MuscleMeat

Sticky Het grote pics & vids topic

Gisteren was er een wedstrijd gewichtheffen in Duitsland waar de Duitsers, Fransen, een spanjaard en de Belg Tom Goegebuer aan deelnamen.
Het was een testwedstrijd voor de Olympische Spelen.
Ik was mee met Tom Goegebuer als coach en het was een superwedstrijd met zéér sterke deelnemers.

Vencelas Dabaya bv ex europees en wereldkampioen in de klasse tot 69 kg heeft 152 getrokken en 187 gestoten. Hij heeft ook 2 keer 195 kg geschoudert en nipt gemist in het stoten.

De held van de dag was echter Matthias Steiner. Hij heeft ongelofelijke lifts gedaan aan, 144 kg lichaamsgewicht heeft hij 201 getrokken en 250 gestoten.
Hou hem in de gaten op de spelen bij de zware mannen, volgens mij gaat hij een medaille halen en wie weet wel goud?

Iemand heeft het blijkbaar gefilmd en het staat al op youtube en ik dacht dat jullie misschien wel geïnteresseerd waren om dit te zien. ;)

201 trekken
http://www.youtube.com/watch?v=FySLo4wzffY

250 stoten
http://www.youtube.com/watch?v=JeaDk1sv3ZE&feature=related

Sterk !

Die steiner is idd ziek sterk.. Ik ben benieuwd wat die gast op de olympische spelen gaat doen.

Zou vet zijn als er eindelijk eens nieuwe WRs komen van hoogste gewicht ooit. Is 266 en 220 toch?

Schaf de drugscontroles af...

De mensen willen een 300kg clean en jerk!!!!!

Ja ze slikken nu ook al MAAR ze moeten toch 'voorzichtig' doen omdat ze niet gepakt willen worden. Ik zeg: 'Schaf alle controles af, stop ze helemaal tot de nok toe vol met roids'... en dan gaan met die banaan.

Iedereen lift op de manier hoe hij het meeste kan liften, en waarschijnlijk werkt dit voor hem het beste. Wat blijkt uit de 410 deadlift. GEWELDIG!!!

Wijdere grip verlengt de bewegingsbaan juist.

Ja ze slikken nu ook al MAAR ze moeten toch 'voorzichtig' doen omdat ze niet gepakt willen worden. Ik zeg: 'Schaf alle controles af, stop ze helemaal tot de nok toe vol met roids'... en dan gaan met die banaan.

Als ik sommige topics hier bekijk hoef je maar een of ander drankje te nemen en een aantal dagen later zijn alle sporen uit je lichaam.

Verkorten bewegingsbaan. Werkt alleen als je straps mag gebruiken, anders glijdt de stang uit je handen.
Overigens waren bij de lifts met 400 en 410kg zijn benen verre van gestrekt.

DSC03627.jpg

Dit is de 400 denk ik. je ziet maar 1 been maar ziet er mij toch zo goed als gestrekt uit :P.

En die bredere grip verlengt toch juist de bewegingsbaan? Mss voelt het voor hem zo beste aan, maar zou ik toch raar vinden dan... Mss heeft een voordeel als de bar fel buigt zoals hier?

denk dat het zo makkelijker is om meer uit je benen te halen zo, op GP in Servië deden ook bijna alle gasten deadlift zo ..

Heb je mischien meer foto's van die lifts?

Normaalgesproken verlengt een wijdere grip je bewegingsbaan (snatchpulls etc)

Zou het iets met het buigen van de baar te maken kunnen hebben dat hij voor een wijde greep kiest? Sterkere spiergroepen inzetten bij een bepaald deel van zijn rom?

@vraag meer pics: er zijn er nog enkelen en nog wat filmpjes ook, ik haal het van deze topic allemaal:
[Link niet meer beschikbaar]

Ik zie toch wel wat bekende namen van hier opt forum(denk ik toch) dus dacht dat het al erges stond maar blijkbaar niet toch :D.

Kevin Nee is helemaal back in business!

waarom breken ze geen parallel?

Terug
Naar boven