MuscleMeat

Het ideale post-workout en weight-gain supplement!!

is het niet zo dat je door deze gainer los te gebruiken (dus niet icm met een maaltijd of binnen afzienbare tijd gevolgd door een maaltijd) dat je door het isolaat, maar een korte tijd een verhoogde hoeveelheid amino's in je bloedbaan krijgt. Dus dat na de piek je eigelijk een soort dal krijgt. Iets wat je in andere gainers volgens mij opgevangen ziet worden door toevoeging van verschillende soorten whey en of andere eiwitten ???

• Topic Starter Topic Starter
is het niet zo dat je door deze gainer los te gebruiken (dus niet icm met een maaltijd of binnen afzienbare tijd gevolgd door een maaltijd) dat je door het isolaat, maar een korte tijd een verhoogde hoeveelheid amino's in je bloedbaan krijgt. Dus dat na de piek je eigelijk een soort dal krijgt. Iets wat je in andere gainers volgens mij opgevangen ziet worden door toevoeging van verschillende soorten whey en of andere eiwitten ???

Hoi Chuncky,

Een weightgainer is bedoeld voor iemand die niet voldoende kan eten om zwaarder te worden. Je gebruikt de gainer dus als aanvulling op de gewone voeding. Het is geen goed idee om onze of een andere gainer als zelfstandige maaltijd in te nemen. (Bij onze gainer kan dat natuurlijk wel als hij postworkout gebruikt wordt).

Wij raden daarom aan om de gainer bij de maaltijd te gebruiken!!! Het verhaal van de piek en de dal vervalt daarmee. Iemand die een gainer gebruikt zorgt dat hij altijd voldoende eet om in ieder geval een continue aanvoer van voedingsstoffen te hebben. Zo niet, dan is die persoon niet goed bezig en zal hij ook niet goed gainen.

Iemand die een shake los gebruikt zonder maaltijd gebruikt de shake als 'meal replacement'. Ik ben zelf absoluut geen voorstander van meal replacement producten. Je kan een goede maaltijd eigenlijk niet vervangen door een shake. Shakes zijn extraatjes; extra calorien of extra eiwitten. (Uitzondering: proteineshake als bron van eiwitten als je calorie-inname wilt beperken).

Kris :)

thnx, vraag het ook eigenlijk zomaar omdat ik het me afvroeg, niet omdat het betrekking had op me eigen situatie.

Ik ga die shizzle iig eens bestellen om te testen.

Het is bestelt! ben benieuwd.

een vrij nette post workout poeder moet ik zeggen, komt ongeveer op hetzelfde neer van wat ik nu zelf maak...enkel gooi ik er nog +-10gram glutamine bij en geen mct's

ik heb enkel nog een vraag voor ''PowerSupplements'' : als jij eerlijk bent vind je dan waxy maize(vitargo) of maltodextrine na de training beter? er zijn namelijk zoveel theorien waarom het ene beter is en waarom het andere beter is dat ik inmiddels echt geen idee meer heb...

hoop dat je eerlijk antwoord geeft :)

een vrij nette post workout poeder moet ik zeggen, komt ongeveer op hetzelfde neer van wat ik nu zelf maak...enkel gooi ik er nog +-10gram glutamine bij en geen mct's

ik heb enkel nog een vraag voor ''PowerSupplements'' : als jij eerlijk bent vind je dan waxy maize(vitargo) of maltodextrine na de training beter? er zijn namelijk zoveel theorien waarom het ene beter is en waarom het andere beter is dat ik inmiddels echt geen idee meer heb...

hoop dat je eerlijk antwoord geeft :)

Eerlijk gezegd weet ik het niet. Vitargo schijnt erg goed spul te zijn (gezien de mooie grafiekjes). Maar helaas ook heel duur (mag dat meegenomen worden in de balans :) ).
Een nadeel dat ik vermoed bij vitargo is dat het erg 'vullend' zal zijn. Het vormt met water een soort gelei. Waarschijnlijk remt het je eetlust vrij sterk, wat het minder geschikt maakt als gainer. Maar ik moet erbij zeggen dat ik het zelf nooit gebruikt heb.

al iemand 'resultaten'?

Eerlijk gezegd weet ik het niet. Vitargo schijnt erg goed spul te zijn (gezien de mooie grafiekjes). Maar helaas ook heel duur (mag dat meegenomen worden in de balans :) ).
Een nadeel dat ik vermoed bij vitargo is dat het erg 'vullend' zal zijn. Het vormt met water een soort gelei. Waarschijnlijk remt het je eetlust vrij sterk, wat het minder geschikt maakt als gainer. Maar ik moet erbij zeggen dat ik het zelf nooit gebruikt heb.

Ben nu vanaf 1 feb aan het experimenteren met Vitargo (Vitargo Elektrolyte).
Ik gebruik momenteel 70gr direct na de training.

Heb m'n eiwit inname hetzelfde gehouden, maar neem over de gehele dag ca 300Kcal minder aan kolhydraten om de calorien te compenseren (ik wil weten of Vitargo op zich werkt en dat eventuele werking niet aan de extra calorien te wijten is).

