XXL Nutrition

Sticky Het Katten Topic

Waar zijn al die andere rassen die bovenaan staan met absolute aantallen bijtincident? Aangezien ze ergens onderaan de top 10 staan terwijl ze veel meer als andere rassen voorkomen?
Stemmingmakerij

wist je dat alle honden instictief gemaakt zijn om te moorden aangezien ze direct afstammen van de wolf? GOede hondenfokkers selecteren op familie karakter en niet op " gameness" waar jij op doelt. Zeer bekrompen denkwijze heb je. En zeer zeker ook weinig verstand van dieren.

Dat komt omdat het een modehond is en ze dus meer als andere rassen gehouden worden. Dan komen ze dus oververtegenwoordigd voor. Jaren 90 waren het de rotties en de 80er jaren de herders. Praat objectief en eerlijk met mij.

Dit bedoel ik dus met onwetendheid .
Ja je hebt helemaal gelijk. Het zijn lieve puppies.

Hoop voor je dat het nooit fout gaat overigens.

Waar zijn al die andere rassen die bovenaan staan met absolute aantallen bijtincident? Aangezien ze ergens onderaan de top 10 staan terwijl ze veel meer als andere rassen voorkomen?
Stemmingmakerij

wist je dat alle honden instictief gemaakt zijn om te moorden aangezien ze direct afstammen van de wolf? GOede hondenfokkers selecteren op familie karakter en niet op " gameness" waar jij op doelt. Zeer bekrompen denkwijze heb je. En zeer zeker ook weinig verstand van dieren.

Dat komt omdat het een modehond is en ze dus meer als andere rassen gehouden worden. Dan komen ze dus oververtegenwoordigd voor. Jaren 90 waren het de rotties en de 80er jaren de herders. Praat objectief en eerlijk met mij.

Dit bedoel ik dus met onwetendheid .
Honden stammen af van de voorouder (grijze wolf, uitgestorven) van de huidige wolf (ja er bestaat nog een grijze wolf, maar dat is een andere 😭 zeer irritant). Net zoals wij en chimpansees dezelfde voorouder hebben. Dus nog anders dan wolven die we nu kennen.

Probleem bij rashonden is het overfokken en dus inteelt wat voor storingen kan zorgen, lichamelijk en mentaal. Uiteindelijk is het niet meer mogelijk om gezonde rashonden te krijgen.

dog_wolf_breeding_history_389ffccd-4d8f-4544-aee4-f21b925176b5_large.jpg

2a58e398ca4fde9e891da8a95c4e57b9.jpg

Laatst bewerkt:
Mensen zijn gewoon kut. Geeft alleen maar gezeik. Daarom zijn dieren beter. Gaat niks boven lekker kroelen met je vriendje(s). Echte onvoorwaardelijke liefde. Naja, zolang je ze eten geeft dan.

Honden stammen af van de voorouder van de wolf. Net zoals wij en chimpansees dezelfde voorouder hebben.
Niet helemaal.

De gedomesticeerde hond stamt direct af van de grijze wolf. Circa 40.000 jaar geleden. Honden kunnen dan ook paren met de moderne wolf en nakomelingen produceren.

De mens en de chimpansee hebben een gezamenlijke voorouder, die ong 5 miljoen jaar geleden opsplitste in de mens en de chimpansee.
Mensen en primaten kunnen niet met elkaar voortplanten.

Laatst bewerkt:
Niet helemaal.

De gedomesticeerde hond stamt direct af van de grijze wolf. Circa 40.000 jaar geleden. Honden kunnen dan ook paren met de moderne wolf en nakomelingen produceren.

De mens en de chimpansee hebben een gezamenlijke voorouder, die ong 5 miljoen jaar geleden opsplitste in de mens en de chimpansee.
Mensen en primaten kunnen zich niet met elkaar voortplanten.
Dat is wel de uitgestorven grijze wolf, dat is wat anders dan de moderne grijze wolf. Maar die aftakking is vrij recent idd waardoor ze idd nog genetisch compatibel zijn.

De verschillen tussen sommige rashonden en wolven is wel al vrij groot.

Ik denk dat we het nog moeten proberen met chimpansees om zeker te zijn.

Terug
Naar boven