Fitness Seller

Het grote Playstation 4 topic

Van wiki:

Achterwaartse compatibiliteit

PlayStation 4 is niet in staat om PlayStation 3-titels af te spelen. Dit komt door de overstap van de Cell-architectuur naar de AMD-x86-64-architectuur. Deze technologieën verschillen zoveel van elkaar dat het onmogelijk is om een PS3-game direct af te spelen op PS4. Ook PlayStation Network-spellen voor PS3 kunnen niet afgespeeld worden op PS4. Sony overweegt mogelijkheden om deze spellen via de Gaikai Cloud beschikbaar te maken, zodat ze gestreamd kunnen worden. Het plan is om ook PlayStation- en PlayStation 2-titels beschikbaar te maken op PlayStation 4.

Ik wil the last of us echt spelen, maar om nu nog ps3 aan te schaffen is ook weer zoiets.

Matig dat er geen ps3 games op te spelen zijn. Heb nog genoeg liggen dus dan moet ik ze allebei aansluiten.

Ik wil the last of us echt spelen, maar om nu nog ps3 aan te schaffen is ook weer zoiets.

Thnx voor info.

Heb besloten om PS4 uit te stellen en een 2e hands PS3 te kopen.
Vergeleken met een Wii is dat al een generatie verder en er zijn nu goede games zeer goedkoop te krijgen voor de PS3.

Klopt wat je zegt. Maar medium bepaalt niet het suc6 van een platform dat doet content.

true , maar het cd medium zorgde ervoor dat veel limieten van de cartridge geen probleem meer waren, dat je in titels als FF7 weer terug zag. content die op de n64 niet mogelijk was.
in latere psx titels zag je ook dat de grafische verschillen steeds kleiner werden tussen de n64 en psx, dit omdat er makkelijker voor te ontwikkelen was en er meer tijd gebruikt kon worden voor "slimme foefjes"
om wat grafische beperkingen te overbruggen.

Hoofd van een afdeling van Sony wilde het hoofd van Sony overtuigen een console te bouwen. Daar had deze geen oren naar omdat het onbekend terrein was. Na de mislukte samenwerking met Nintendo was Sony idd over de piss en gaf het hoofd groen licht de ps1 te ontwikkelen met de kennis en hardware opgedaan van Nintendo.
de hardware en kennis kwam vooral juist van sony, niet van nintendo.

Sega en Nintendo hebben elkaar flink beconcurreerd dat waren de grote namen in de console wereld maar ze hebben elkaar niet de doodsteek geleverd die Sony wilde uitdelen door 3th party dev volledig toe te eigenen met flink wat kapitaal. Dat is nooit goed voor de industrie.
er zijn natuurlijk sommen geld uitgedeeld, altijd zonde. maar het feit dat de procedure om titels uit te brengen voor de psx makkelijker en korter was tesamen met het feit dat de ontwikkeling zelf voor de psx ook makkelijker was heeft menig 3th party dev zelf de ommezwaai doen maken. zonder doodsteken van sony.

Sega heeft inderdaad blunders gemaakt met de sega cd, saturn en dreamcast. Goede hardware maar onbetrouwbaar omdat de systemen te snel elkaar opvolgde. Maar ze konden ook het geweld van Sony niet aan. Zonde was best wel fan. Heb met veel plezier de megadrive gespeeld.
inderdaad erg zonde, heb zelf ook nog een megadrive. fantastisch ding.
jammer dat sega helemaal uit de console industrie is, wel benieuwd naar wat ze anders nog op de markt hadden kunnen brengen.

Nintendo heeft heel wijs gehandeld met de wii. Op die manier gingen ze de concurrentie uit de weg met reus Sony. Nintendo kan dat nou eenmaal niet winnen. Het was de enige manier om te overleven na de teleurstellende resultaten van de GC.
Maar hoe dan ook gelukkig is het Sony niet gelukt om monopolie positie te krijgen. Goede ontwikkeling voor de gamers.

daar ben ik ook idd erg blij om:)

Laatst bewerkt:
inderdaad erg zonde, heb zelf ook nog een megadrive. fantastisch ding.
Mooi dat je de klassiekers nog hebt, jaloers.
Ik had het geld niet om ze te houden als ik een nieuwe console kocht.
Was wel een uitkomst dat je met de vorige generatie virtual games herbeleven. Heb er denk ik wel 40 gekocht. :D

Mooi dat je de klassiekers nog hebt, jaloers.
Ik had het geld niet om ze te houden als ik een nieuwe console kocht.

ik ook niet, had em toen doorverkocht. op t moment dat ik een baan kreeg zag ik op een bepaald moment de set weer te koop staan bij dezelfde persoon. meteen terug gekocht:)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

3twsms.jpg

image_killzone_shadow_fall-23537-2660_0005.jpg

Nog even, ik ga wel Killzone halen als eerste game. Ziet er vet uit en gameplay is ook wel in orde geloof ik.

Nog twee weken..

Hoe zit dat eigenlijk met online gameplay?

Kan je als PS3 eigenaar samen gamen met iemand die op een PS4 speelt?

Dus bijvoorbeeld Battlefield 4. Ik speel hem op de PS3 en een maat van mij op de PS4, kan ik dan gewoon joinen?

Want ik neem aan de PSN gewoon blijft bestaan.

Volgens mij niet maar ik heb zo even geen bron voor je.

Je kan geloof ik ook niet met ps3 met ps4 gamers spelen.

Dat is echt ****ing lame.

Less then 2 weeks:eek:

Wat is het dood in dit topic.

Vandaag mijn PS4 binnen gekregen. Zijn er mensen die in zijn voor een potje Battlefield 4?

Add me: B-onerhead

Mijne staat al een tijdje uit. Zal je even inviten zometeen.

Geen tijd/zin. Ben in afwachting van een game die echt de power uit dat ding haalt.

Dan kun je nog wel 2/3 jaar wachten hoor. Gaat nog wel ff duren voordat de ontwikkelaars de max uit de PS4 kunnen halen.

Ben je al uitgekeken op Battlefield 4?

Dan kun je nog wel 2/3 jaar wachten hoor. Gaat nog wel ff duren voordat de ontwikkelaars de max uit de PS4 kunnen halen.

Ben je al uitgekeken op Battlefield 4?

Ik verwacht toch wel games die wat specialer zijn dan battlefield 4 en fifa 2014 op korte termijn. Toffe race game bijv ala pgr ofzo

Terug
Naar boven