Het is idd net behangplaksel als je het klaar maakt. Zomaar in een glas water gooien en doorroeien is en ramp en ben zelf op devolgen manier gekomen.

Ik neem ca 2.5dl warm water, in de blender, blender aan, langzaam Vitargo erbij. Op deze manie onstaat een mooi klontervrij papje.

Heb niet gemerkt dat het de eetlust verminderd.

Heb m'n training "normaal" gehouden (voor mij) om dezelfde soort reden waarom ik m'n calorieinname gelijk gehouden heb.

resultaat tot dusver.

Lichaams gewicht ca 1kg omhoog, vetpercentage ca 1% omhoog (clipper) wat mij dus sterk doet vermoeden dat de vliegensvlugge koolhydraten bij mij rechttstreeks de vetcellen ingaan :( :mad:

Nog twee weken en dan ga ik weer terug naar m'n oude regiem..

Dit is trouwens de tweede keer dat ik het gebruikt heb. De eerste keer is een tijd terug, ik gebruikte toen nog dextrose na de training en wilde kijken of dextrose vervangen door Vitargo wat ""extra's"" zou opleveren.

Heb toen eigenlijk niets gemerkt. Niet in positieve, maar ook niet in negatieve zin, behalve dan dat Vitargo iets meer kost dan dextrose :p

thanks 3xl, laat ook eff over 2wken het eind resultaat weten!

mucho gracias voor de snelle levering weer :D

(maandag avond besteld en woensdagmorgen in huis :cool: )

............

Bedankt voor je reply 3XL. Dat is interessante info.

Doe je de huidplooimetingen alleen in 'rust' of soms ook korte tijd na afloop van een cardio- of weighttraining? Mij is verteld dat een post workout meting een geringe meetonnauwkeurigheid kan hebben.

Nou weet ik niet waar die onnauwkeurigheid precies op terug te voeren zou zijn. Maar ik moet zeggen dat een standaard 4 punts huidplooimeting voor veel mensen überhaupt onmogelijk is na een upper body workout ivm de pomp :D .

Als ik meet dan is dat op zondagochtend (voor mij dus rust).

Ik zie zie het meten trouwens meer als bijhouden van de onderhuidsevetlaag als dat ik het als indicator van je gehele vetpercentage ziet.

Vooral als je wat ouder wordt wil de verhouding onderhuidsvet/binnenbuiksvet nogal af gaan wijken van de gemiddelden waar de plooimetingen op gebasseerd zijn.

Ik gebruik momenteel 70gr direct na de training.

Heb m'n eiwit inname hetzelfde gehouden, maar neem over de gehele dag ca 300Kcal minder aan kolhydraten om de calorien te compenseren (ik wil weten of Vitargo op zich werkt en dat eventuele werking niet aan de extra calorien te wijten is).

Het is idd net behangplaksel als je het klaar maakt. Zomaar in een glas water gooien en doorroeien is en ramp en ben zelf op devolgen manier gekomen.

Ik neem ca 2.5dl warm water, in de blender, blender aan, langzaam Vitargo erbij. Op deze manie onstaat een mooi klontervrij papje.

Heb niet gemerkt dat het de eetlust verminderd.

Heb m'n training "normaal" gehouden (voor mij) om dezelfde soort reden waarom ik m'n calorieinname gelijk gehouden heb.

resultaat tot dusver.

Lichaams gewicht ca 1kg omhoog, vetpercentage ca 1% omhoog (clipper) wat mij dus sterk doet vermoeden dat de vliegensvlugge koolhydraten bij mij rechttstreeks de vetcellen ingaan :( :mad:

Nog twee weken en dan ga ik weer terug naar m'n oude regiem..

Dit is trouwens de tweede keer dat ik het gebruikt heb. De eerste keer is een tijd terug, ik gebruikte toen nog dextrose na de training en wilde kijken of dextrose vervangen door Vitargo wat ""extra's"" zou opleveren.

Heb toen eigenlijk niets gemerkt. Niet in positieve, maar ook niet in negatieve zin, behalve dan dat Vitargo iets meer kost dan dextrose :p

eet je echt elka dag precies hetzelfde aantal kcal? :O

Als ik meet dan is dat op zondagochtend (voor mij dus rust).

Ik zie zie het meten trouwens meer als bijhouden van de onderhuidsevetlaag als dat ik het als indicator van je gehele vetpercentage ziet.

Vooral als je wat ouder wordt wil de verhouding onderhuidsvet/binnenbuiksvet nogal af gaan wijken van de gemiddelden waar de plooimetingen op gebasseerd zijn.

Er is enigszins rekening gehouden met leeftijd in de huidplooi tabellen. Dezelfde huidplooidikte vertaalt naar een hoger vetpercentage als je ouder bent. En dat zal voor deel verband houden met het toegenomen 'orgaanvet'.

Maar bij het ouder worden kan er naar mijn idee inderdaad een grotere interindividuele variatie ontstaan. Het verband tussen orgaanvet en onderhuids vet gaat denk ik meer uiteen lopen tussen personen. De tabellen zullen dan inderdaad minder betrouwbaar zijn.

Terug
Naar boven