AndroidHealthClinic

Het grote "Luuc wil meer!" log.

• Topic Starter Topic Starter
Lichtere training door drukte + weinig energie.

MP

1*12 (30)
1*6 (35)
1*5 (37)
1*5 (39)
1*5 (40)
1*4 (41) (Oké, dit is niet echt licht. :P)
1*4 (41)

Chins

Verschillende grepen, sets, reps.
Even niet bijgehouden, aardig opgepompte voorarmen.

Squats (parallel)

1*12 (41)
1*8 (60)
1*4 (64) Wilde even kijken hoevaak ik BW kon squaten, maar geen energie op 't moment.
1*7 (60)

BP

1*25 (30)
1*12 (40)
1*10 (45)
1*10 (50)

Eigenlijk niet zo'n zin gehad om te trainen; weinig energie vanwege kerstdrukte en zo, ineens héél druk met school.

Ben ook even bezig geweest wat ijzerprijzen te zoeken voor de kokers die ik ga gebruiken om m'n squat-/ bench rek te maken; zou in totaal rond de 400 euro liggen, leuk prijsje als ik er een paar jaar mee doe.
We hebben in de container nog een massief ijzeren stang (30mm) liggen waar ik, als het mag (...) een stuk van 2 meter ga afzagen om te deadliften en andere zware oefeningen; de bar die ik nu gebruik is niet erg sterk... (understatement:p)

Ja kan altijd wel eens voorkomen dat het wat minder gaat.
Leuk dat je je eigen squatrek gaat bouwen :thumb: Post eens een foto als het af is

Zal ik zeker doen!
Denk alleen wel dat 't nog even duurt; waarschijnlijk in de zomervakantie, als dan de loods achter 't huis is gebouwd ga ik daar trainen; gelijk goed beginnen met een echt rek!
Heb er nu al zin in! :)

Ben ook even bezig geweest wat ijzerprijzen te zoeken voor de kokers die ik ga gebruiken om m'n squat-/ bench rek te maken; zou in totaal rond de 400 euro liggen, leuk prijsje als ik er een paar jaar mee doe.
We hebben in de container nog een massief ijzeren stang (30mm) liggen waar ik, als het mag (...) een stuk van 2 meter ga afzagen om te deadliften en andere zware oefeningen; de bar die ik nu gebruik is niet erg sterk... (understatement:p)

400 EUR? Welke afmeting ga je nemen voor je kokerprofielen en welk plan ga je gebruiken?

Is het trouwens wel een goed idee om zelf een halter te zagen? Voor een basismodel olympische halter (50mm) betaal je 120 EUR. Geen spotprijs maar je kan er toch 340 kg aan hangen.

lol voor 400 euro kun je een gloednieuw rek kopen

400 EUR? Welke afmeting ga je nemen voor je kokerprofielen en welk plan ga je gebruiken?

Is het trouwens wel een goed idee om zelf een halter te zagen? Voor een basismodel olympische halter (50mm) betaal je 120 EUR. Geen spotprijs maar je kan er toch 340 kg aan hangen.
Waarschijnlijk de hoofdpijlers van 4*6, de rest van 4*4, 3 mm dik.
Olympische halter is een opti inderdaad, maar dan moet ik ook 50mm schijven hebben, ik heb nu zo'n 250 kg aan 30mm schijven, waar ik dan weinig meer aan heb.
Maar inderdaad; het is beter, zal erover denken, maar eerst zien hoeveel deze bar kan hebben...:D
lol voor 400 euro kun je een gloednieuw rek kopen
Maar niet met alle dingen die ik erop wil; afstanden tussen dragers voor de bar, hoogtes, onnodige dingen die erop zitten als je 'm koopt, etc.

En ik wil m'n las skills weer een keer testen, hoe sterk ze zijn. :D

Precies, eigen schuld, dikke bult. :D

Nee; pa zal erbij zijn (hij's ook bijna pro lasser), en laat het een echte lasser controleren, als 't niet goed is: doorslijpen en opnieuw.

Maar niet met alle dingen die ik erop wil; afstanden tussen dragers voor de bar, hoogtes, onnodige dingen die erop zitten als je 'm koopt, etc.

