XXL Nutrition

Het grote "Luuc wil meer!" log.

• Topic Starter Topic Starter
Oké! :)

Maar verder is het eten goed?

Is prima, zolang je maar genoeg eet en je niet volstopt met junkfood is zo'n beetje alles best, stricte voeding wordt naar mijn mening erg overschat, ik zeg niet dat je je vol moet gieten met frituurvet, maar zorg gewoon dat je genoeg en redelijk gezond eet en dan komt het wel in orde.

Squat drie keer per week, press drie keer wer week en row drie keer per week, aangevuld met assistence en voldoende volume (niet alleen singles!) en probeer een halve kilo per week of wat aan te zetten.

Maar 3 keer per week squaten; als ik 2 trainingen per week begin met squaten en de 3e met deadlift en eindig met een aantal (lichtere) squat sets; is ook goed toch?
Dus niet elke keer vol gas in het squatrek?

Zelfde verhaal bij 't benchen?

Ja is ook goed, zwaar trainen, maar niet iedere training opwerken naar een 1RM, gewoon volume draaien, wat ik een tijdje heb gedaan is dus 3 hoofdoefeningen (squat/deadlift, push, pull), waarbij je voor eentje zware singles tot triples gaat maken, eentje je 5x5 doet en op een higher rep, een training zou dus kunnen zijn:

Squat opwerken naar een (near) 3RM
Bench 5x5
Rows 4x8

Here we go again.

Squat

1*20 (35)
1*8 (50)
1*5 (55)
3*5 (56)
1*5 (57) aan 't eind wat serieuze happen naar lucht.

Bench

1*20 (40)
1*10 (50)
2*5 (55)
1*5 (57)
1*4 (57) Bezweette handen, geen kracht; gaat k*t, gewoon geen energie terwijl ik net gegeten heb.
1*5 (56)

BOR (pronated)

1*5 (50)
2*5 (52) Veel te warm hier.

Deadlift

2*5 (85) :( Knietjes tergen me.

MP

1*12 (30)
1*5 (35)
2*5 (37)

Potverdomme! Klote knie; tijdens 't squaten en deadliften behoorlijk last van gehad; had het voordat ik begon te trainen al, maar ik wil dat 't over gaat!!!:( :mad:
Al aan m'n ma gevraagd of ik er iets tegen kon doen, maar zelfs zij wist niets te bedenken.:(

Ik begin die b*ch-ass p*ssy gewichten te haten; squat potverdomme nog minder dan bench; zit ook niet veel meer in met die knie. :mad:
Zit hier sowiezo gefrustreerd; die Alex is verdomme 15 en lift het dubbele van dat van mij (@Alex: :bow:) ; al die gasten op dit board zijn klote sterk; kom ik met een squat van max 74.:(

Dat probleem heb ik nou ook met me bench max. 60 ???

Komt wel goed als je blijft trainen, uitkijken met je knieen, ik heb een half jaar verspilt aan lichte blessure's, dat wil je niet meemaken, is zonde van je tijd.

Probeer eens dagelijks omega 3 binnen te krijgen. Dit heb je bijvoorbeeld in visolie kapsules, vette vis en noten, en zorgt voor soepele gewrichten.

Vroeger had ik ook last van mijn knieen, telkens als ik squatte voelde ik zo een knakje in mijn knie. Sinds ik dagelijks visolie neem heb ik dit niet meer.

Komt wel goed als je blijft trainen, uitkijken met je knieen, ik heb een half jaar verspilt aan lichte blessure's, dat wil je niet meemaken, is zonde van je tijd.
Hoe heb je 't opgelost? Gewoon rustig aan doen?
Probeer eens dagelijks omega 3 binnen te krijgen. Dit heb je bijvoorbeeld in visolie kapsules, vette vis en noten, en zorgt voor soepele gewrichten.

