AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

Hij kost 800,-. Dan moet hij ook og een gecastreerd worden. Regelmatig doctorsonderzoek, voeding, kattenbak, dan kan je nog wel rekenen alles inclusief op gemiddeld 40,- per week denk ik. Het is een hoop geld. Maar ik woon erg goedkoop (100,- huur alles inclusief) en werk gewoon 40 uur per week met een prima baan, dus ik kan het wel bekostigen, en vindt het dat ook zeker waard.
Damn valt tegen, een stuk meer dan een maine coon nog die gaan als kittens vanaf 400-500 al. Hoe oud worden ze gemiddeld?

Edit ff zelf opgezocht, zelfde als een gewone kat blijkbaar: [Link niet meer beschikbaar]

Tot je kat iets heeft. Op zich zijn het geen hoge bedragen, maar het is 'maar' een kat.

Mijn kat is ooit gebeten in haar staart, ong 300€ kwijt aan dierenartskosten. Nu is mijn kat ook gewond (achterpoot is opgezwollen) we zijn dag 3 en we zijn al 110€ kwijt. Als het niet beter gaat moeten we platen laten neem. Zal ook wat kosten. Maarja, als je het beestje graag ziet heb je (mijn ouders :o) dat geld er wel voorover.

Een van de redenen waarom mijn kat lekker binnen blijft.

Een serieuze vraag

Wij hebben 2 kleine poezen thuis. We wonen in een dorp met een grote tuin. Vroeger liep de hond in de tuin en waren er weinig andere katten te vinden. Nu is de hond dood en zijn er een hoop tokkies hier in de buurt komen wonen. Een ware explosie van katers.

Mijn 2 lieve poezen vechten dagelijks met die beeste. Echt zielig. Zitte helemaal onder de wondjes omdat die katers steeds hier in de tuin komen.

Hoe kan ik die katers weg jagen. ?

zijn er mensen hier die turkse Van katten hebben?
over 2 weken krijgen we 2 kittens in huis, schijnt dat het erg intelligente, speelse katten zijn.

Een serieuze vraag

Wij hebben 2 kleine poezen thuis. We wonen in een dorp met een grote tuin. Vroeger liep de hond in de tuin en waren er weinig andere katten te vinden. Nu is de hond dood en zijn er een hoop tokkies hier in de buurt komen wonen. Een ware explosie van katers.

Mijn 2 lieve poezen vechten dagelijks met die beeste. Echt zielig. Zitte helemaal onder de wondjes omdat die katers steeds hier in de tuin komen.

Hoe kan ik die katers weg jagen. ?
Een emmer ijskoud water. srs. Hoe erg het ook is :p

Paar jaar geleden kwam er elke avond een kater janken aan ons deur (voor onze kat waarschijnlijk, maar zij moest er niets van hebben) Na enkele dagen/weken was mijn vader het kotsbeu. Hij liet een emmer water vollopen en kapte het over die kater. Nadien hebben we die nooit meer gezien.

Een emmer ijskoud water. srs. Hoe erg het ook is :p

Paar jaar geleden kwam er elke avond een kater janken aan ons deur (voor onze kat waarschijnlijk, maar zij moest er niets van hebben) Na enkele dagen/weken was mijn vader het kotsbeu. Hij liet een emmer water vollopen en kapte het over die kater. Nadien hebben we die nooit meer gezien.

Haha. Als het werkt prima toch.
Me poezen zitten nu helemaal onder de wondjes enzo. Echt zielig.

• Topic Starter Topic Starter
Damn het is bijna niet te doen om een exotic shorthair kitten te vinden. We hebben er nu wel 1 op het oog. Iemand nog tips?

Die exotic shorthair is zeker wel een mooi beestje. Vind die 2e alleen niks kan er ook mee te maken hebben dat ik niks met katten heb.

Wij hebben 2 coons, een schildpad poes en een creme-zilver-witte kater van allebei 1,5 jaar oud. Super lief, ik had eerst echt helemaal niks met katten, maar mijn vrouw had ze altijd al. Ben er nu helemaal weg van. Ook een lekker wild uiterlijk vind ik mooi. Poes woog bij laatste entig iets meer dan 5 kilo en de kater 6,5 dus dat gaat de goede kant op.

