Fitness Seller

Het grote Ontbijt en Kwark topic!

Mobile99

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Hallo beste mede-ijzervreters!

Ik ben op zoek gegaan naar die grits, maar kon ze niet vinden. Ik heb nu twee andere producten gevonden die misschien wat zijn.

1. Doodgewone havermout:

per 100 gr:

360 kcal
11 gr eiwitten
60 gr kh
7,5 gr onverzadigde vetten
1 gr suikers

2.Quaker HO 1-2-Go:

per 100 gr:

359 kcal
8 gr eiwitten
67 kh, waarvan suikers; 19,5 gr
5,4 gr onverzadigde vetten

Ik zit met de volgende vragen:

* Denken jullie dat deze producten wat kunnen zijn als ontbijt om een paar boterhammen te omzeilen, voor cut of bulk? Ik denk zelf namelijk dat die 2e niets is voor de cut vanwege de hoge hoeveelheid suikers.

** Waar kan ik die Quaker Grits kopen en anders zelf maken, want het is iets met maismeel of griesmeel?

*** Ik heb ook nog magere naturel kwark gekocht. 9,8 gr eiwitten per 100 gr. Hoe kan ik dat smakelijker maken, i.p.v. het zo naar binnen stouwen?

Het gaat er mij in deze post vooral om een goed ontbijtje voor de cut te krijgen, om 3 boterhammen te achterlaten.

Alvast bedankt!

P.s. Overigens kunnen jullie al je ideëen voor goede ontbijten (behalve Brinta) posten en goed te eten kwarken! ;)

Ik neem altijd (bulk en cut) als ontbijt brinta met melk en dan nog een grote hap kwark voor nog wat extra eiwitten..

Mijn supersnelle en toch lekkere ontbijt:

50/80 gram havermout (cut/bulk)
20 gram eiwitpoeder
250 ml melk/water (cut/bulk)

Bas Hofkens zei:
Hallo beste mede-ijzervreters!

Ik ben op zoek gegaan naar die grits, maar kon ze niet vinden. Ik heb nu twee andere producten gevonden die misschien wat zijn.

1. Doodgewone havermout:

per 100 gr:

360 kcal
11 gr eiwitten
60 gr kh
7,5 gr onverzadigde vetten
1 gr suikers

2.Quaker HO 1-2-Go:

per 100 gr:

359 kcal
8 gr eiwitten
67 kh, waarvan suikers; 19,5 gr
5,4 gr onverzadigde vetten

Ik zit met de volgende vragen:

* Denken jullie dat deze producten wat kunnen zijn als ontbijt om een paar boterhammen te omzeilen, voor cut of bulk? Ik denk zelf namelijk dat die 2e niets is voor de cut vanwege de hoge hoeveelheid suikers.

** Waar kan ik die Quaker Grits kopen en anders zelf maken, want het is iets met maismeel of griesmeel?

*** Ik heb ook nog magere naturel kwark gekocht. 9,8 gr eiwitten per 100 gr. Hoe kan ik dat smakelijker maken, i.p.v. het zo naar binnen stouwen?

Het gaat er mij in deze post vooral om een goed ontbijtje voor de cut te krijgen, om 3 boterhammen te achterlaten.

Alvast bedankt!

P.s. Overigens kunnen jullie al je ideëen voor goede ontbijten (behalve Brinta) posten en goed te eten kwarken! ;)

Doodgewone havermout is prima, zowel bij cutten als bulken. Neemt een groot deel van de forumleden als ontbijt of andere maaltijd.

Kwark lekkerder maken vraag nr 100003837394-48992a
Gebruik de search (of zoetstof)

Waar heb jij gezeten dat je dit nog moet vragen?

400 ml melk opwarmen in de pan, kom pakken, melk erin, 80 gram brinta erbij, roeren en kanen maar :thumbs:
Ikzelf pak ipv alleen havermout de vruchtenmuesli (dat is dus havermout met rozijnen,krenten en hazelnoten)
Omdat rozijnen, krenten en hazelnoten naar mijn insziens onmisbaar zijn voor een BB-er.
En voor de allerkleinsten is er natuurlijk Bambix in de ochtend :D
Ja, een kinderhand is snel gevuld.

Laatst bewerkt:
eq_909 zei:
Mijn supersnelle en toch lekkere ontbijt:

50/80 gram havermout (cut/bulk)
20 gram eiwitpoeder
250 ml melk/water (cut/bulk)

Ik doe het ook zo! En het is geweldig lekker, gewoon havermout / eiwitpoeder / water of melk
in een kom doen en opwarmen in de microwave.

