MuscleMeat

Het grote Playstation 4 topic

http://uk.ign.com/articles/2013/08/23/gamescom-battlefield-4s-graphics-lacking-on-ps4

From the moment I sat down, I was surprisingly underwhelmed by the visuals. Instead of the crisp, detailed textures I've encountered this week on the PC version or other titles running on next-gen hardware, Battlefield 4 on PS4 looked soft and muddled. Wall textures looked half-finished, lacking some of the smaller material nuances or 3D variation. Environmental destruction was more extensive than Battlefield 3 and explosions would send larger chunks of buildings into the air, but once again, the particles looked dull. Weapon models looked great at the hip, but as soon as I raised them to look down the iron sights or scopes, imperfections became apparent.

Ziet er voorlopig niet goed uit voor de PS4 als het aankomt op Battlefield 4 graphics.

• Topic Starter Topic Starter
Las het idd. Zou me niet verbazen als EA aan komt kakken met een slechte port van de PS3.

Altijd xbox gehad. maar ik ga deze keer toch echt voor de ps4 :D

Las het idd. Zou me niet verbazen als EA aan komt kakken met een slechte port van de PS3.

Inderdaad, zeer jammer. EA - bende ****ers
Dat de PS4 niet aan de huidige krachtige PC's zal tippen is niet meer dan logisch. Je betaalt ook maar een 400 euro voor de console.
Maar games als Dying Light & Infamous wisten me dan wel weer aangenaam te verrassen qua grafische kracht.

PC rules all.

Schijnbaar zijn de PS4 graphics van BF4 vergelijkbaar met de medium graphics op de PC.

Gelukkig game ik op de PC :D.

Alle pre orders zijn al uitverkocht geloof ik.

pre orders van webshops hebben niets te maken met de exemplaren die in de winkel komen nagevraagd bij 4 winkels

als oud medewerker van de mediamarkt weet ik dat (van mediamarkt en saturn)de webshop niets met die winkel te maken heeft
sterker nog eigenlijk zijn alle vestigingen aparte bv's die gewoon 29 nov de ps4 in de winkel hebben staan
heb het ook bij een bart smit en toys xl nagevraagd en beide krijgen gewoon een beperkt aantal exemplaren voor in de winkel

Ik realiseerde me van de week dat ik eigenlijk nog best veel games heb liggen om te spelen op de ps3, eigenlijk hoef ik nog helemaal geen ps4:P Maar als playstation fanboy staat de ps4 toch al geruime tijd in de pre-order.

Gister ook pre order gedaan.

Ik heb nog zoveel op de ps3 te spelen. Heb een beetje spijt dat ik de 4 heb gepreordered:P

Heb jaren alleen Nintendo systemen gehad (SNES, N64, GBA, DS, Wii).
Hoewel ik een gruwelijke hekel heb aan Sony daar ze bijna de game industrie om zeep hadden gebracht in de jaren 90 ga ik toch denk ik voor het eerst een playstation systeem aanschaffen. Nintendo heeft het helemaal verkeerd aangepakt met de Wii U anders was dat zeker een optie geweest. Ben echter ook wat uitgekeken op de Zelda reeks, niet vernieuwend.

Kun je trouwens alle PS3 spellen spelen op de PS4? Want dan kan ik ff vooruit bij gebrek aan goede PS4 spellen kort na launch.

nee kan niet

Heb jaren alleen Nintendo systemen gehad (SNES, N64, GBA, DS, Wii).
Hoewel ik een gruwelijke hekel heb aan Sony daar ze bijna de game industrie om zeep hadden gebracht in de jaren 90 ga ik toch denk ik voor het eerst een playstation systeem aanschaffen. Nintendo heeft het helemaal verkeerd aangepakt met de Wii U anders was dat zeker een optie geweest. Ben echter ook wat uitgekeken op de Zelda reeks, niet vernieuwend.

Kun je trouwens alle PS3 spellen spelen op de PS4? Want dan kan ik ff vooruit bij gebrek aan goede PS4 spellen kort na launch.

Game industrie om zeep geholpen.
Onder welke steen heb jij gelegen man???
Sinds de komst van de Playstation is de game industrie alleen maar explosief gegroeid.

Game industrie om zeep geholpen.
Onder welke steen heb jij gelegen man???
Sinds de komst van de Playstation is de game industrie alleen maar explosief gegroeid.
Ooit geweten hoe Sony destijds is begonnen?

Alleen nintendo heeft de game industrie gered nadat deze in de jaren 80 bijna dood was met de NES en super mario 1. Sony had geen verstand van consoles en Nintendo was van plan een cd-rom console aan de snes toe te voegen in de jaren 90. Sony werkte met Nintendo hieraan samen en uiteindelijk is dat stuk gelopen. Sony had het plan overgenomen en zo is de ps1 ontstaan. Was dus feitelijk nintendo hardware met cd-rom drive. Zullen weinig sony fan boys weten.

Nintendo heeft toen besloten een veel krachtigere console te maken, de N64. 2x zo sterk als de ps1 destijds. Toch won ps1 destijds maar niet omdat het betere hardware had.

Nu Sony een console had, hadden ze besloten de markt volledig over te willen nemen. Sony is een reus van een bedrijf tegen de kleine console producenten Sega en Nintendo. Met dit kapitaal zijn ze 3th party dev gaan benaderen die al jaren spellen maakte op zowel Sega als Nintendo en Pc engine systemen. Ze kregen een grote smak geld om exclusives te maken met het verbod geen enkele game meer op de concurrerende systemen te maken. Iets waar de rest niet tegen op kon. Sega is mede daardoor onderuit gegaan. En het is dat Nintendo zo slim was dat ze nog steeds bestaan. Beide ontwikkelaars stonden destijds bekend om hardcore systemen.

Sony heeft hierdoor Nintendo het heel moeilijk gemaakt. Er kwamen nauwelijks meer goede games van 3th developers op N-systemen. Nintendo maakte altijd al hele goede games maar nu werden deze games nog belangrijker anders verkochten ze geen systemen meer.

Met deze werkwijze had Sony in de jaren 90 dus bijna de game markt kapot gemaakt. Gelukkig is later microsoft ook op de markt gekomen met de xbox die mooi tegengas kon bieden en heeft voorkomen dat sony een monopoli positie zou hebben.

Ooit geweten hoe Sony destijds is begonnen?

Alleen nintendo heeft de game industrie gered nadat deze in de jaren 80 bijna dood was met de NES en super mario 1. Sony had geen verstand van consoles en Nintendo was van plan een cd-rom console aan de snes toe te voegen in de jaren 90. Sony werkte met Nintendo hieraan samen en uiteindelijk is dat stuk gelopen. Sony had het plan overgenomen en zo is de ps1 ontstaan. Was dus feitelijk nintendo hardware met cd-rom drive. Zullen weinig sony fan boys weten.

nintendo bailde hem omdat ze besloten omdat de deal ze niet volledig zeggenschap over het apparaat gaf, ondanks dat ze het zelf getekend hebben. ze besloten een deal te maken met phillips waar uiteindelijk ook niet veel van terecht is gekomen. overigens was het ook nintendo die sony benaderde om hardware voor deze add-on te ontwikkelen.
sony benaderde daarna sega voor deze samenwerking. daaruit kwam eigenlijk dat sony en sega allebei vonden dat de console toekomst op het cd formaat moest gaan bouwen. echter sega vond ook dat sony basically sucked in hardware en software ontwikkeling. dus no deal.

sony, slightly pissed off(met reden)wou toch het potentieel van het ontwerp benutten en besloot zijn eigen console te maken op basis van het cd formaat. sega en nintendo hebben zich hiermee zelf in de nesten gewerkt omdat ze te arrogant waren, en hebben van een potentiele sterke partner een nog sterkere tegenstander gemaakt.

Nintendo heeft toen besloten een veel krachtigere console te maken, de N64. 2x zo sterk als de ps1 destijds. Toch won ps1 destijds maar niet omdat het betere hardware had.

de ps1 won juist wel omdat sony een belangrijke hardware afweging heeft gemaakt; cartridge vs cd.

Nu Sony een console had, hadden ze besloten de markt volledig over te willen nemen. Sony is een reus van een bedrijf tegen de kleine console producenten Sega en Nintendo. Met dit kapitaal zijn ze 3th party dev gaan benaderen die al jaren spellen maakte op zowel Sega als Nintendo en Pc engine systemen. Ze kregen een grote smak geld om exclusives te maken met het verbod geen enkele game meer op de concurrerende systemen te maken. Iets waar de rest niet tegen op kon. Sega is mede daardoor onderuit gegaan. En het is dat Nintendo zo slim was dat ze nog steeds bestaan. Beide ontwikkelaars stonden destijds bekend om hardcore systemen.

sony had natuurlijk idd de manpower en financial resources om flink wat schade uit te delen, maar dit touwtje trekken was daarvoor ook al in bepaalde mate het geval tussen nintento en sega etc.

het komt vooral door de structuur hoe developers hun game konden publishen op de sony console wat het erg populair maakte voor de developers. sega maakte zeer domme fouten daarin en nintendo heeft zichzelf in de aars genomen middels de sony/nintendo samenwerking. nintendo heeft zich eruit gewerkt, sega ging dom door en had daarna gewoon de (financial) power niet meer.

Sony heeft hierdoor Nintendo het heel moeilijk gemaakt. Er kwamen nauwelijks meer goede games van 3th developers op N-systemen. Nintendo maakte altijd al hele goede games maar nu werden deze games nog belangrijker anders verkochten ze geen systemen meer.
Met deze werkwijze had Sony in de jaren 90 dus bijna de game markt kapot gemaakt. Gelukkig is later microsoft ook op de markt gekomen met de xbox die mooi tegengas kon bieden en heeft voorkomen dat sony een monopoli positie zou hebben.

nintendo heeft het zichzelf vooral heel moeilijk gemaakt. daarnaast is sony juist deels verantwoordelijk dat de gaming bussiness weer ging boomen ipv om zeep helpen.

overigens heb ik gewoon nog steeds een psx en n64 staan, vindt t allebei gewoon vette consoles.

Laatst bewerkt:

Klopt wat je zegt. Maar medium bepaalt niet het suc6 van een platform dat doet content.

Hoofd van een afdeling van Sony wilde het hoofd van Sony overtuigen een console te bouwen. Daar had deze geen oren naar omdat het onbekend terrein was. Na de mislukte samenwerking met Nintendo was Sony idd over de piss en gaf het hoofd groen licht de ps1 te ontwikkelen met de kennis en hardware opgedaan van Nintendo.

Sega en Nintendo hebben elkaar flink beconcurreerd dat waren de grote namen in de console wereld maar ze hebben elkaar niet de doodsteek geleverd die Sony wilde uitdelen door 3th party dev volledig toe te eigenen met flink wat kapitaal. Dat is nooit goed voor de industrie.

Sega heeft inderdaad blunders gemaakt met de sega cd, saturn en dreamcast. Goede hardware maar onbetrouwbaar omdat de systemen te snel elkaar opvolgde. Maar ze konden ook het geweld van Sony niet aan. Zonde was best wel fan. Heb met veel plezier de megadrive gespeeld.

Nintendo heeft heel wijs gehandeld met de wii. Op die manier gingen ze de concurrentie uit de weg met reus Sony. Nintendo kan dat nou eenmaal niet winnen. Het was de enige manier om te overleven na de teleurstellende resultaten van de GC.

Maar hoe dan ook gelukkig is het Sony niet gelukt om monopolie positie te krijgen. Goede ontwikkeling voor de gamers.

Laatst bewerkt:
Van wiki:

Achterwaartse compatibiliteit

PlayStation 4 is niet in staat om PlayStation 3-titels af te spelen. Dit komt door de overstap van de Cell-architectuur naar de AMD-x86-64-architectuur. Deze technologieën verschillen zoveel van elkaar dat het onmogelijk is om een PS3-game direct af te spelen op PS4. Ook PlayStation Network-spellen voor PS3 kunnen niet afgespeeld worden op PS4. Sony overweegt mogelijkheden om deze spellen via de Gaikai Cloud beschikbaar te maken, zodat ze gestreamd kunnen worden. Het plan is om ook PlayStation- en PlayStation 2-titels beschikbaar te maken op PlayStation 4.

Ik wil the last of us echt spelen, maar om nu nog ps3 aan te schaffen is ook weer zoiets.

Terug
Naar boven