- Waardering
- 34.692

Das geen echte
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Komende zaterdag gaan we kijken voor een nieuwe hond.
Afgelopen jaar maart hebben we helaas onze Staffords moeten laten inslapen maar nu zijn we weer zover dat we wel weer een hond willen.
We gaan kijken voor een minu Bull van een jaar oud, herplaatser.
Heel benieuwd hoe het mannetje is.
![]()
Heerlijke beestjes met een eigen wil. De eerste jaren zijn ze een hoop werk, niet voor iedereen weggelegd. Onze bull is helaas maar 5 geworden.
![]()
5 is wel heel erg jong.
Ben er mee opgegroeid, die van ons had de 14 net niet gehaald. Zelfs op zijn oude dag explodeerde hij nog van woede als hij een andere hond zag.
Wel 20 jaar geleden, toen ze nog rechte snuiten hadden. Nu zijn ze een stuk kleiner met de snuit van een miereneter wat ik iets minder vind.
Mijn twee teven vechten ineens allemaal, eerder nooit last van maar sinds twee maand is er veel spanning tussen die twee (vooral als ik er bij ben, anders zijn ze rustig).
Op internet lees ik over verandering van de ‘alpha’ van de roedel, dit lijkt wel te kloppen aangezien de jongste t**f vaak de aanstichter is. Hebben mensen hier zoiets van meegemaakt of meer verstand van zaken?
Helaas gaan 2 teefjes bijna altijd met elkaar vechten.Jij bent de reden dat zij vechten, de een zal zich onheus behandeld voelen. Ik zou de jonge hond een trapje terug zetten. Er van uitgaande dat de oudste goed gedrag laat zien. Dan de oudste eerst voeren eerst aanhalen en met beide gehoorzaamheid oefeningen doen. Misschien dat de jonge hond last heeft van opgekropte energie en graag meer wil bewegen. En zich daardoor beter aan de roedel aanpast.
Ik denk wel dat je gelijk hebt ja, op het moment dat ik erbij kom begint het gedonder. Het is een beetje een lastige situatie met aanhalen/goed gedrag etc. Ze lopen namelijk gewoon de hele dag los op het terrein hier en zijn nooit binnen. Ik meen ook ergens gelezen te hebben om dan de alpha een trapje terug te zetten. Ga dat nu proberen, kijken of dat helpt. De oudste laat ik eerst dmv prikpil niet meer loops worden, dit kan ook nog wel eens helpen zegt de DA.Jij bent de reden dat zij vechten, de een zal zich onheus behandeld voelen. Ik zou de jonge hond een trapje terug zetten. Er van uitgaande dat de oudste goed gedrag laat zien. Dan de oudste eerst voeren eerst aanhalen en met beide gehoorzaamheid oefeningen doen. Misschien dat de jonge hond last heeft van opgekropte energie en graag meer wil bewegen. En zich daardoor beter aan de roedel aanpast.