Sja kosten van aanschaf van een raskat zijn relatief hoog (onze katten kosten 600 euro de stuk, maar wel eerste entingen en ontwormingen gehad), maar ik wilde zeker weten wat ik aan een kat zou hebben in karakter. Ze eten 1 zak voer van 10kg met zn 2en in de maand en zijn verzekerd, vaste lasten zijn iets van 120 euro in de maand. Maar ik zou ze absoluut niet willen missen.

Dierenarts kosten kunnen echt hoog oplopen..

Mijn 'oude kat' had een gezwel en daarvoor zou die drie keer chemo moeten hebben, dat + overnachting kwam uit op bijna 2300 euro.
En dan konden ze geen garantie geven dat 't beestje helemaal 'schoon' was.

Paar dagen daarna, vond ik 'm in de tuin, was die net overleden..
Ik had de kat uitgezocht toen ik 4jaar oud was, 16jaar later was ik degene die 'm vond. Best ff een fakked up gevoel..

Dierenarts kosten kunnen echt hoog oplopen..

Mijn 'oude kat' had een gezwel en daarvoor zou die drie keer chemo moeten hebben, dat + overnachting kwam uit op bijna 2300 euro.
En dan konden ze geen garantie geven dat 't beestje helemaal 'schoon' was.

Paar dagen daarna, vond ik 'm in de tuin, was die net overleden..
Ik had de kat uitgezocht toen ik 4jaar oud was, 16jaar later was ik degene die 'm vond. Best ff een fakked up gevoel..

Dat is echt klote, dan ben je echt helemaal met hem opgegroeid.. :( En wat een kosten zeg, en dan moet t arme beestje nog 3 chemo's doorstaan.. De kat van mijn ouders was laatst uit een boom gevallen, niks te zien maar hij liep mank, consult + rontgenfoto 200 euro, poot uit de kom, dus 200 euro voor het advies dat ie even een week niet teveel moet springen.

Ik heb zelf ook al zitten rekenen, je bent zeker per kat toch 40 euro per maand extra kwijt aan dierenarts kosten. Wij (ik en rob) nemen dus een sphynx en een exotic, en bij dat sphynxras komen hartafwijkingen voor, en bij die exotic nierafwijkingen, maar dan is het einde ook echt zoek als ze dat hebben.

Dit is de exotic die we op het oog hebben, 5 weken oud, brown tabby :)

n1ywc9.jpg

16aqmmw.jpg

We zoeken trouwens nog een leuke naam voor ze, iemand ideeën?

poes

Haha wat een leuk beest zeg.
Wammes

• Topic Starter Topic Starter
Dat is echt klote, dan ben je echt helemaal met hem opgegroeid.. :( En wat een kosten zeg, en dan moet t arme beestje nog 3 chemo's doorstaan.. De kat van mijn ouders was laatst uit een boom gevallen, niks te zien maar hij liep mank, consult + rontgenfoto 200 euro, poot uit de kom, dus 200 euro voor het advies dat ie even een week niet teveel moet springen.

Ik heb zelf ook al zitten rekenen, je bent zeker per kat toch 40 euro per maand extra kwijt aan dierenarts kosten. Wij (ik en rob) nemen dus een sphynx en een exotic, en bij dat sphynxras komen hartafwijkingen voor, en bij die exotic nierafwijkingen, maar dan is het einde ook echt zoek als ze dat hebben.

Dit is de exotic die we op het oog hebben, 5 weken oud, brown tabby :)

n1ywc9.jpg

16aqmmw.jpg

We zoeken trouwens nog een leuke naam voor ze, iemand ideeën?

That's right lekker dier van me!

Pics van de poes samen met Antennagirl??
:trollface: rob

---------- Post toegevoegd Mon 4 Jun 2012 om 22:17 ----------

Lol, nvm. Ik heb niets gezegd :o
Heb net de foto's van rob bekeken :angstig:

Terug
Naar boven