Vroeger had ik ook last van mijn knieen, telkens als ik squatte voelde ik zo een knakje in mijn knie. Sinds ik dagelijks visolie neem heb ik dit niet meer.
Noten ook hé; zal eens wat meer van dat spul eten, bedankt!!
Same here. Mijne is zelfs maar 50, qua kracht loopt mijn borst serieus achter vind ik...
Probeer eens ellebogen naar binnen (pl-style) en wat bad ass triceps werk; scheelde bij mij een stuk.

Neem de bus/auto/trein, koop een bromfiets... :p

Nuja, je gaat wel goed vooruit in kracht :)

Ik begin die b*ch-ass p*ssy gewichten te haten; squat potverdomme nog minder dan bench; zit ook niet veel meer in met die knie. :mad:
Zit hier sowiezo gefrustreerd; die Alex is verdomme 15 en lift het dubbele van dat van mij (@Alex: :bow:) ; al die gasten op dit board zijn klote sterk; kom ik met een squat van max 74.:(

Gast je bent 16 en vele malen sterker dan de gemiddelde jongen van jouw leeftijd. Als je goed door traint wordt je heus wel sterker:). Daarnaast zou ik eens de tips gaan gebruiken die je krijgt; dus stoppen met die 1RM shit en ga naar 5 reps ofzo. Dat zal je lichaam goed doen denk ik zo. Wat betreft je voeding; zuip wat extra melk dat helpt en vreet b.v brinta of 's middags van die noodles shit (heeft bij mij geholpen iig).

Neem de bus/auto/trein, koop een bromfiets... :p

Nuja, je gaat wel goed vooruit in kracht :)
Hehe, ja; maar dan lijk ik ook zo'n mietje, elke dag met de bus.;)

Gast je bent 16 en vele malen sterker dan de gemiddelde jongen van jouw leeftijd. Als je goed door traint wordt je heus wel sterker:). Daarnaast zou ik eens de tips gaan gebruiken die je krijgt; dus stoppen met die 1RM shit en ga naar 5 reps ofzo. Dat zal je lichaam goed doen denk ik zo. Wat betreft je voeding; zuip wat extra melk dat helpt en vreet b.v brinta of 's middags van die noodles shit (heeft bij mij geholpen iig).
Ja, maar hier zie ik alleen maar gasten die sterker zijn dan ik.:p

Ga de komende tijd wel wat hoger in reps zitten; ben benieuwd.:)

Deadlift

1*20 (50)
1*10 (60)
1*10 (70)
1*5 (80)
1*5 (85)
1*5 (90) pr
1*5 (95) pr Bar op de grond, even opnieuw grip pakken en gelijk weer omhoog.
1*5 (100) pr Idem, en op 't eind een diepe zucht.:p
1*5 (105) pr Paar shrugs bij de laatste reps om de bar op de juiste plek te krijgen, maar het doel heiligt de middelen.;)

BP

1*12 (50)
1*7 (54)
1*5 (55)
1*5 (56)
1*5 (57)
1*5 (57)
1*5 (57.5)

Chin up (pronated)

1*10 (BW)
4*3 (BW + 7.5)

1*10 (BW) suppinated.

MP

1*10 (30)
1*7 (34)
1*5 (38)
3*4 (40)

BOR

1*5 (50)
3*5 (54)

Squat (licht)

3*5 (50)

Had de meeste energie al in 't deadliften zitten, dus vooral m'n grip en benen zijn aardig zwak geworden de rest van de training.
Dus chinnen en squaten is niet helemaal op m'n top.:p

Maar 5*5 rules!!!!

Heb nog even wat bij geprutst :p,
1*50 opdrukken, en
1*4 één-arm-opdrukken.:D
± 12 seconden L-seat (L-seat)

En nog wat andere shizzle.:p

L seat & one arm push-ups, doe je goed.

Bedankt!

Tja; zijn BW oefeningen, dan heb ik m'n gewicht weer mee.

Goeie deadlift! En meteen 4 pr's :-)

Terug
Naar boven