XXL Nutrition

Sticky Het Honden Topic

F6FF1221-5C89-4AA0-825E-EEA7440D0B7B.jpeg

Coole doggies :)

Wat vinden jullie van rashonden en de geilheid naar de zuiverheid hiervan? Ik schrok wel een beetje toen ik las hoe ziek deze honden vaak zijn door genetische afwijkingen (als gevolg van selectief breeding).

Een blauwe Franse bulldog wordt niet door alle groepen gezien als raszuiver, omdat het een niet erkende kleur is.

Voor gezondheid: DNA voor stamboom, stamboom erbij natuurlijk. Röntgen fotos van ouders om ervoor te zorgen dat er alleen met gezonde ouders gefokt is en natuurlijk alle testen eromheen.

Wij hebben voor al die testen en dingen gekozen omdat er zoveel rotzooi gefokt wordt, en wij wilden er alleen 1 die zeker gezond is.

Bij franse bulldogs vooral te platte neuzen met te dichte luchtwegen, heupen die niet goed zijn om een bepaalde 'stance' te krijgen en nog veel meer ellende :(

Oh ik wijk wat af van de vraag :P

Ik vind dat een hond gezond moet zijn, en een normaal leven moet kunnen hebben. Daarom heel goed rondkijken voordat je een hond aanschaft, te veel broodfok :(

Dit is mijn eerste hond, en precies dat is wat ik gelijk merk. Is net een soort van kindje ofzo :o

Ook mensen met een cane corso hier?

Nog nooit van gehoord, heeft wel iets weg van een bulldog al de oren gecoupeerd zijn.

Nog nooit van gehoord, heeft wel iets weg van een bulldog al de oren gecoupeerd zijn.

Vroeger was ik altijd helemaal fan van Mechelse Herders door mijn oom, die fokt die honden en traint ze tot politiehonden.
Maar sinds ik bekend ben met Cane Corso en dat soort honden ben ik helemaal fan van die honden. Helaas zelf nog nooit een hond gehad en die zal voorlopig ook nog niet komen.
Woon nu nog thuis en straks in een appartement in de stad, moet geduld hebben dus.

Moet zeggen ze zien er wel bruut uit, zelf zou ik geen hond willen die hoog op de poten staat. Maar wel balen dat je er zo lang op moet wachten dan :(

Ik ben erg fan van de American bully pocket, ik wil een pup van deze (linker), volgend jaar hopelijk :)

qyfvgw.jpg

Hopen op snel herstel.

Onze wordt wat awkward van haar loopsheidbroekje :roflol:

Jadat had de onze ook. Vooral veel beziggehouden toen. We hadden geluk dat het net in die ene week was dat we op vakantie waren in Duitsland dus waren veel buiten met haar dus hoefde ze hem niet zo veel aan.
En nu na de operatie had ze een tshirtje aan zodat ze niet bij de wond zou likken alleen denk dat ze de kleur niet zo mooi vond want die heeft ze vanacht al van haar lichaam gescheurd

lol. Ze heeft het broekje in die 2 weken maar 2x zelf uitgedaan geloof ik.

Wat ik vooral irritant vond, als je haar smorgens uit de bench haalt dan gaat ze even uitschudden zeg maar, wat natte honden ook doen. Dan heb je gewoon de hele vloer en muur rood :eek:

• Like
Waarderingen: JcK
Terug
Naar boven