- Waardering
- 6.971
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 18%
Ik heb 8 honden gehad en 5 katten.Heb jullie geen dieren @apfelstrudel @bodybuilding.nl ?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb 8 honden gehad en 5 katten.Heb jullie geen dieren @apfelstrudel @bodybuilding.nl ?
1. Deze week zag ik een artikel voorbij komen dat die gemeenschappelijke voorouder onwaarschijnlijker maakte of iig een stuk terugplaatste. Had iets met meer verschillen in het volledige genoom dan tnt werd aangenomen te maken (waarschijnlijk zeg ik dit compleet fout).Niet helemaal.
De gedomesticeerde hond stamt direct af van de grijze wolf. Circa 40.000 jaar geleden. Honden kunnen dan ook paren met de moderne wolf en nakomelingen produceren.
De mens en de chimpansee hebben een gezamenlijke voorouder, die ong 5 miljoen jaar geleden opsplitste in de mens en de chimpansee.
Mensen en primaten kunnen zich niet met elkaar voortplanten.
Was je toen heel eenzaam?
Waar haal je dat van de poedel vandaan? 😆 dat klopt niet.1. Deze week zag ik een artikel voorbij komen dat die gemeenschappelijke voorouder onwaarschijnlijker maakte of iig een stuk terugplaatste. Had iets met meer verschillen in het volledige genoom dan tnt werd aangenomen te maken (waarschijnlijk zeg ik dit compleet fout).
2. De hond die genetisch het meest op de wolf lijkt is de poedel, opmerkelijk genoeg.
Jup, daarom zei ik ook 'moderne wolf'.Dat is wel de uitgestorven grijze wolf, dat is wat anders dan de moderne grijze wolf. Maar die aftakking is vrij recent idd waardoor ze idd nog genetisch compatibel zijn.
Qua genotype of fenotype?De verschillen tussen sommige rashonden en wolven is wel al vrij groot.
@Schwarzeneggertje kom r maar in.Ik denk dat we het nog moeten proberen met chimpansees om zeker te zijn.
5 katten gehad. Nu al 17 jaar dierloos.Heb jullie geen dieren @apfelstrudel @bodybuilding.nl ?
Dat heb ik ooit ergens gehoord/gelezen/oid.Waar haal je dat van de poedel vandaan? 😆 dat klopt niet.
Geen meer.Was je toen heel eenzaam?
En hoeveel heb je er nu over?
Touché. Not bad.
En hoe gaat het nu met de vrouwen?Geen meer.
Merendeel waren van mijn ouders over de jaren. Ik heb er ook nog samen met mijn ex gehad, die waren oorspronkelijk van haar.
Fenotype
1. Heb je het over de wolf/hond of de mens/chinpansee?1. Deze week zag ik een artikel voorbij komen dat die gemeenschappelijke voorouder onwaarschijnlijker maakte of iig een stuk terugplaatste. Had iets met meer verschillen in het volledige genoom dan tnt werd aangenomen te maken (waarschijnlijk zeg ik dit compleet fout).
2. De hond die genetisch het meest op de wolf lijkt is de poedel, opmerkelijk genoeg.
Saarloze wolfshond1. Heb je het over de wolf/hond of de mens/chinpansee?
2. Niet Huskey's? Aangezien die ook huilen zoals wolven. De poedel is een frankenstein monster zoals zoveel hondenrassen.
![]()
Dat komt omdat herders werkhonden met een werkkarakter hebben. Als je ze dan als huishond houdt worden ze heel snel gefrustreerd. Dus wederom is het de mens met zijn verkeerde inschatting.Dat is iets van de jaren 80. Die hond was toen zo populair dat ze doorgefokt werden. Denk dat herders hoger scoren, zenuwlijers
Inteelt is juist wenselijk. Mits het goed en CORRECT gebeurt.Probleem bij rashonden is het overfokken en dus inteelt wat voor storingen kan zorgen
Overfokken is een probleem als je steeds meer van een bepaald karakter of uiterlijke trekken eruit wil halen en dus te kort en te vaak gaan intelen(vader/dochter/moeder/zoon) en dat keer op keer, zonder inmenging van vers bloed dat geeft problemen. Je wilt bloedlijnen juist zuiver houden, maar je wilt defects in het karakter en uiterlijk weg houden dus meng je tactisch vers bloed erdoor om de X generatie