• Topic Starter Topic Starter
Grijpwijk zei:
Kwark lekkerder maken vraag nr 100003837394-48992a
Gebruik de search (of zoetstof)

Waar heb jij gezeten dat je dit nog moet vragen?

Correctie: dit is vraag nr 100003837394-48992B

En ja, ik kom onder een steen vandaan! :p

Verder iedereen bedankt voor jullie input, maar wat denken jullie van dat andere goedje? Teveel suikers voor de cut?

Ik vreet weetabix met melk en whey!
Best te vreten!

mysterio, waar haalt ge die weetabix vandaan?

Ik hoor hier een paar die sochtends whey met melk en brinta mixen en dan opeten.
Dit deed ik voorheen ook maar ben nu op advies van anderen overgestapt op eerst de whey shake met water te nemen.
Dan zo'n 20 min daarna de melk met brinta, want de melk zou de opname van de whey vertragen.
Maakt het niet zoveel uit of kan je het toch beter zo doen ?

djohn zei:
mysterio, waar haalt ge die weetabix vandaan?

bij de gewone supermarkt en af en toe ook bij de groothandel!
Best te eten het smaakt naar gesmolten ijs met een koekje ( bananen whey )

Big_M zei:
Ik hoor hier een paar die sochtends whey met melk en brinta mixen en dan opeten.
Dit deed ik voorheen ook maar ben nu op advies van anderen overgestapt op eerst de whey shake met water te nemen.
Dan zo'n 20 min daarna de melk met brinta, want de melk zou de opname van de whey vertragen.
Maakt niet zoveel uit, voordeel vind ik wel dat je snel wat binnen hebt als je wakker word.
Anders moet je eerst weer wachten tot de melk warm is (of je moet het koud eten? ) en het verziekt heel de lekkere smaak van de brinta vind ik.(ja oke er is ook smaakloze whey, maar wie koopt dat nou? )

Big_M zei:

Tuurlijk maakt het iets uit, je hebt die whey (snelle eiwitten) toch niet voor niets..

@BAS JOFKENS: QUICKER GRITS= GRIESMEEL

en je wil zeggen dat je dat niet kan vinden???????

je hebt dat onderwerp zelf gestart:
[Link niet meer beschikbaar]

ik zeg het je daar(post 15)

Als nieuwkomer in dit wereldje zou ik eigenlijk graag willen weten hoe je het best in gewicht aankomt. Ben 1m75 en 58 kg. Heeft er iemand enige tips?

Tupac zei:
Als nieuwkomer in dit wereldje zou ik eigenlijk graag willen weten hoe je het best in gewicht aankomt. Ben 1m75 en 58 kg. Heeft er iemand enige tips?

Lees de voedingsstickies.
Het komt neer op: vreet net zoveel rijst, pasta, kip, vlees, vis, aardappelen, brood, kwark, melk en pindakaas totdat je geleidelijk aankomt (0,3-0,5kg per week). Maar voor jezelf een voedingsschema en post dat eens...

Oohoowww for real

je kan je beter [Link niet meer beschikbaar] voorstellen, dat is beter als in iemand anders z'n thread, know what i'm sayin'?

Keap Ya Head Up...

• Topic Starter Topic Starter
tswhey zei:
@BAS JOFKENS: QUICKER GRITS= GRIESMEEL

en je wil zeggen dat je dat niet kan vinden???????

je hebt dat onderwerp zelf gestart:
[Link niet meer beschikbaar]

ik zeg het je daar(post 15)

Ja, maar de een zegt maismeel en jij weer griesmeel. Ik wil gewoon standaard Quaker Grits kopen, maar als die er niet is hier, ga ik wel aan de griesmeel. Bedankt dan! :D

Bas Hofkens zei:
Ja, maar de een zegt maismeel en jij weer griesmeel. Ik wil gewoon standaard Quaker Grits kopen, maar als die er niet is hier, ga ik wel aan de griesmeel. Bedankt dan! :D

voor zover ik weet is er maar een plaats waar je echt DE Quicker grits kan halen:

in amsterdam/ leidsestraat, zit een winkel waar je allerlei amerikaanse produckten kan kopen (waaronder alle cerials). Ik weet toevallig dat een vriend van me het daar heeft gehaalt!

de normale grits moet je trouwens niet halen, maar de Quicker quick grits(dat is ook degene die coleman eet)

en geloof me maismeel is het zoiezo niet, dan zou het maisgries zijn, het verschil is dat de gewone griesmeel van tarwe is, en de andere van mais

Laatst bewerkt:
Gooi gewoon twee eetlepels rozijnen in de kwark, de kwark slik je dan naar beneden en dan kauw je op de rozijnen :p .

Terug
Naar boven