweest?

Safari in griekenland? :roflol:

Edit: Heb zelf ook gekeken naar Kos, maar kreeg juist het gevoel dat het wel een beetje een uitgaanseiland was. Ik ben dus nog verder aan het kijken naar andere eilanden. Ga daarbij uit van een 750/1000e pp voor de reis en 100e per dag wat je kwijt bent (2pers.).

Auto huren en beetje rondreiden in de bergen vind ik trouwens wel erg leuk altijd.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Als je naar Griekenland gaat is dit zeker een aanrader:

Melitsanosalat. Is een aubergine salade. Geniaal lekker, at dit bijna elke dag.

Ben afgelopen 5 jaar 3x in Griekenland geweest (Rhodos, Corfu, Kreta). Dit jaar wordt het een maand Thailand.

Wat raad je aan, Rhodos of Corfu?
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Wat raad je aan, Rhodos of Corfu?
Lastig.

Rhodos ligt helemaal in het oosten. Het is daar warmer, droger en heeft meer Turkse invloeden. Heerlijk eten en lekker warm zeewater.
Corfu ligt in het westen tegenover Italië. Het is hier minder warm (nog steeds warm genoeg), veel groener en meer italiaanse invloeden. De natuur op Corfu is echt prachtig. Ook heerlijk eten en nogsteeds warm zeewater (wel iets minder warm).

Rhodos is wel weer iets goedkoper dan Corfu.

Al bij al zou ik Corfu aanraden. Mooi eiland, prachtige baaien, aardige mensen, heerlijk eten, nogsteeds heel goed geprijsd vergeleken met de rest van Europa en zeker leuk als je met je chick gaat.

Als je naar Corfu gaat heb ik nog een aanrader voor een restaurant. Dit restaurant ligt boven op het topje van een berg/heuvel en is qua omgeving en ligging het mooiste restaurant waar ik ooit geweest ben. Het eten is er subliem en kost daarnaast ook geen drol. De gastheer is zwaar alcoholist en komt tussen elke gang shotjes raki brengen (van het huis) die hij dan zelf ook mee drinkt. Dit doet ie trouwens bij alle gasten, hebben hem avonden achter elkaar tientallen shotjes, tijdens het werk, zien nemen :roflol:. Super aardige vent trouwens.

Dit is trouwens dat restaurant, het heet Archontiko.
archontiko.jpg


Vanaf je tafel heb je uitzicht over het hele eiland en zie je de zon aan de ene kant van het eiland achter de bergen verdwijnen terwijl de maan aan de andere kant vanuit de zee op komt. Bijzonder plekje om een keer te dineren. Ben in 2 weken tijd 5x hier wezen eten. Het staat volgens mij ook op nr 1 van alle restaurants in Corfu. Desondanks was het hier nooit druk toen ik er was.

Qua locatie zou ik ergens aan in het midden van eiland gaan zitten. Wij zaten de eerste helft van de vakantie bij Benitses (oostkust, 20km ofzo onder de hoofdstad). Vandaar kan je met een scootertje makkelijk de rest van het eiland bezoeken.

De andere helft zaten we aan de oostkust net iets boven de hoofstad. Wat dan een aanrader is, is om eind van de middag met een scootertje naar het hoogste punt van het eiland te gaan. Als het dan nacht wordt is hier compleet donker vanwege gebrek aan belichting. Op een heldere nacht kan je op de weg gaan liggen (komt niemand meer, enige wat op die berg staat is een radiomast) op een kleedje met een paar flesjes wijn en dan kan je hier perfect de sterrenhemel zien. Wij konden naast duizenden sterren ook de melkweg duidelijk zien. De terugrit is wel in complete duisternis, maar dat vond ik juist een ervaring op zich.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven