Gebruik simpelweg nolva. 20/20/10/10. Om je test. niveau te boosten kun je eventueel DAA gebruiken, of een andere test-booster. Om cortisol tegen te gaan is Leanextreme een goede keuze. Moet je je vriendin pleasen, denk dan aan ciales of kamagra. Gaat niets voor je libido, maar alles werkt tenminste hehehe
Verder ben ik tegenwoordig tegen het gebruik van een anti-e tijdens je PCT. Ik vroeg mezelf namelijk af waarom ik in godsnaam een ontzettend grote dip had na mijn 8 weekse H-drol/11-OXO-kuur. Ik ben ervan overtuigd dat dit kwam omdat ik tijdens mijn PCT, naast nolva, mijn oestrogeen té hard heb onderdrukt m.b.v een AI. Dit had een grote lashback tot gevolg, waarbij mijn oestrogenen NA mijn PCT stegen, en mijn test. nog laag was, met als gevolg een grote dip (lethargie, "down", geen zin om te trainen, fatgain etc.)
Dit vond ik erover:
BigCat:
"Zowel tijdens als na de kuur maak je best gebruik van een receptorblokker. Het gebruik van een aromatase blokker brengt problemen met zich mee in dat het je gevoeliger maakt aan estrogenen. Eenmaal gebruiken, en je bent genoodzaakt ze te gebruiken elke kuur, de hele kuur. Niet ideaal. Een aromatase blokker zorgt voor een imbalans aan weerszijden van het aromatase enzym. Veel te veel substraat en niks product. Dan gaat het aromatase enzym opreguleren. Omdat er ondanks al dat substraat onvoldoende product is. Bij stopzetten van gebruik is er dan enorm veel meer aromatase voor slechts een klein beetje minder substraat, wat leid tot meer estrogeen, minder testosteron, en toch meer onderdrukking.
Daarom dus ook niet na een kuur, ten eerste duurt het al wat tegen dat je estrogeen mindert, ten tweede zijn er alternatieve vormen van estrogeenomzetting, en ten laatste uiteraard het eerder vernoemde, dat het het herstel trager laat verlopen."
BigT:
"Mannen produceren niet direct oestrogeen, wat er gebeurt is testosteron (endogeen of exogeen) dat wordt omgezet in oestrogeen om een gezonde balans van beide hormonen te voorzien. Hoge dosissen testosteron of hormonen die lijken op testosteron stimuleren dus hogere oestrogeenwaarden. Na de kuur is het lichaam gewend geraakt aan een hoge dosis exogene testosteron, wanneer die toevoer stopt, ligt de eigen testosteronproductie nog plat, terwijl er nog oestrogeen aanwezig is om de hoge testosteronwaarden van de kuur te balanceren. Het doel van het blokkeren van dat oestrogeen is eigenlijk het kunstmatig herstellen van de balans. Terwijl de eigen testosteron aanmaak langzaam weer op gang komt, verliest de gebruiker niet teveel massa vanwege actief oestrogeen in het lichaam. Het blokkeren van oestrogeen heeft een tweede werking, en dat is een signaal geven om meer hormonen te produceren. Aangezien mannen niet direct oestrogeen produceren, betekent dat dus dat er in eerste instantie meer testosteron zal geproduceerd worden.
Na de nakuur zou er een betere balans moeten zijn tussen testosteron en oestrogeen, waardoor het lichaam niet langer beschermd hoeft te worden tegen hoge oestrogeenwaarden.
De nakuur beschermt je niet tegen alle verlies van massa, er is immers weken na de kuur nog steeds weinig eigen testosteron aanwezig. Het is meer een manier om de klap te verzachten."
Steroid.com:
"There is another important note we must briefly discuss and it’s the use of Aromatase Inhibitors (AI’s) in a PCT plan. AI’s such as Anastrozole (Arimidex) and Letrozole (Femara) and even Exemestane (Aromasin) will stimulate LH and FSH in a similar fashion as a SERM and tremendously so; even so, we do not recommend them for this purpose. As you understand, AI’s will reduce estrogen levels dramatically, and a PCT plan isn’t just about stimulating natural testosterone but normalizing your body. No, estrogen is nowhere near as exciting as testosterone, but you need a fair amount for proper health and function. In the end, save your AI use for when it’s the most beneficial, and that’s for combating estrogenic and progestin related anabolic steroid side-effects when on cycle."
Papanilala, en andere ervaren gebruikers, wat maken jullie hiervan? Aangezien Arofixen bijv. nu vaak wordt gebruikt als PCT?