MuscleMeat

Sticky Het grote pics & vids topic

Weer eens wat anders om aan te pampelen dan ijzer en stenen. ;)

:roflol: Doet het nog aardig goed.

Haha schitterend! En hij doet het inderdaad helemaal niet slecht ook.

Die ecto die 209309kg bouncet op de squat. Z'n knietjes gaan heel mooi naar binnen yoooo

Vroeg ik me ook af. Je ziet eerst zijn knieën naar binnen gaan, en vervolgens duwt hij ze helemaal naar buiten. Hij hoort ze toch vanuit het begin naar buiten te duwen?

t*ring Sanca, facking sterk van je!

Doet Fouad ook altijd. Dan mag Sanca het zeker met een 360dl.

Ik denk dat ie meer doelde op het naar binnen vallen van de knieën en de onevenredig verdeelde druk op de meniscus.

Dat was inderdaad mijn zorg, Nagellak Niels. Echter heeft Mino wel een punt, ik zie het erg veel gewichtheffers doen, maar hoor weinig over blessures van deze jongens. Ik kan het mij haast niet voorstellen dat deze lifters op geen enkele wijze last (gaan) krijgen door het hanteren van zo'n techniek. De knie in zijn geheel, met in het bijzonder de meniscus, wordt onevenredig zwaar belast.

Vroeg ik me ook af. Je ziet eerst zijn knieën naar binnen gaan, en vervolgens duwt hij ze helemaal naar buiten. Hij hoort ze toch vanuit het begin naar buiten te duwen?

Mike en Mino opperen dat het een "speciale" gewichtheffers techniek is, maar ik heb sterk mijn twijfels bij deze squattechniek. Google maar eens op squat knee inwards. Je zal redelijk wat hits krijgen die wat ik hierboven kort beschrijf, in detail uitleggen. Ik zou niemand aanraden om op een dergelijke manier te squatten. Zoals jij zegt is het inderdaad sowieso correct.

Het is niet een manier van Squaten maar een zwakte in de quads waardoor de knieen naar binnen klappen. Tja, blessures zul je sowieso eraan hebben maar er zijn een paar voorbeeld lifters die het doen waar je weinig qua blessures over hoort/ heb gehoord. :p

Soms "hoor" je natuurlijk niet alles ook. ;)

Wow, die Jerk op 1.37 is in minder als een oogopslag uitgevoerd!

Ongelofelijk...

Terug
Naar boven