AndroidHealthClinic

Het grote "Luuc wil meer!" log.

• Topic Starter Topic Starter
Heb vandaag en gisteren m'n schouders, rug en benen erg veel moeten gebruiken, maar we zullen zien hoe 't gaat! (Is immers geen excuus!)

Power clean & push press

1*10 (30)
1*5 (35)
1*5 (40)
1*5 (45) pr
1*5 (50) PR Denk dat ik niet hoger moet gaan; viel bij de laatste 2 reps bijna achterover.
1*3 (50) En nog een clean; meer zat er niet in.
1*5 (45)

Dumbbell press

1*15 (18 per hand)
1*8 (21)
5*5 (23)

Chin ups
Stuk of wat setjes (4 of zo, zonder extra gewicht); snel vermoeid, ging redelijk. (Waaronder 1*12 supp.+wijd.)

Houd het weer vor gezien vandaag; ben tevreden over clean&push, zeker gezien staat van onderrug.

Over dat bar laten vallen; in de - nog te bouwen- loods komt een betonnen vloer met dubbele bewapening(!); no problemo dus, nu nog even rustig aan doen.
En desnoods plak ik een paar balkjes bijéén voor een vloertje. :)

well done nette Power clean & push press

korte maar goede training :thumbs:

Bedankt mensen! Krijg het er warm van! :D

Inderdaad wat korter dan normaal; maar die clean&press is (voor mij) erg vermoeiend.
Op naar de 100 clean&press! :) Ben al op de helft! :D

Nice pr, maar waarom zo hoog in reps bij de cleans? Olympic lifts moet je in de 1-3 range houden.

Jij weet ook niet wat je wilt! Eerst doe ik <3 reps; zit je te zeuren, nu gá ik hoog in reps, moet het weer lager!!! :mad:

:jk: Oké; O. lifts zal ik voortaan op 3 reps houden.
Moet wel zeggen dat het niet slecht is voor wat uithoudingsvermogen! :D

Oly lifting is niet bedoeld voor uithoedingsvermogen, het is kwa techniek erg lastig en omdat je ook snel moet zijn doe je er goed aan dit low rep te houden en zo je techniek zuiver te houden (wat echt nodig is). Ik zie nu dat het powercleans en pushpresses zijn, daar is het mss wel iets minder nauw though:p

Lijkt me serieus vet!

Ik heb me er nog niet in verdiept, maar een training mee lopen of iets dergelijks lijkt me wel wat.
Ik weet niet of u nog mogelijkheden heeft, of wanneer er hier ergens Games worden gehouden.
Zal het natuurlijk zelf ook in de gaten houden.

Ik weet niet hoe makkelijk is om onderdelen na te bootsen, maar met een beetje creativiteit zou het toch wel moeten lukken, denk ik. :)

Waar kwam je ook al weer precies vandaan?

Er is nu een nieuwe trainingslocatie in Belgie bijgekomen maar je kunt inderdaad met wat creativiteit meerdere onderdelen trainen.

Als je een goede kei hebt (6kg of 10kg) kun je steenstoten.

Je kunt kleine halterschijfjes (wel aan elkaar bevestigen) of een stalen stootkogel in afgeknipte broekspijp van een oude spijkerbroek (aan uiteinde dichtknopen natuurlijk ;) ) stoppen en dan kun je Weight For Distance trainen.

Met een oude 20kg of 25kg dumbbell kun je Weight For Height trainen.

Met een voorhamer kun je het hamerslingeren trainen.

Alleen de Caber toss word wat moeilijker of je je moet toevallig nog ergens een boomstam van 5 meter hebben liggen :D

Kijk anders eens op de website van de Highlandgamesfederatie.

Woon in Zeeland, dus België zou geen probleem moeten zijn. :)

Zal wel eens wat in elkaar knutselen, bedankt voor de tips!
Caber toss gaat misschien zelfs lukken, zal eens in de buurt zoeken voor een leuk boompje. ;)

Beetje late training door 'gezellig' bezoek.