En ik wil m'n las skills weer een keer testen, hoe sterk ze zijn. :D

Waarschijnlijk wel, als je 'm tweedehands koopt zul ej vaak nog onder de 200 uit komen, zelf een squatrek maken -al dan niet met enige accesoires- met 400 euro kosten is stupid as hell.

inderdaad, ik ben het met alext eens. Voor die 400e kan je tweedehands heel wat mooie spulletjes bij elkaar schrapen die waarschijnlijk ook nog eens steviger zijn dan je eigen gemaakte spul..

steviger zijn dan je eigen gemaakte spul
Dacht het dus echt niet!

Ik zla voor de lol eens kijken en zoeken naar 2e hands spulletjes, ik ben er nog niet mee begonnen, dus kan nog altijd veranderen van plan.

In ieder geval bedankt iedereen mensen.:)

inderdaad, ik ben het met alext eens. Voor die 400e kan je tweedehands heel wat mooie spulletjes bij elkaar schrapen die waarschijnlijk ook nog eens steviger zijn dan je eigen gemaakte spul..

een pro squatrack is extreem moeilijk te vinden en zeker voor minder dan 400 EUR.
Als z'n pa lasser is en hij zet dat ding volgens een degelijk plan in elkaar kan ie d'r zo een ton op kwijt :thumbup:

@luuc: als je aan geen plan geraakt wil ik best m'n rack voor je in autocad zetten :)

een pro squatrack is extreem moeilijk te vinden en zeker voor minder dan 400 EUR.
Als z'n pa lasser is en hij zet dat ding volgens een degelijk plan in elkaar kan ie d'r zo een ton op kwijt :thumbup:

@luuc: als je aan geen plan geraakt wil ik best m'n rack voor je in autocad zetten :)

Kokertje van 4 bij 6 en 3mm dik kan een stilstaande belasting hebben van ruim 2 ton, dus gaat inderdaad lukken!
Denk dat ik daarvan de hoofdpijlers ga maken; rest wordt 4*4 of 4*5 en 3mm, waarschijnlijk.

Maar heb jij zelf ook een rek gemaakt? Zou het wel geweldig vinden als je dat wilt doen!

Kokertje van 4 bij 6 en 3mm dik kan een stilstaande belasting hebben van ruim 2 ton, dus gaat inderdaad lukken!
Denk dat ik daarvan de hoofdpijlers ga maken; rest wordt 4*4 of 4*5 en 3mm, waarschijnlijk.

Maar heb jij zelf ook een rek gemaakt? Zou het wel geweldig vinden als je dat wilt doen!

nee joh -> http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/post-foto-home-gym-71678/index12.html?highlight=home+gym

maar de constructie is behoorlijk eenvoudig dus met de afmetingen komt je pa al ver. De liggers kan je vervangen door een schuinafgezaagd stuk T- of Uprofiel.

Als ik morgen tijd heb neem ik even m'n rolmeter ter hand en post ik het grondplan ;)

Squat (parallel)

1*20 (30)
1*10 (50)
1*8 (55)
1*8 (60)
1*6 (65)
1*5 (67)
1*3 (69) Durf eigenlijk niet meer.

BP

1*25 (30)
1*15 (40)
1*10 (50)
5*5 (56)

Chin-/ pull ups

Verschillende grips, reps.
Op 't eind nog wat negatieven gedaan; echte afmaker!

DL

1*10 (75)
1*5 (95)
1*5 (105)
1*2 (110) Te weinig energie; maakt ook teveel kabaal voor pa en ma, helaas.

MP

1*10 (30)
3*5 (40)
1*4 (40)

Armen na chins/pulls behoorlijk opgepompt; grip was dus bij dl's niet super, maar ben niet ontevreden. :)

Ondanks gisteravond toch een lekkere training gehad, vooral squats gingen goed.

(Gisteravond zo'n 5 uur lang jumpen/springen/dansen/etc..., relaxt feest :rocker2:)

Lekkere squats en deadlift is ook goed!
MP's trouwens ook :p

Bedankt man! Gaat inderdaad lekker, neem er ook de tijd voor.
Da's 't lekkere van thuis trainen. :)

Terug
Naar boven