AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

2quno7b.jpg

:P

Vooruit dan maar..
Hier mijn beestje :)
sxjiir.jpg

dwxq1y.jpg

Weet niet precies wanneer ze geboren is, maar elke jaarwisseling is er weer een jaar bij voor mij.
Ze is nu dus 18, blind aan 1 oog en OF bijna doof OF negeert me heel vaak.
Nog steeds heel erg fit voor haar leeftijd en gaat denk ik nog jaren mee.
Ligt standaard op de leuning van mijn luie stoel tegen mn hoofd aan of op mijn schoot :o
Ze heeft niet echt gebulkt in haar jeugd, is dus heel klein en weegt altijd rond de 3 kilo

18 is erg oud, is al over de gemiddelde levensverwachting. Kranig beestje. :)

18 is erg oud, is al over de gemiddelde levensverwachting. Kranig beestje. :)

Eet ook veel mee van wat het baasje eet ;)
Likt me kwarkbakken uit, eet biefstuk en kipfilet (tijdens het schoonmaken er van)
Koolvisfilet, koeienbloed, kipfilet voor op brood (ik vergeet wel eens dat ze overal bij kan, de dief) melk, kippenbotjes kluift ze af, etc etc.
Er zijn zat mensen die vinden dat je dat soort dingen niet moet doen, ik vind dat ze afwisselend moet eten en ook een beetje "moeite" moet doen voor haar voedsel zo nu en dan.
Ik wissel zacht voer ook met brokjes af als ik geen koolvisfilet voor dr heb, das goed voor haar tandjes.
Maar doritos nacho cheese zijn ook niet veilig met haar in de buurt:D

Het leuke van katten, ze doen hun behoeften in de tuin van de buren. Je hebt er dus haast geen omkijken naar (of je moet op een flat wonen).

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 20:55 ----------

Dat is echt klote, dan ben je echt helemaal met hem opgegroeid.. :( En wat een kosten zeg, en dan moet t arme beestje nog 3 chemo's doorstaan.. De kat van mijn ouders was laatst uit een boom gevallen, niks te zien maar hij liep mank, consult + rontgenfoto 200 euro, poot uit de kom, dus 200 euro voor het advies dat ie even een week niet teveel moet springen.

Ik heb zelf ook al zitten rekenen, je bent zeker per kat toch 40 euro per maand extra kwijt aan dierenarts kosten. Wij (ik en rob) nemen dus een sphynx en een exotic, en bij dat sphynxras komen hartafwijkingen voor, en bij die exotic nierafwijkingen, maar dan is het einde ook echt zoek als ze dat hebben.

Dit is de exotic die we op het oog hebben, 5 weken oud, brown tabby :)

n1ywc9.jpg

16aqmmw.jpg

We zoeken trouwens nog een leuke naam voor ze, iemand ideeën?

Ik vind dat er niks mis is met een Europese korthaar. Het lijkt vaak wel hoe exotischer hoe beter.

Mijn bengaal Moshi:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Super lief, altijd op schoot en als hij niet op schoot ligt sloopt ie alles wat los en vast zit of staat ie voor het raam te klagen.

Mijn bengaal Moshi:

Super lief, altijd op schoot en als hij niet op schoot ligt sloopt ie alles wat los en vast zit of staat ie voor het raam te klagen.

Schitterend beestje!

@Nosferatu010

Wauw, mooie leeftijd al. Wel grappig wat je zegt, mijn kat die ook OVERAL van mee at, zelfs de pan uitlikte van het avondeten als je even niet op lette is ook >18 jaar geworden.

Wel grappig wat je zegt, mijn kat die ook OVERAL van mee at, zelfs de pan uitlikte van het avondeten als je even niet op lette is ook >18 jaar geworden.
Ja joh, ik denk altijd zo: wat goed is voor de baas is ook goed voor de kat.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 21:44 ----------

Mijn bengaal Moshi:

[Link niet meer beschikbaar]

Mooie vacht, is toch een van de duurdere soorten?

Kijk maar eens voor de grap op de ingredienten op het blikvoer. Die van de Aldi spant de kroon: 'Met vlees' terwijl er maar 8% vlees in zit..

Rond de 750. Niet erg overdreven. Hij had al 3 prijzen gewonnen toen we hem kochten. Hij was 9 maanden, daarom kregen we hem voor 350. Kittens zijn gewilder. Hij houdt trouwens ook van lekker eten, ik moet de pan bewaken als ik tonijn klaarmaak. Meneer gaat gewoon met z'n poten in de hete olie staan...

wow die bengaalse is wel vet.. @webby: zag die foto ook op fok :)

DSCF2150.jpg

DSCF2149.jpg

De grootste bazen zijn heilige birmanen.

Mag ik jullie presenteren: Egbert a.k.a Bertje de sphynx!

Echt waar, ik heb nog nooit zo'n kat meegemaakt, Rob en ik waren compleet overdondert. Na 5 minuten beetje rondkijken en mauwen was hij al helemaal comfortabel, we hadden een doos met voer en speeltjes mee gekregen en gelijk was ie al druk aan het spelen en rennen.

Hij is ook super aanhankelijk, wil de hele tijd op en bij je zitten, en hij vind het vooral fantastisch om in je vest of badjas te kruipen, dan is het even spelen en daarna ligt ie zo hard te tukken dat je hem overal mee naartoe kan nemen. Hij slaapt ook bij ons in bed, (het is niet alsof we een keuze hebben trouwens) en dan komt ie onder de dekens liggen met zn koppie op je kussen haha. En het voelt zo leuk, heeel erg warm, als een warme perzik, toch een heel klein donslaagje.

Je kan hem alleen echt niet alleen laten, als je al even naar de badkamer loopt begint ie te gillen, dus we moeten echt snel een vriendje voor hem gaan halen.

Geen idee waarom maar de foto's zijn allemaal gedraaid, kreeg het niet goed :S maar foto's kunnen gewoon niet omvatten hoe vet het beestje is, je moet hem echt zien en oppakken, zo cool!

34fe8o6.jpg

296k9dk.jpg

bil72w.jpg

29zdb4n.jpg

Ik snap dat mensen zo'n ding lelijk kunnen vinden, maar ik wil er ook eentje :D
Veel plezier ermee ;)

Nee, ik keek naar de foto en dacht hetzelfde maar zij heeft erg veel vacht. Is gewoon slank als ze staat.

Wat geven jullie de katten als voer?

Terug
Naar boven