Squat

1*10 (52)
1*5 (60)
1*5 (65)
1*5 (70)
1*2 (75) PR
1*0 (80) Misschien niet goed voorbereid, misschien te zwaar.1*1 (75)
1*0 (77)

Bench

1*10 (50)
1*5 (55)
1*4 (60)
1*2 (65)
1*1 (67)
1*1 (69) pr
2*0 (70)

DL

1*5 (72)
1*5 (102)
1*3 (112)
1*1 (117)
Meer krijg ik even niet van de grond, wel geprobeerd...

MP

1*7 (35)
1*5 (39)
1*4 (41)

Ben er nu zat van; geen van m'n doelen zijn gehaald, had in m'n hoofd 80, 70, 120.
Nu is het dus 75, 69, 117.:(

Dit komt enkel doordat ik niet hard genoeg heb getraint, niet goed genoeg erbij was bij elke training, geen concentratievermogen had/heb.
2007 wordt voor mij een jaar van eten en trainen; completely dedicated!
Even weg met sociale contacten, weg met doeloze dingen, weg met bull crap trainingen.

2007 ga ik beginnen door elke dag proberen te trainen; klinkt gek, maar ik ben van plan om; om de dag kracht, de andere dag volume.
Onder kracht versta ik <5 reps, volume wordt eerst rond de 15 reps, afbouwen naar ...
Ik denk dat mensen met héél goede argumenten moeten komen om mij te kunnen overtuigen.
Heb er laatst nog wat over gelezen, zie meer voordelen dan nadelen.

Voor de mensen die de tijd nemen om dit -tot nu toe zwakke- log door te lezen; een gezond en sportief 2007.
Voorzichtig met vuurwerk.

En natuurlijk ook ieder ander: de beste wensen!

:)

Ik hoop dat je niet elke dag fullbody bedoelt, je bent daar kwa werkcapaciteit gewoon nog niet klaar voor. Blijf gewoon door gaan met 3x pw fullbody, je blijft pr's halen dus da komt vanzelf goed.

Jij ook fijne jaarwisseling.

PR's zijn PR's, goeie training dus. Veel succes in 2007 iig :D

Wat me ik me trouwens concreet voorstellen bij elke dag trainen?

Ik hoop dat je niet elke dag fullbody bedoelt, je bent daar kwa werkcapaciteit gewoon nog niet klaar voor. Blijf gewoon door gaan met 3x pw fullbody, je blijft pr's halen dus da komt vanzelf goed.

Jij ook fijne jaarwisseling.
You'll see.;)
Allé zeg; 1 kg erbij op de deadlift in weken! Da's ****ing niks!
Als ik het fysiek vol kan houden, en ik boek progressie zal ik het een tijdje willen blijven doen.
Bedankt.:)
PR's zijn PR's, goeie training dus. Veel succes in 2007 iig :D

Wat me ik me trouwens concreet voorstellen bij elke dag trainen?

Tsja, denk toch wel fullbody; 4/5 oefeningen op de krachtdagen, de rest van de trainingsdagen worden ook fullbody, maar dan rond de 15 hh.
Dus net als ik nu doe, maar dan vaker trainen.

Ik wil het gewoon uit proberen, als je het niet gedaan hebt, kan je ook niet zeggen hoe het is.

You'll see.;)
Allé zeg; 1 kg erbij op de deadlift in weken! Da's ****ing niks!
Als ik het fysiek vol kan houden, en ik boek progressie zal ik het een tijdje willen blijven doen.

Tsja, denk toch wel fullbody; 4/5 oefeningen op de krachtdagen, de rest van de trainingsdagen worden ook fullbody, maar dan rond de 15 hh.
Dus net als ik nu doe, maar dan vaker trainen.

Ik wil het gewoon uit proberen, als je het niet gedaan hebt, kan je ook niet zeggen hoe het is.
Risico op overtraining lijkt me hoog, maar het is niet onmogelijk natuurlijk. Let dan op dat je je intensiteit er aan aanpast.

Zal er inderdaad goed op letten, thanks.

Nee, dat het (voor mij) te lang duurt.
:roflol:

Terug
Naar boven