MuscleMeat

COVID 19 vaccinatiepaspoort (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Over vaccineren trouwens, welke vaccins hebben heden ten dage nog nut om te nemen in Nederland? Gezien sommige ziektes vrijwel zijn uitgestorven.
In de Biblebelt zie je toch nog regelmatig uitbraken van ziektes zoals kinkhoest en de mazelen, dus de DKTP- en BMR-prik die je op jonge leeftijd krijgt, lijken mij toch wel verstandig. Zolang de kans op bijwerkingen minimaal is, zou ik de standaard aangeraden prikken gewoon nemen, kan ook handig zijn wanneer je op vakantie gaat naar minder welvarende landen (en dan kun je nog meer prikken moeten nemen; ook niet alles is levenslang; via mijn werk krijg ik eens in de zoveel jaar nog vaccinaties).
 
Laatst bewerkt:
Over vaccineren trouwens, welke vaccins hebben heden ten dage nog nut om te nemen in Nederland? Gezien sommige ziektes vrijwel zijn uitgestorven.
Laten we van corona geen polio discussie maken.

Polio komt in Nederland ook bijna niet meer voor. Gelukkig niet. Dat dat betekent nog niet dat je het niet kan krijgen als niet niet daartegen gevaccineerd bent.
 
Kheb alle die je standaard krijgt plus nog hep A en B.
Dus DKTP en BMR. Hoeveel daarvan zou hij als individu echt nodig hebben gehad, de kans is heel groot dat dat geen enkele zou zij geweest.
 
Dus DKTP en BMR. Hoeveel daarvan zou hij als individu echt nodig hebben gehad, de kans is heel groot dat dat geen enkele zou zij geweest.
Als de hele bevolking er zo overdenkt is de groepsimmuniteit weg en de kans daarop dus wel reëel.
 
Die komt niet alleen van vaccinatie he
Precies. Als je covid hebt gehad, heb je toch ook antistoffen.

Waarom testen we nog via pcr testen? Waarom niet die antigeen test? Of in ieder geval de keuze bieden.
 
Precies. Als je covid hebt gehad, heb je toch ook antistoffen.

Waarom testen we nog via pcr testen? Waarom niet die antigeen test? Of in ieder geval de keuze bieden.
Volgens mij omdat de laatste alleen aantoont of je het wel of niet hebt gehad. Stel je hebt 4 maanden geleden covid gehad en je test nu positief op de antistoffen test, dan is die data misleidend.
 
Volgens mij omdat de laatste alleen aantoont of je het wel of niet hebt gehad. Stel je hebt 4 maanden geleden covid gehad en je test nu positief op de antistoffen test, dan is die data misleidend.
Ik dacht dat het aantoont of je antistoffen hebt, maar dat het niet duidelijk is hoe lang je die antistoffen houdt? Net als bij een vaccin.
 
Ik dacht dat het aantoont of je antistoffen hebt, maar dat het niet duidelijk is hoe lang je die antistoffen houdt? Net als bij een vaccin.
Volgens mij gaan ze uit van 6 maanden.
 
Back
Naar boven