Fitness Seller

Sticky Het Honden Topic

:D
Kwam vandaag voorbij bij mijn FB herinneringen.

FB_IMG_1577009715008.jpg

Das geen echte

Mijn twee teven vechten ineens allemaal, eerder nooit last van maar sinds twee maand is er veel spanning tussen die twee (vooral als ik er bij ben, anders zijn ze rustig).

Op internet lees ik over verandering van de ‘alpha’ van de roedel, dit lijkt wel te kloppen aangezien de jongste t**f vaak de aanstichter is. Hebben mensen hier zoiets van meegemaakt of meer verstand van zaken?

Komende zaterdag gaan we kijken voor een nieuwe hond.
Afgelopen jaar maart hebben we helaas onze Staffords moeten laten inslapen maar nu zijn we weer zover dat we wel weer een hond willen.
We gaan kijken voor een minu Bull van een jaar oud, herplaatser.

Heel benieuwd hoe het mannetje is.
WhatsApp Image 2020-01-14 at 10.11.15.jpeg

Komende zaterdag gaan we kijken voor een nieuwe hond.
Afgelopen jaar maart hebben we helaas onze Staffords moeten laten inslapen maar nu zijn we weer zover dat we wel weer een hond willen.
We gaan kijken voor een minu Bull van een jaar oud, herplaatser.

Heel benieuwd hoe het mannetje is.
WhatsApp Image 2020-01-14 at 10.11.15.jpeg

Heerlijke beestjes met een eigen wil. De eerste jaren zijn ze een hoop werk, niet voor iedereen weggelegd. Onze bull is helaas maar 5 geworden.

20200115_132814.jpg

Veel ervaringen met staffords, ook al eerder een herplaatser gehad, Stafford t**f die zwaar was mishandelt en een mechelaar uit het asiel die vals zou zijn.
Die mechelaar was na een paar maanden liefde, aandacht en vertrouwen zo'n lekker dier geworden.

Stafford teefje ook, aan het begin alleen meer positiviteit gegeven en liefde en vertrouwen. Was een gouden hond en echt geen probleem mee gehad.

Die van jou heeft ook een lekker bekkie @Camelus
Jammer dat hij maar 5 is geworden.

Heerlijke beestjes met een eigen wil. De eerste jaren zijn ze een hoop werk, niet voor iedereen weggelegd. Onze bull is helaas maar 5 geworden.

20200115_132814.jpg

5 is wel heel erg jong.
Ben er mee opgegroeid, die van ons had de 14 net niet gehaald. Zelfs op zijn oude dag explodeerde hij nog van woede als hij een andere hond zag.
Wel 20 jaar geleden, toen ze nog rechte snuiten hadden. Nu zijn ze een stuk kleiner met de snuit van een miereneter wat ik iets minder vind.

5 is wel heel erg jong.
Ben er mee opgegroeid, die van ons had de 14 net niet gehaald. Zelfs op zijn oude dag explodeerde hij nog van woede als hij een andere hond zag.
Wel 20 jaar geleden, toen ze nog rechte snuiten hadden. Nu zijn ze een stuk kleiner met de snuit van een miereneter wat ik iets minder vind.

Deze woog 35+ behoorlijk dus voor een hond die zo laag op zijn poten staat. Hij was vergiftigd, van de ene dag op de ander was het afgelopen. Verder was het een doetje, liep nog weg voor een teckel.

Laatst bewerkt:
Mijn twee teven vechten ineens allemaal, eerder nooit last van maar sinds twee maand is er veel spanning tussen die twee (vooral als ik er bij ben, anders zijn ze rustig).

Op internet lees ik over verandering van de ‘alpha’ van de roedel, dit lijkt wel te kloppen aangezien de jongste t**f vaak de aanstichter is. Hebben mensen hier zoiets van meegemaakt of meer verstand van zaken?

Jij bent de reden dat zij vechten, de een zal zich onheus behandeld voelen. Ik zou de jonge hond een trapje terug zetten. Er van uitgaande dat de oudste goed gedrag laat zien. Dan de oudste eerst voeren eerst aanhalen en met beide gehoorzaamheid oefeningen doen. Misschien dat de jonge hond last heeft van opgekropte energie en graag meer wil bewegen. En zich daardoor beter aan de roedel aanpast.

20190703_192754.jpg
Vanmiddag vergeten doeg te zeggen tegen mijn Fenrir , voel me nog een beetje kut over. Morgen samen naar het bos, maak ik het goed mee.

Jij bent de reden dat zij vechten, de een zal zich onheus behandeld voelen. Ik zou de jonge hond een trapje terug zetten. Er van uitgaande dat de oudste goed gedrag laat zien. Dan de oudste eerst voeren eerst aanhalen en met beide gehoorzaamheid oefeningen doen. Misschien dat de jonge hond last heeft van opgekropte energie en graag meer wil bewegen. En zich daardoor beter aan de roedel aanpast.
Helaas gaan 2 teefjes bijna altijd met elkaar vechten.
Zelf zou ik niet snel 2 teven nemen maar eerder een reu en t**f.

Ken teveel gasten van de hondenclub waar het mis is gegaan met 2 teven.

Ja klopt, betere optie is andere sekse. Dat gaat gemakkelijker.

Ik denk wel dat je gelijk hebt ja, op het moment dat ik erbij kom begint het gedonder. Het is een beetje een lastige situatie met aanhalen/goed gedrag etc. Ze lopen namelijk gewoon de hele dag los op het terrein hier en zijn nooit binnen. Ik meen ook ergens gelezen te hebben om dan de alpha een trapje terug te zetten. Ga dat nu proberen, kijken of dat helpt. De oudste laat ik eerst dmv prikpil niet meer loops worden, dit kan ook nog wel eens helpen zegt de DA.

Terug
Naar boven